قیمت و زمان عرضه کارت گرافیک AMD Vega Frontier Edition رسماً اعلام شد

پنج‌شنبه 8 تیر 1396
کامپیوتر
کمپانی AMD در ماه مه امسال، از کارت های گرافیک جدید خود که مبتنی بر معماری Vega طراحی شده بودند رونمایی کرد که متاسفانه در آن زمان، هیچگونه اطلاعاتی در خصوص قیمت و همچنین زمان عرضه این محصولات به بیرون منتشر نشده بود.
کنون این شرکت باسابقه در دنیای تراشه های گرافیکی، با انتشار جزییاتی در این خصوص، به تمامی شایعاتی که در طی این چند هفته در فضای وب منتشر شده بود، پایان داد.
به گفته AMD ، در ابتدا دو مدل از این کارت های گرافیک عرضه خواهند شد که مدل نخست Radeon Vega Frontier Edition با خنک کننده هوا و مدل دوم Radeon Vega Frontier Edition با خنک کننده مایع خواهند بود. قیمت مدل مجهز به خنک کننده هوا برابر با 999 دلار و مدل مجهز به خنک کننده مایع برابر با 1500 دلار تعیین شده است. عرضه مدل نخست از روز گذشته آغاز شده و عرضه مدل دوم نیز از سه ماهه سوم سال جاری میلادی کلید خواهد خورد.
البته باید گفت که این کارت های گرافیک برای اجرای بازی های ویدیویی طراحی نشده اند و هدف AMD از طراحی آن ها، عرضه محصولی برای رقابت با کارت گرافیک Titan Xp شرکت انویدیا بوده است. در واقع، شرکت AMD، از این محصولات به عنوان نمونه هایی مناسب برای استفاده در حوزه هایی همچون توسعه بازی، توسعه فناوری واقعیت مجازی، توسعه فناوری یادگیری ماشینی، رمزگذاری ویدیو و رندر سه بعدی نام برد. 
همچنین، از این کارت های گرافیک می توان در زمینه هایی دیگری همچون علوم و پزشکی نیز استفاده کرد. البته این بدین معنی نیست که نمی توان از کارت های گرافیک سری Vega شرکت ای ام دی برای گیمینگ استفاده کرد، اما نکته اینجاست که پرداخت چنین هزینه ای برای اجرای بازی نمی تواند قابل توجیه باشد.

نظرات کاربران در مورد قیمت و زمان عرضه کارت گرافیک AMD Vega Frontier Edition رسماً اعلام شد


* الزامی
* الزامی