آیفون 12 اپل امکان ارتباط Wi-Fi رِنج کوتاه خواهد داشت.

چهارشنبه 7 اسفند 1398
موبايل
با اینکه تا موعد معرفی نسل بعد از آیفون های اپل زمان زیادی باقی مانده ولی از همین حالا هم موج شایعات و اخبار پیرامون آیفون 12 شروع شده است.
با اینکه تا موعد معرفی نسل بعد از آیفون های اپل زمان زیادی باقی مانده ولی از همین حالا هم موج شایعات و اخبار پیرامون آیفون 12 شروع شده است. جدیدترین گزارش پیرامون این اسمارت فون ها توسط وبسایت ژاپنی Macotakara منتشر شده که مدعی می شود پرچمداران بعدی کوپرتینویی ها از استاندارد جدید ارتباط Wi-Fi رنج کوتاه استفاده خواهد کرد.
استاندارد 802.11ay که هنوز در فاز توسعه قرار دارد از فرکانس 60 گیگاهرتزی استفاده می کند تا پهنای باند انتقال داده بزرگی را به وجود آورد. اینطور که گفته شده، این استاندارد جدید همانند بلوتوث کار می کند ولی سرعت انتقال داده آن به طرز قابل توجهی بیشتر است. یکی از استفاده های این ویژگی، انتقال داده بهتر و سریعتر AirDrop بین مدل های مختلف آیفون 12 است. البته لازم به ذکر است که این هنوز یک شایعه زودهنگام است، بنابراین نمی توان آن را جدی گرفت.
در این گزارش همچنین آمده که ممکن است در این آیفون ها بالاخره NFC AirTags که مدت زیادی است شایعه استفاده آن ها وجود دارد را ببینیم. این گزارش جدید همچنین مدعی است که این مدل های جدید از شارژ بیسیم پشتیبانی می کنند و همچنین با مدل های iPhone 11 و 11 Pro هم سازگار خواهد بود.
بنابر یک گزارش پیش بینی که اخیرا منتشر شده، اپل انتظار دارد که بتواند 100 میلیون نسخه از iPhone 12 های خود را در سال 2020 به فروش برساند. همچنین انتظار می رود که امسال هم سه مدل iPhone 12 را ببینیم که مدل های Pro از نمایشگر های 120 هرتزی ProMotion استفاده می کنند و دوربین آن ها نیز سنسور سه بعدی دارد و همچنین 6 گیگابایت رم در آن ها تعبیه شده است.
از نظر طراحی، گفته شده که این دستگاه شباهت هایی به iPhone 4 خواهد داشت، یعنی یک فریم تخت فلزی در آن ها تعبیه خواهد شد. همچنین مدل های Pro از شبکه های mmWave و Sub-6 GHz 5G پشتیبانی خواهند کرد. نسخه اقتصادی از خانواده iPhone 12 دوربین دوگانه پشتی خود را حفظ خواهد کرد و از چهار گیگابایت رم و پشتیبانی از شبکه 5G عرضه خواهد شد.

نظرات کاربران در مورد آیفون 12 اپل امکان ارتباط Wi-Fi رِنج کوتاه خواهد داشت.


* الزامی
* الزامی