گزارش مالی سونی نشان می‌دهد که همچنان مشکلات عرضه PS5 وجود دارد

جمعه 15 بهمن 1400
صوتی و تصويری
مشکلات کمبود تراشه بر روی تولید کنسول بازی PS5 تاثیر گذاشته است
سونی گزارش مالی خود را برای دوره سه ماهه پایانی سال 2021، یعنی سه ماهه سوم 2021 در دفاتر حسابداری شرکت ژاپنی منتشر کرد. اعداد و ارقام افزایش 13 درصدی در فروش و 32 درصدی در درآمد عملیاتی را نشان می‌دهند که این جهش عمدتاً توسط بخش فیلم‌های سینمایی و قراردادهای مجوزدهی Spiderman: No Man Home، Venom: Let There Be Carnage و Seinfeld انجام شده است.


این شرکت اعلام کرد که تنها 3.9 میلیون کنسول پلی استیشن 5 - PS5  فروخته است که کمتر از فصل تعطیلات 2020 است و همچنین کمتر از رقم پیش بینی شده است. بخش ارتباطات سیار نیز بین اکتبر و دسامبر نتوانست تحت تاثیر قرار گیرد و گزارش کاهش فروش و کشیده شدن در کل بخش محصولات الکترونیکی و سیستم‌ها را گزارش کرد.


در یک پخش اینترنتی تحلیلی، هیروکی توتوکی، مدیر مالی شرکت سونی، فاش کرد که مردم می خواهند PS5 را خریداری کنند، اما شرکای آن به دلیل ادامه بحران تراشه، نمی توانند با عرضه قطعات همراه باشند. این شرکت ژاپنی انتظار دارد که این مشکلات تا نیمه اول سال 2022 ادامه یابد. این وضعیت منجر به پیش‌بینی پایین‌تر برای سال مالی (آوریل 2021 - مارس 2022) به میزان 11.5 میلیون واحد شد که از 14.8 میلیون واحد کاهش یافت.


سونی در حال حاضر در حال تولید و فروش PS5 با ضرر است و در عین حال با فروش بازی ها و سایر سرگرمی ها جبران می کند. بخش خدمات بازی و شبکه افزایش 12 درصدی سود عملیاتی را ثبت کرد که بیشتر به لطف نرم افزار دیجیتال و محتوای افزودنی است.


مشاهده قیمت PS5 دست دوم در بازار ایران

نظرات کاربران در مورد گزارش مالی سونی نشان می‌دهد که همچنان مشکلات عرضه PS5 وجود دارد


* الزامی
* الزامی