گلگسی نوت 10 و گلگسی S10 و و گوشی های جدید سری A سامسونگ از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره خواهند برد.

جمعه 29 تیر 1397
موبايل
هفته هاست که شایعات متعددی پیرامون نسل بعدی سری S سامسونگ در فضای مجازی منتشر میشود
البته استفاده از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر در این گوشی در هاله ای از ابهام بود.اما اطلاعات غیر رسمی منتشر شده که پرچمداران سال آینده سامسونگ از جمله   GALAXY S10 و Note 10 از این ویژگی بهره خواهند برد. نکته تعجب آور این است که در کنار این پرچمداران گوشی های سری A هم از این اسکنر ها استفاده خواهند کرد.
این سنسور از نوع اولتراسونیک (امواج فراصوت) بوده و توسط شرکت کوالکام تولید خواهد شد. در اخبار پیشین گزارش شده بود که شرکت سامسونگ از سنسور های ساخته شده توسط خودش استفاده خواهد کرد!
اسکنر های اولتراسونیک میتوانند زیر نمایشگر های غیراولد ( non-OLED ) نیز به خوبی کار کنند و به دلیل اسکن انگشت به صورت سه بعدی نسبت به اسکنر های اوپتیکال، دقت بیشتری نیز خواهند داشت.  به نظر میرسد که مدیر عامل سامسونگ، آقای دی جِی کوه مخالف استفاده از اسکنر های اوپتیکال و دو بعدی است.
در پست اخیر این کاربر اعلام شده که سامسونگ، سه مدل از S10 با نمایشگر های 5.8، 6.1 و 6.4 اینچی را معرفی خواهد کرد که هر سه مدل از نوع Super AMOLED بوده و دو مدل بزرگتر از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره خواهند برد.

اسمارت فون های سری A همیشه از ویژگی های سال گذشته پرچمداران سری S استفاده میکردند و خبر استفاده از این اسکنر ها در این گوشی ها کمی غافلگیر کننده است. همچنین گفته شده که Note10 نیز از این ویژگی بهره خواهد برد بنابراین اسمارت فون آتی از سری Note که هفته آینده معرفی خواهد شد از این ویژگی جذاب بی بهره خواهد بود.
اطلاعاتی تاکنون که از S10 های سال آینده سامسونگ منتشر شده، آن ها را به محصولات بسیار جذابی تبدیل کرده است. یکی از این ویژگی های جذاب، حضور ماژول ToF ( اسکنر سه بعدی ) در کنار دوربین های پشتی است. اسمارت فون های حال حاضر بازار این سنسور نوری را در بدنه جلویی برای اسکن سه بعدی صورت کاربر استفاده میکنند اما قرار دادن ماژول ToF در پشت دستگاه میتواند قابلیت های واقعیت افزوده را به اسمارت فون اضافه کند


مشاهده قیمت به روز گوشی های سامسونگ در بازار ایران

نظرات کاربران در مورد گلگسی نوت 10 و گلگسی S10 و و گوشی های جدید سری A سامسونگ از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره خواهند برد.


* الزامی
* الزامی