به گفته سونی، قیمت PS5 - PlayStation 5 جذاب خواهد بود

شنبه 28 اردیبهشت 1398
صوتی و تصويری
این هفته شرکت سونی تصمیم به انتشار اطلاعاتی در مورد نسل بعدی کنسول های خود گرفته است
در کنار سایر نکات، مارک سرنی اعلام کرد که کنسول جدید برای افزایش سرعت لود، از درایو های جامد شخصی سازی شده استفاده خواهد کرد. یکی از مشخصاتی که هنوز راجع به PlayStation 5 منتشر نشده، قیمت آن است ولی سونی اعلام کرده که نباید زیاد نگران برچسب قیمت روی دستگاه باشیم.
در حالیکه موضوع قیمت در مصاحبه مطرح نشد، پیتر رابین، یکی از خبرنگاران وبسایت Wired این سوال را در توییتر از آقای سرنی کرد و این مکالمه را در توییتر منتشر کرد. طبیعتاً آقای سرنی در رابطه با این موضوع محتاطانه عمل کرد ولی متذکر شد که سونی قصد دارد دستگاه های خود را با برچسب قیمتی "جذاب" روانه بازار کند. او در این زمینه گفت: "معتقدم که ما آن (PS5) را بر اساس پیشنهاد خورده فروش ها عرضه خواهیم کرد و با توجه به امکانات و ویژگی های منحصر به فرد آن، قیمتی جذاب خواهد بود."
البته نظر سرنی سوال های زیادی را ایجاد میکند و بیان عبارت "امکانات و ویژگی های منحصر به فرد" کنسول حاکی از آن است که با کنسولی چندان ارزان طرف نخواهیم بود، اگرچه تا زمان معرفی یا چند هفته قبل از آن نمیتوانیم از برچسب قیمت و "جذاب" بودن یا نبودن آن مطمئن شویم. این نکته هم قابل توجه است که سونی هیچ زمان دقیقی برای معرفی از کنسول جدید خود را تعیین نکرده است. اگرچه سال گذشته، رئیس بخش PlayStation، جان کودرا، اعلام کرد که کنسول جدید تا سه سال دیگر معرفی نخواهد شد، بنابراین نباید تا قبل از سال 2020 منتظر عرضه PS5 باشیم.
در رابطه با ویژگی های منحصر به فرد و سازگاری با دستگاه های قبلی، سرنی اعلام کرد که PS5 از یک چیپ AMD مبتنی بر CPU نسل سوم Ryzen استفاده خواهد کرد و همچنین از یک نسخه شخصی سازی شده از پردازنده گرافیکی Radeon هم بهره خواهد برد. همچنین این سیستم از کیفیت 8K هم پشتیبانی خواهد کرد.
به جز این، سونی اطلاعات دیگری راجع به کنسول بعدی خود منتشر نکرده و زمان انتشار اطلاعات بیشتر هم نامشخص است. برای اولین بار از ورود سونی به صنعت بازی، این شرکت در مراسم E3 امسال شرکت نخواهد کرد، بنابراین خبر های بیشتر راجع به این دستگاه در رویداد PlayStation Experience یا استریم های جدید Sate of Play اعلام خواهد شد.


مشاهده بهترین قیمت خرید و فروش انواع کنسول بازی در بازار ایران

نظرات کاربران در مورد به گفته سونی، قیمت PS5 - PlayStation 5 جذاب خواهد بود


* الزامی
* الزامی