سونی از لوگوی PS5 رونمایی کرد.

چهارشنبه 25 دی 1398
صوتی و تصويری
شرکت سونی در بعدازظهر دیروز در نمایشگاه CES 2020 از لوگوی PlayStation 5 یا PS5 پرده برداری کرد
شرکت سونی در بعدازظهر دیروز در نمایشگاه CES 2020 از لوگوی PlayStation 5 یا PS5 پرده برداری کرد و همچنین اعلام کرد که این کمپانی تاکنون توانسته بیش از 5 میلیون هدست واقعیت مجازی PlayStation را که در اکتبر 2016 معرفی شده بود، به فروش برساند.
همچنین این کمپانی اعلام کرده که موفق به فروش 104 میلیون PS4 شود که این کنسول را بعد از PS2 به بهترین کنسول بازی پر فروش تاریخ تبدیل میکند. PlayStation 2 در زمان حیات خود توانست فروش 158 میلیون نسخه ای داشته باشد، این یعنی PS4 تا زمان عرضه PS5 نمیتواند به این رکورد فروش برسد.
لوگوی این دستگاه، دقیقا همان چیزی است که همگان انتظارش را میکشیدند، چرا که سونی بار دیگر از طراحی PlayStation 3 و 4 تقلید کرده است. تنها تفاوت این لوگو با نسخه های قبلی، شماره آن است. فونت آن کاملا یکسان است و هیچ المان طراحی دیگری به لوگو اضافه نشده است.
در چند ماه گذشته، شایعات و اخبار پیرامون این کنسول بازی داغ تر شده است، چرا که سونی قصد دارد نسخه بعدی از پلی استیشن های خود را در سال جدید معرفی کند. هنوز هیچ اطلاعاتی پیرامون طراحی این محصول در دسترس نیست. بر خلاف آن، شرکت مایکروسافت طراحی Xbox Series X را در ماه گذشته در مراسم The Game Awards فاش کرد.
از طرف دیگر، شرکت سونی اعلام کرده که PS5 قابلیت پشتیبانی از گرافیک 8K را خواهد داشت، از حافظه SSD فوق سریعی استفاده خواهد کرد که زمان لود را کاهش میدهد و همچنین از سازگاری های PS4 و درگاه های ارتباطی آن هم پشتیبانی خواهد کرد. در بخش سخت افزاری، انتظار میرود از یک پردازنده هشت هسته ای مبتنی بر ساختمان پردازنده Zen 2 کمپانی AMD استفاده کند و پردازنده گرافیکی آن هم نسخه شخصی سازی شده ای از Radeon Navi کمپانی AMD خواهد بود.
البته جزئیات اندکی هم از دسته PlayStation 5 در دسترس قرار گرفته است. گفته میشود این دسته ها از همین طراحی دسته های کنونی استفاده خواهد کرد و از دکمه های Adaptive استفاده خواهد کرد که میزان مقاومت در برابر فشار کاربر را تنظیم میکند. انتظار میرود که این کمپانی رفته رفته اطلاعات جدید تری پیرامون کنسول بعدی خود فاش کند، مخصوصا در نمایشگاه E3 لوس آنجلس که در ماه ژوئن برگزار خواهد شد.


مشاهده بهترین قیمت کنسول بازی در بازار ایران

نظرات کاربران در مورد سونی از لوگوی PS5 رونمایی کرد.


* الزامی
* الزامی