با قیمت و مشخصات گوشی های جدید سامسونگ Galaxy S10 Lite و Galaxy Note10 Lite آشنا شوید

سه‌شنبه 17 دی 1398
موبايل
بعد از ماه ها شایعه و خبر، سرانجام سامسونگ از گلکسی اس 10 لایت و گلکسی نوت 10 لایت رونمایی کرد
هر دو دستگاه از نمایشگر های بزرگ 6.7 اینچی Full HD+ از نوع Infinity-O استفاده میکنند و تامین انرژی آن ها هم بر عهده یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است که از تکنولوژی شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی میکند.
Samsung Galaxy S10 Lite از یک چیپست 7 نانومتری هشت هسته ای استفاده میکند که سرعت کلاک آن ها 2.8 و 2.4 و 1.7 گیگاهرتز است. با اینکه به صورت رسمی تایید نشده ولی به نظر میرسد این چیپست، همان اسنپدراگون 855 باشد. لازم به ذکر است که این چیپ با 6 یا 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی همراه شده است. البته یک شیار کارت حافظه microSD هم تعبیه شده تا امکان افزایش حافظه وجود داشته باشد.
در بخش پشتی هم یک ساختمان دوربین مستطیل شکل سه گانه تعبیه شده که از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0، یک دوربین فوق عریض12 مگاپیکسلی 123 درجه ای با دیافراگم f/2.2 و یک دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی تشکیل شده است. دوربین جلویی تعبیه شده در حفره نمایشگر هم یک لنز 32 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 است.
نکته هیجان انگیز اینجاست که Galaxy S10 Lite اولین محصول سامسونگ است که از تکنولوژی Super Steady OIS برای دوربین اصلیش استفاده میکند که گفته میشود توانایی لرزشگیری اش حتی بیشتر از پرچمداران این کمپانی است. 
Galaxy Note Lite هم با یک قلم S Pen اختصاصی عرضه میشود که از Air Command هم پشتیبانی میکند. در بخش جلویی، همان دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی را دارد که در حفره ای در نمایشگر 6.7 اینچی Full HD+ قرار گرفته است.
کمپانی سازنده به طور رسمی چیپستی که درون این دستگاه جای گرفته را معرفی نکرده ولی اعلام کرده که ماژولی 10 نانومتری و هشت هسته ای است که چهار هسته آن سرعت کلاک 2.7 گیگاهرتزی و چهار هسته دیگرش سرعت 1.7 گیگاهرتزی دارد. با توجه به این مشخصات فنی، به نظر میرسد همان Exynos 9810 را شاهد هستیم که سرعت کلاک هسته هایش کمتر شده. البته حافظه رم 6 و 8 گیگابایت است و حافظه داخلی هم 128 گیگابایت میباشد که البته امکان افزایش آن با کارت حافظه microSD وجود دارد.
در بخش پشتی سه دوربین تعبیه شده است: یک لنز اصلی 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 با فوکوس خودکار پیکسل دوگانه و لرزشگیر اوپتیکال، یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی فوق عریض با درجه دیافراگم f/2.2 و یک دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی با درجه دیافراگم f/2.4.

نکته جالب اینجاست که Galaxy Note10 Lite یک جک هدفون 3.5 میلی متری دارد، چیزی که برادر پرچمدارانش از آن بی بهره بودند. بر خلاف آن، Galaxy S10 Lite این جک هدفون محبوب را ندارد، در حالیکه هر سه عضو اصلی این سری از آن برخوردار بوده اند.
هم S10 Lite و هم Note10 Lite به طور پیش فرض از سیستم عامل اندروید 10 استفاده میکنند که با رابط کاربری One UI 2 به کاربر ارائه میشود.
نماینده سری S در رنگ های سفید مشکی و آبی عرضه خواهد شد، در حالیکه نماینده قلم دار امروز در رنگ های Aura Glow، Aura Black و Aura Red به دست مشتریان خواهد رسید.
گفته میشود که این دستگاه ها، اواخر فصل اول 2020 عرضه خواهند شد و Galaxy Note10 Lite با برچسب قیمت 599 دلار و S10 Lite هم به قیمت 649 دلار به فروش خواهد رسید.


لیست قیمت به روز و آنلاین انواع گوشی موبایل در بازار ایران

نظرات کاربران در مورد با قیمت و مشخصات گوشی های جدید سامسونگ Galaxy S10 Lite و Galaxy Note10 Lite آشنا شوید


* الزامی
* الزامی