اینتل پردازنده گرافیکی DG1 را در سال 2021 عرضه خواهد کرد.

جمعه 27 دی 1398
کامپیوتر
در نمایشگاه فناوری لاس وگاس مشهور CES در سال جدید، کمپانی معروف اینتل پردازنده گرافیکی DG1 را معرفی کرد.
در نمایشگاه فناوری لاس وگاس مشهور CES در سال جدید، کمپانی معروف اینتل پردازنده گرافیکی DG1 را معرفی کرد. در این مراسم یک بازی در یک نمایشگر بزرگ اجرا میشد که طبق ادعای اینتل از همین پردازنده گرافیکی قدرت میگرفت.
Santa Clara، شرکت زیر مجموعه اینتل در کالیفرنیا زمان زیادی است که سعی در تولید پردازنده گرافیکی جدا دارد. شرکت اینتل زمان زیادی است که پردازنده گرافیکی یکپارچه ای تولید میکند که در اصل در CPU گنجانده شده و در رایانه های اقتصادی به کار میرود. اما این اولین باری است که این شرکت یک GPU جداگانه قدرتمندی تولید و معرفی میکند که میتواند برای گیمر ها و کاربران حرفه ای جذاب باشد.

مشاهده بهترین قیمت کارت گرافیک در بازار ایران

ولی در سال 2021 این وضعیت تغییر خواهد کرد، چرا که اینتل قصد دارد Xe DG1 خود را در این سال روانه بازار کند. مدیران ارشد این کمپانی از جمله Raja Koduri و Jim Keller مدتی است در مصاحبه های خود به این نکته اشاره میکنند که اینتل عزم جدی دارد که طراحی چیپ های خود را تغییر دهد و چیپ های گرافیکی بالارده را به کاربرانش ارائه کند.
البته اینتل در نمایشگاه امسال اطلاعات زیادی فاش نکرد. ولی این روزها رقبایی مثل Nvidia و AMD کارت گرافیک های جداگانه زیادی را به فروش میرسانند و بیکار هم نمینشینند. البته احتمال میرود که چیپ گرافیکی اینتل بیشتر در دیتا سنتر ها به کار رود، جاییکه این چنین چیپ هایی پیشرفت زیادی کرده اند. البته شاید روزی محصولات مخصوص گیمر نیز عرضه کند.
کارشناسان اعلام کرده اند که برای اظهار نظر درمورد چیپ های گرافیکی جداگانه اینتل، هنوز اخبار و اطلاعات بسیار کمی در دسترس است. ولی باید به این نکته توجه داشته باشیم که کارت گرافیک های یکپارچه یا integrated این کمپانی سهم زیادی در پیشرفت کارت گرافیک های بازار ایفا کرده اند.

نظرات کاربران در مورد اینتل پردازنده گرافیکی DG1 را در سال 2021 عرضه خواهد کرد.


* الزامی
* الزامی