گوشی Huawei Mate X با نمایشگر انعطاف پذیر و قیمت 2600 دلاری از راه رسید

سه‌شنبه 14 اسفند 1397
موبايل
مدتی بود که تیزر هایی راجع به یک محصول شگفت انگیز از هواوی منتشر شده بود. حالا در کنگره جهانی موبایل، شرکت هواوی به این شایعات جامه عمل پوشاند
هوآوی از اسمارت فون انعطاف پذیر خود پرده برداشت. Huawei Mate X نمایشگری انعطاف پذیر دارد که به تکنولوژی 5G نیز مجهز است. هواوی اسم این تکنولوژی را Baolong 5000 گذاشته و مدعی است که سریعترین ماژول 5G در اسمارت فون هاست. دیگر ویژگی Mate X توان شارژ 55 واتی آن است که آن را به سریعترین شارژر اسمارت فون جهان تبدیل کرده. بنابه ادعای هواوی باتری Mate X تنها در سی دقیقه از صفر به 85 درصد میرسد.
در حالت تبلت، Mate X یک نمایشگر 8 اینچی با رزولیشن 2480 x 2200 دارد. وقتی دستگاه را تا میکنید، نمایشگر اصلی به یک پنل 6.6 اینچی با رزولیشن 2480 x 1148 و نسبت تصویر 19.5:9 تبدیل میشود.
طرف دیگر هم نقش نمایشگر دوم را ایفا میکند و دستگاه را شبیه به nubia X و NEX Dual Display میکند. شرکت هوای مدعی شده که دستگاهش قادر است بهترین سلفی های ممکن را ثبت کند که این مسئله با توجه به اینکه دوربین سلفی و اصلی یکی است، چیز عجیبی نیست.


در جلسه ای که قبل از مراسم اصلی به میزبانی هواوی برگزار شد، شرکت سازنده اعلام کرد که باید انتظار چهار لنز دوربین را داشته باشیم. ولی در تصاویری که در مراسم منتشر شد، تنها سه دوربین در بدنه پشتی تعبیه شده بود. شرکت سازنده هیچ اطلاعاتی از دوربین این دستگاه فاش نکرد ولی با توجه به لوگوی Leica روی آن، باید انتظار ثبت تصاویری در حد یک پرچمدار گران قیمت را داشته باشیم
هواوی محصول جدید خود را به عنوان "باریک ترین گوشی انعطاف پذیر جهان" معرفی کرده. این ادعا درست است، چرا که ضخامت دستگاه در حالت تا شده تنها 11 میلی متر است. وقتی دستگاه باز میشود، شرایط کمی متفاوت است. یک طرف دستگاه ضخامتی 5.4 میلی متری دارد، ولی طرف دیگر با یک برآمدگی همراه است که ساختمان دوربین در آن تعبیه شده.
همه این اجزا و قطعات با کیفیت و قدرتمند به باتری بزرگی هم نیاز دارند، هواوی در محصول خود یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی گنجانده که توسط یک پورت USB-C زیر دستگاه شارژ میشود. همچنین در بخش کناری و درون دکمه پاور، برای تامین امنیت دستگاه یک اسکنر اثر انگشت هم تعبیه شده است.
هواوی اعلام کرده که Mate X در اواسط سال 2019 با برچسب قیمت 2600 دلاری و تنها در یک رنگ، آبی کهکشانی، به بازار عرضه خواهد شد

نظرات کاربران در مورد گوشی Huawei Mate X با نمایشگر انعطاف پذیر و قیمت 2600 دلاری از راه رسید


* الزامی
* الزامی