پتنت های Sony خبر از تولید کنسولی با GPU می دهد؛ PS5 Pro در راه است؟

سه‌شنبه 18 آذر 1399
گجت ها
ژانویه سال گذشته پتنتی توسط شرکت سونی ثبت شد که پروژه ای را نشان می دهد که نه یک، بلکه دو کارت گرافیک دارد
ژانویه سال گذشته پتنتی توسط شرکت سونی ثبت شد که پروژه ای را نشان می دهد که نه یک، بلکه دو کارت گرافیک دارد و شبیه به کامپیوترهای شخصی با تکنولوژی های SLI شرکت Nvidia و CrossFire شرکت AMD می باشد. البته در این ثبت اختراع ثبت شده آمده که به کارگیری دو GPU در یک کنسول بسیار پیچیده تر از کامپیوترهای PC است.
در این پتنت با جزئیات کامل توضیح داده که چطور دو کارت گرافیکی با یکدیگر کار میکنند تا یک فریم را به طور یکنواخت رندر کنند یا هر فریم به دو بخش تقسیم می شوند و هر یک از واحدهای GPU آن را پردازش می کنند. تنها یکی از GPU ها از خروجی HDMI پشتیبانی می کند که نیازمند این است که کارت گرافیک خروجی ویدیو را مدیریت کند تا فریم ها را از دیگری بخواند.
همچنین صحبت هایی از یک کنسول بالارده و پریمیوم آمده که حافظه داخلی بزرگتر و سریعتری داشته که یکی از آن ها دو کارت گرافیک و دیگری یک GPU دارد. این اتفاق می تواند چیزی شبیه به زوج PS4 و PS4 Pro باشد. البته به جز مسئله کارت گرافیک، می توان با اطمینان گفت که شرکت سونی هم اکنون در حال کار روی PS5 Pro با دو کارت گرافیکی است. این اتفاق می تواند سرانجام کیفیت بالاتر محتوای واقعیت افزوده و اجرا بازی های 4K با سرعت 120fps باشد. در آخر هم باید بگوییم که این دو GPU کنترل کننده حافظه خودشان را دارند تا از اختلال حافظه جلوگیری شود.
در کنار این موضوع، در پتنت ثبت شده صحبت از گیمینگ ابری هم شده که نیازمند دستگاه دیگری است که سنسورهایی مثل NFC، مادون قرمز، GPS، بیوسنسور، سنسور آب و هوا و چیزهای دیگر در آن تعبیه شده است. این دستگاه به کنسول متصل می شود تا پردازش ابری را به آن اضافه کند و در نهایت گیمینگ ابری را هم به کاربر ارائه دهد. البته هنوز نمیدانیم که این همه سنسور در این گجت چه هدفی دارد.
البته درست مثل همه پتنت ها، نمی توان مطمئن بود که این طرح ها روزی به یک محصول نهایی تبدیل می شود. بنابراین فعلا نباید امیدهایمان را بالا ببریم.



خرید PS5 با بهترین قیمت در بازار ایران

نظرات کاربران در مورد پتنت های Sony خبر از تولید کنسولی با GPU می دهد؛ PS5 Pro در راه است؟


* الزامی
* الزامی