گوشی های پرچم دار هوآوی Mate 20 و Mate 20 Pro با دوربین سه گانه معرفی شدند

چهارشنبه 25 مهر 1397
موبايل
ساعاتی قبل مراسم رونمایی از اعضای جدید سری Mate شرکت هوآوی برگزار شد که در آن از دو اسمارت فون Mate 20 و Mate 20 Pro پرده برداری شد
نسخه Pro با ویژگی های جذابی در بخش دوربین و تکنولوژی های شارژ سریع و بیسیم عرضه میشود؛ اما هر دو نسخه از حضور اولین چیپست 7 نانومتری در اسمارت فون های اندروید و لنز های ساخت لایکا بهره میبرند.

Huawei Mate 20 Pro

وجه تمایز Mate 20 Pro نسبت به برادر خود، در نمایشگر و دوربین آن است. در بخش نمایشگر شاهد حضور پنلی خمیده و از نوع OLED، با اندازه ای 6.39 اینچی و رزولیشن 1440p هستیم که از HDR هم پشتیبانی میکند.
دوربین سه گانه این پرچمدار نیز از P20 Pro به ارث رسیده است. این دوربین از یک لنز عریض 40 مگاپیکسلی Quad Bayer با درجه دیافراگم f/1.8، یک سنسور 20 مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/2.2 و در آخر، یک لنز تله فتوی 8 مگاپیکسلی با فاصله کانونی 80 میلی متر و دیافراگم f/2.2 تشکیل شده است.
هوآوی زمان زیادی را صرف معرفی دوربین این پرچمدار کرد و مدعی شد که با بهترین دوربین در بین تمام اسمارت فون های جهان طرف هستیم. دوربین این گوشی توانایی ثبت تصاویر ماکرو یا بزرگ نمایی اشیا تا اندازه 2.5 سانتی متر را دارد. ثبت ویدیو هم با حالت هوشمند سینمایی که رنگ ها، درجه روشنایی و نور را تنظیم میکند، همراه خواهد بود. با قابلیتی که با هوش مصنوعی ایجاد میشود، حالا میتوان در پس زمینه ای سیاه و سفید، بدن افراد در صحنه ها را رنگی ثبت کرد.
حالا که حرف از هوش مصنوعی شد، لازم به ذکر است که چیپست به کار رفته در Mate 20 Pro به قدری قدرتمند است که میتواند دو ویدیو مشابه را شناسایی کند و از آن ها یک هایلایت 10 ثانیه ای تولید کند
در بریدگی بالای نمایشگر Mate 20 Pro، یک سنسور 24 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و یک اسکنر چهره سه بعدی تعبیه شده است. همچنین زیر نمایشگر این گوشی یک اسکنر اثر انگشت حساس به فشار نیز قرار داده شده است.
نسخه Pro اولین اسمارت فون این شرکت است که از جدیدترین تکنولوژی SuperCharge بهره میبرد. این تکنولوژی، باتری 4200 میلی آمپر ساعتی Mate 20 Pro را با قدرتی 40 واتی شارژ میکند. شرکت سازنده مدعی شده که این باتری در نیم ساعت به میزان 70 درصد شارژ خواهد شد. شرکت TUV Rheinland نیز گواهی کرده که این تکنولوژی امن و قابل استفاده است
در کنار این تکنولوژی، قابلیت شارژ سریع بیسیم 15 واتی نیز حضور خواهد داشت که در نیم ساعت، شارژ باتری را از صفر به 30% میرساند. همچنین یک قابلیت جدید و جذاب دیگر نیز وجود خواهد داشت، این قابلیت Wireless Reverse Charging نام دارد که میتواند انرژی باتری گوشی را به صورت بیسیم با سایر دستگاه ها به اشتراک بگذارد

Huawei Mate 20 Pro از دو اسپیکر استریو استفاده میکند که طراحی جالبی دارند. هوآوی به جای استفاده از پنجره های بلندگو، از پورت شارژر USB-C استفاده کرده است. هنوز از کارایی و عملکرد این ایده مطمئن نیستیم ولی حالا این گوشی گواهی مقاومت در برابر آب IP68 دارد.
Mate 20 Pro از باند GPS دوگانه و VoLTE دوگانه استفاده میکند و به جای استفاده از کارت حافظه های microSD استاندارد، از نانو کارت های ساخت هوآوی بهره میبرد که در ادامه معرفی خواهیم کرد.

Huawei Mate 20

نمایشگر Mate 20 با برادر خود متفاوت است. در این گوشی، یک پنل LCD و تختِ 6.53 اینچی با رزولیشن 1080p تعبیه شده است. تفاوت دیگر Mate 20، دوربین آن است. البته هنوز شاهد حضور سه دوربین عریض، فوق عریض و تله فوتو هستیم اما با سنسور های متفاوت با نسخه Pro.
دوربین اصلی یک سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 است که با یک لنز 16 مگاپیکسلی فوق عریض f/2.2 و یک لنز تله فوتو 8 مگاپیکسلی 52 میلی متری با دیافراگم f/2.4 ترکیب شده است. قابلیت بزرگ نمایی و ویژگی های هوش مصنوعی نسخه Pro، در این گوشی نیز وجود خواهند داشت
دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی آن هم در یک بریدگی کوچک در بالای نمایشگر تعبیه شده؛ جایی که خبری از اسکنر سه بعدی چهره نیست. اسکنر اثر انگشت هم به پشت دستگاه و زیر دوربین های سه گانه نقل مکان کرده است
20 یک باتری 4 هزار میلی آمپر ساعتی دارد و از نسخه قدیمی تر شارژ سریع با توان 22.5 واتی استفاده میکند. شارژ بیسیم اما در این گوشی تعبیه نشده است.
شارژ کردن Mate 20 توسط یک پورت USB-C انجام میشود و بر خلاف مدل Pro، یک جک 3.5 میلی متری هدفون هم در بدنه آن به چشم میخورد. همچنین از بلندگو های استریو و مجوز های مقاومت در برابر آب و گردوغبار نیز خبری نیست.

Kirin 980

پرچمداران جدید هوآوی از جدیدترین چیپست این شرکت، Kirin 980 استفاده میکنند. این چیپست اولین پردازنده 7 نانومتری اسمارت فون های اندرویدی است و اولین چیپست متشکل از هسته های Cortex-A76 ساخت شرکت ARM میباشد. به طور کلی، این چیپست 6.9 میلیارد ترانزیستور دارد که 60% بیشتر از Kirin 970 است.
یکی از دلایل این افزایش تعداد ترانزیستور ها، مربوط به استفاده از هسته های A76 است که از A73 های به کار رفته در Kirin 970 بزرگتر هستند، 75% درصد عملکرد سریع تری دارند و 58% انرژی کمتری مصرف میکنند.
این چیپست از سه لایه پردازنده تشکیل شده است: دو هسته A76 به عنوان هسته های قوی تر، دو هسته A76 دیگر با سرعت کلاک پایین تر به عنوان هسته های میانه و در آخر 4 هسته A55 به عنوان پردازنده های کوچکتر.
هر دو پرچمدار به طور پیش فرض از رابط کاربری EMUI 9.0 استفاده میکنند که بر پایه اندروید 9 توسعه یافته است. این چیپست همچنین دو هسته پردازش عصبی نیز دارد که وظایف مربوط به هوش مصنوعی و روان سازی رابط کاربری و عملکرد کلی دستگاه را بر عهده دارند.

ظرفیت و حافظه

از امروز، Mate 20 در دو نسخه با حافظه رم 4 یا 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی عرضه خواهد شد. Mate 20 Pro نیز تنها با رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی به بازار خواهد آمد. نسخه بهره مند از رم 4 گیگابایتی Mate 20، 800 دلار خواهد بود، در حالیکه برای تهیه مدل 6 گیگی باید 850 دلار بپردازید. Mate 20 Pro نیز برچسب قیمت 1050 دلاری خواهد داشت.
شرکت هوآوی با همکاری شرکت توشیبا، نوعی کارت حافظه نانو را توسعه داده و امیدوار است که در آینده ای نزدیک جانشین کارت های microSD کنونی شود. این کارت ها سرعت بالاتری داشته و البته گران قیمت تر خواهند بود. گنجایش آن ها نیز فعلاً تا سقف 256 گیگابایت میباشد.

مشاهده لیست قیمت به روز و آنلاین فروشندگان انواع گوشی در بازار ایران

نظرات کاربران در مورد گوشی های پرچم دار هوآوی Mate 20 و Mate 20 Pro با دوربین سه گانه معرفی شدند


* الزامی
* الزامی