تراشه کارت گرافیک NVIDIA GH100 ، بزرگترین تراشه کارت گرافیک در جهان

دوشنبه 11 بهمن 1400
کامپیوتر
تراشه (GPU) جدید انویدیا بزرگترین تراشه تولید شده در کل جهان برای کارت های گرافیکی خواهد بود
طبق آخرین گزارش از @kopite7kimi، شتاب‌دهنده HPC آینده NVIDIA به نام GH100 دارای یک قالب بزرگ با ابعاد کمی کمتر از 1000 میلی‌متر مربع است. این بدان معنی است که GPU ممکن است تا 20٪ بزرگتر از GA100 بر اساس معماری Ampere باشد.
همین دیروز ما در مورد یک اختلاف علامت تجاری "Hopper" گزارش دادیم که NVIDIA از سوی شرکتی که از نام مشابهی برای محصولات خود استفاده می کند، با آن مواجه است. در صورتی که مذاکرات در حال انجام NVIDIA با شرکتی به نام Dish Network در چند هفته آینده به پایان نرسد، NVIDIA ممکن است نتواند تراشه کارت گرافیک  GH100 جدید خود را در GTC 2022 در ماه مارس معرفی کند.
بیش از حد واکنش نشان ندهید. ما می دانیم که اندازه واقعی قالب به طور قابل توجهی کوچکتر از اندازه بسته خواهد بود.
اما GH100>GA100 تایید شده است.

علاوه بر این، به نظر می رسد که شایعات در مورد طراحی چند تراشه ماژول GH100 اشتباه بوده است. در حال حاضر دو افشاگر، از جمله @kopite7kimi و @greymon55 هر دو ادعا می‌کنند که GH100 در واقع یک طراحی تک قالب است. با این حال، به نظر می رسد که در واقع یک طراحی Hopper MCM است. این تراشه ظاهرا GH102 GPU نام دارد.
GH100 MCM ندارد، هنوز یکپارچه است.

همچنین انتظار می رود GH100 یک تراشه بسیار پرقدرت برای کارت های گرافیک  باشد.
Kopite قبلاً گزارش داده بود که TDP حتی ممکن است به 1000W برسد که به یک سیستم خنک کننده  کارت گرافیک بسیار کارآمد نیاز دارد. با این حال، این شرکت در حال حاضر یک سری GPU مرکز داده خنک‌کننده با آب به نام HGX ارائه می‌کند، بنابراین از نظر فنی نباید مشکلی ایجاد شود.

مشاهده بهترین و پایین ترین قیمت انواع کارت گرافیک در بازار ایران

نظرات کاربران در مورد تراشه کارت گرافیک NVIDIA GH100 ، بزرگترین تراشه کارت گرافیک در جهان


* الزامی
* الزامی