اینتل با تولید پردازنده های گرافیکی سری Arc وارد رقابت با سازندگان کارت های گرافیک خواهد شد

یک‌شنبه 31 مرداد 1400
کامپیوتر
اینتل به تازگی اعلام کرد که بخش طراحی و تولید کارت گرافیک خود را که Arc نام گرفته، راه اندازی کرده است.
اینتل به تازگی اعلام کرد که بخش طراحی و تولید کارت گرافیک خود را که Arc نام گرفته، راه اندازی کرده است. این زیر مجموعه قرار است برای لپتاپ ها و کامپیوترها پردازنده گرافیکی یا GPU تولید کند تا در سه ماهه اول 2022 وارد بازار شود. این کمپانی هنوز هیچ اطلاعاتی پیرامون پروژه های در دست خود منتشر نکرده ولی یک ویدیو در یوتیوب پست کرده است. اینتل با این ویدیو نشان داده که بازی هایی مثل Metro Exodus و PUBG چگونه با این پردازنده گرافیکی جدید اجرا می شوند.
اولین پردازنده گرافیکی Arc اینتل بر اساس ریزساختار Xe-HPG که ترکیبی از تکنولوژی های استفاده شده توسط این کمپانی است، ساخته شده است. این پردازنده سایه ترکیبی، سایه با نرخ متغیر، افزایش کیفیت تصویر و ردیابی خطی را ارائه می دهد. همچنین گفته شده که اینتل برای SuperSample شرکت Nvidia و تکنولوژی سوپر رزولیشن AMD جایگزین های قدرتمندی ارائه خواهد کرد.
بر اساس گفته تیم محصولات گرافیکی اینتل، در هفته ها و ماه های آینده اخبار و اطلاعات بیشتری پیرامون عملکرد محصولات Intel Arc خواهیم شنید. این سخت افزار برای همه نوع فعالیتی مثل بازی، استریم، مولتی تسکینگ و افرادی که با این محصول می خواهند جزو سه میلیارد گیمر سراسر جهان باشند، ساخته شده است.

مشاهده لیست قیمت به روز انواع کارت گرافیک در بازار ایران

نظرات کاربران در مورد اینتل با تولید پردازنده های گرافیکی سری Arc وارد رقابت با سازندگان کارت های گرافیک خواهد شد


* الزامی
* الزامی