با اعضای سری پرچمداران Galaxy S10 آشنا شوید.

پنج‌شنبه 9 اسفند 1397
موبايل
دهمین سالگرد معرفی Samsung Galaxy فرا رسیده و بهترین راه برای گرامیداشت این سالگرد، معرفی چند نوآوری هیجان انگیز جدید است
تا بار دیگر سامسونگ جهان را با اسمارت فون های خارق العاده خود به وجد آورد. این نوآوری ها در سه عضو سری Galaxy S10 جای گرفته و سه محصولی را معرفی میکند که چشمان طرفداران را خیره نگاه خواهد داشت.
از جمله این نوآوری ها، نمایشگر Dynamic AMOLED این اسمارت فون هاست که جانشین پنل های Super AMOLED بوده و اولین نمایشگر های بهره مند از قابلیت HDR10+ هستند. ویژگی PowerShare هم در هر سه عوض دیده میشود که برای شارژ معکوس به کار میرود و دستگاه را به یک پاور بانک بیسیم تبدیل میکند.

نوبتی هم که باشد نوبت دوربین هاست، حالا هم دوربین جلو و هم دوربین عقبی میتوانند ویدیو های 4K ضبط کنند. دوربین پشتی حتی میتواند تصاویر HDR10+ نیز ثبت کند و از قابلیت ثبات تصویر دیجیتال Super Steady استفاده کند. هر سه اسمارت فون از یک لنز فوق عریض استفاده میکنند تا بعد از سری Galaxy A، این ویژگی به پرچمداران این شرکت هم افزوده شود. دوربین های سلفی هم در یک حفره درون نمایشگر تعبیه شده اند که به Infinity-O معروف است.
مدل های Galaxy S10 و Galaxy S10+ برای اولین بار از اسکنر های اثر انگشت اولتراسونیک استفاده میکند که بر خلاف مدل اوپتیکال، میتواند انگشت کاربر را به صورت 3D اسکن کند. این روش دقت بسیار بیشتری دارد و اتحادیه FIDO نیز آن را تایید کرده است.

Samsung Galaxy S10+PLUS

Galaxy S10+ PLUS پادشاه اسمارت فون های سامسونگ است، این گوشی یک نمایشگر 6.4 اینچی خمیده Dynamic AMOLED دارد که کیفیت تصویر آن با رزولیشن 1440p+، تاییدیه VDE را نیز گرفته. VDE یک سازمان علمی فناوری عظیم و جهانی است که در حوزه تجهیزات الکترونیک و IT فعالیت میکند.
پشت این نمایشگر خیره کننده، یک اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک تعبیه شده که برای اولین بار است که در یک اسمارت فون به کار میرود. در بخش بالا و سمت راست نمایشگر نیز حفره ای به چشم میخورد که جایگاه دوربین سلفی دوگانه S10+ است. این دوربین از یک لنز 10 مگاپیکسلی و یک لنز عمق سنج 8 مگاپیکسلی تشکیل شده که توانایی ضبط ویدیو های 4K را دارد.
ساختمان دوربین پشتی از سه لنز تشکیل شده که OIS دوگانه دارد. لنز اصلی با زاویه دید 77 درجه ای خود یک سنسور 12 مگاپیکسلی است که فوکوس خودکار Dual Pixel داشته و از ثبات تصویر اوپتیکال نیز استفاده میکند. درجه دیافراگم این سنسور متغیر است و میتواند از f/1.5 تا f/2.4 تغییر کند. دوربین بعدی هم یک لنز تله فوتو 12 مگاپیکسلی با زاویه دید 45 درجه ای است که از قابلیت OIS و تشخیص فاز AF بهره میبرد. لنز سوم هم یک سنسور فوق عریض با فوکوس ثابت و زاویه دید 123 درجه ای خواهد بود.
بسته به بازار هدف، Galaxy S10+ یا از چیپست ساخت کوالکام اسنپدراگون 855 استفاده میکند یا از چیپست خانگی Exynos 9820. مدل استاندارد از 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی استفاده میکند که توسط کارت های microSD نیز قابل افزایش است. البته مدل های دو سیمکارته از شیار های هیبریدی استفاده میکنند، به این معنی که شیار دوم یا برای سیمکارت دوم استفاده میشود یا کارت حافظه خارجی. مدل پریمیوم هم 12 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه داخلی خواهد داشت!


گنجایش باتری 4100 میلی آمپر ساعت تعیین شده که میتواند با شارژر کابلی Adaptive Fast Charge و توان 15 واتی شارژ شود. شارژ بیسیم هم از Fast Wireless Charging 2.0 استفاده میکند که با Qi و PMA هم سازگاری دارد.
قابلیت PowerShare به کاربر اجازه میدهد تا سایر اسمارت فون ها و گجت های پوشیدنی خود را با S10+ خود و به صورت بیسیم شارژ کند. همچنین اگر گوشی را به کابل شارژر وصل کنید، میتواند به عنوان یک پد شارژر بیسیم عمل کند.
گفته شده که نسخه خاصی از Galaxy S10+ موجود خواهد بود که از بدنه سرامیکی استفاده میکند و در رنگ های سفید و مشکی عرضه خواهد شد.


Samsung Galaxy S10

گوشی Galaxy S10  از جهات زیادی مشابه برادر بزرگ ترش است. البته نمایشگر کوچکتر 6.1 اینچی دارد ولی از همان پنل Dynamic AMOLED و اسکنر اولتراسونیک زیر نمایشگر استفاده میکند. در بخش جلویی فقط یک دوربین تعبیه شده اما قابلیت مهم مدل پلاس، یعنی ثبت ویدیو 4K و کیفیت 10 مگاپیکسلی تصاویر حفظ شده است.
دوربین پشتی اما با مدل بزرگتر تفاوتی نخواهد داشت. لنز اصلی یک سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.5 و f/2.4 و قابلیت OIS خواهد بود و یک لنز تله فوتو 12 مگاپیکسلی با OIS و یک لنز 16 مگاپیکسلی فوق عریض هم آن را همراهی خواهد کرد
Galaxy S10 از 8 گیگابایت رم و 128 یا 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی استفاده میکند که از کارت حافظه microSD نیز پشتیبانی خواهد کرد. گنجایش باتری 3400 میلی آمپر ساعت خواهد بود و همان ویژگی های شارژ بیسیم و کابلی برادر بزرگتر را نیز خواهد داشت.

Samsung Galaxy S10e

بعد از معرفی Galaxy S7، Galaxy S10e اولین پرچمداری است که از نمایشگر تخت استفاده میکند. البته هنوز از پنل Dynamic AMOLED برادران گران تر خود بهره میبرد ولی اندازه نمایشگر به 5.8 اینچ کاهش یافته و علاوه بر پشتیبانی از HDR+، رزولیشن آن هم 1080p+ شده است. این مدل به جای اسکنر زیر نمایشگر، از یک سنسور کنار بدنه استفاده میکند.
در بدنه پشتی، با حذف سنسور تله فوتو، تنها شاهد حضور سنسور 12 مگاپیکسلی اصلی و لنز 16 مگاپیکسلی فوق عریض هستیم. دوربین سلفی اما همان لنز 10 مگاپیکسلی مدل استاندارد است که قابلیت ضبط ویدیو های 4K را نیز دارد.
مثل دو مدل گران تر، S10e نیز از بلندگو های استریو ساخت AKG بهره میبرد که برای خلق تجربه مالتی مدیا خارق العاده از ویژگی Dolby Atmos نیز پشتیبانی میکند. پردازنده ها با لوله هایی مخصوص خنک میشوند تا برای بازی های سنگین مبتنی بر موتور Unity کاملاً مناسب باشند.

مدل پایه S10e از 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی استفاده میکند ولی مدل قوی تری نیز موجود خواهد بود که از 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی بهره میبرد. انرژی مورد نیاز Galaxy S10e توسط یک باتری 3100 میلی آمپر ساعتی تامین میشود که تمام ویژگی های شارژ بیسیم و کابلی برادران خود را نیز دارد.
هر سه اسمارت فون از LTE پشتیبانی میکنند که سرعت دانلود آن تا 2 گیگابیت بر ثانیه افزایش یافته است. همچنین از Wi-Fi 6 نیز بهره میبرند که سرعت دانلود آن به 1.2 گیگابیت بر ثانیه رسیده است. ویژگی Samsung Pay نیز از طریق NFC و MST قابل استفاده خواهد بود. یک خبر خوب دیگر هم برای علاقمندان به موسیقی داریم و آن حضور جک هدفون 3.5 میلی متری در هر سه مدل است.
هر سه اسمارت فون مجوز مقاومت در برابر آب و گرد و غبار IP68 را دارا هستند و امنیت اطلاعات در حافظه داخلیشان نیز توسط شرکت Knox تامین میشود.
پیش فروش هر سه مدل از دوم اسفند ماه آغاز شده و در برخی کشور ها، شهروندان میتوانند با پیش خرید Galaxy S10 یا Galaxy S10+ صاحب یک جفت Galaxy Buds نیز شوند که به تنهایی 130 دلار قیمت دارد.
همچنین گفته میشود که مدلی خاص و بهره مند از سنسور 5G نیز تولید خواهد شد که اطلاعات آن در روز های آینده منتشر میشود.

مشاهده بهترین قیمت گوشی های موبایل در بازار ایران

نظرات کاربران در مورد با اعضای سری پرچمداران Galaxy S10 آشنا شوید.


* الزامی
* الزامی