به‌زودی اولین رستوران دریایی اروپا در کشور نروژ ساخته می‌شود

چهارشنبه 3 آبان 1396
رسانه
شرکت بزرگ Snohetta که در زمینه طراحی و معماری فعالیت می کند، از تصمیم خود برای طراحی و راه‌اندازی رستورانی دریایی تحت عنوان Under خبر داد
این رستوران عجیب، در جنوبی‌ترین نقطه نواحی ساحلی کشور نروژ ساخته خواهد شد و طراحی آن نیز به گونه ای خواهد بود که افراد در حین صرف غذا، از تماشای زیبای های اعماق دریا و موجودات آن نیز لذت خواهند برد. بخشی از رستوران Under از سطح آب دریا بالاتر و چیزی حدود 5 متر آن نیز در زیر آب خواهد بود.
مهندسان شرکت نام برده، به منظور افزایش مقاومت این رستوران در برابر فشار آب و دیگر موارد غیر قابل پیش‌بینی، از دیوارهای بتنی با ضخامت یک متر و همچنین پنجره های ساخته شده از اکریلیک سخت استفاده خواهند کرد. 

هنوز اطلاعاتی در خصوص ابعاد کلی این رستوران فاش نشده، اما گفته می شود که می توان تا 100 نفر را در آن جای داد و از آن ها پذیرایی کرد.
از دیگر ویژگی های این رستوران می توان به نوردهی مناسب در داخل و همچنین فضای بیرونی اشاره کرد که امکان مشاهده بهتر موجودات دریایی و همچنین شیوه زندگی آن ها را برای مهمانان فراهم می کند. اکثر غذاهایی که در این رستوران عرضه می شوند، از غذاهای دریایی محلی هستند که از تازگی و کیفیت بالایی برخوردارند.

به گفته شرکت سازنده، در این رستوران از تکنولوژی پیشرفته ای برای گرمایش محیط داخلی استفاده خواهد شد تا بتوان دمایی پایدار و مناسبی را فراهم آورد. همچنین، از این رستوران به عنوان مرکز تحقیقاتی بیولوژی نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا محققان بتوانند تحقیقات خود را در زمینه زیست‌بوم دریایی و رفتار ماهیان دریایی، انجام دهند. از طرفی دیگر، این محققان شرایطی را فراهم خواهند کرد تا این رستوران، ضرری را برای ماه ها و صدف های موجود در نزدیکی آن، بوجود نیاورد. نماینده شرکت Snohetta عنوان کرده که تولید این رستوران از ماه فوریه سال آینده آغاز خواهد شد و احتمالا در مارس 2019، آماده بهره‌برداری خواهد بود.

نظرات کاربران در مورد به‌زودی اولین رستوران دریایی اروپا در کشور نروژ ساخته می‌شود


* الزامی
* الزامی