معرفی وانت غول‌پیکر 2017GMC Seirra Denali 3500HD؛ سریع و قدرتمند

سه‌شنبه 24 مرداد 1396
خودرو
کمپانی خودروسازی جی ام سی که سالهاست با تولید وانت های عظیم الجثه و قدرتمند، نامی برای خود در صنعت خودروسازی دست و پا کرده، به تازگی از مدل جدید و البته 2017 وانت «سیرا دنالی 3500 اچ‌دی» پرده برداشت
محصولی که علاوه بر طراحی ظاهری لوکس، از موتور پرقدرت 6.6 لیتری دیزلی Duramax بهره می برد که قادر به تولید توانی معادل 445 اسب بخاری و گشتاوری معادل 910 lb-ft است. این نیرو به از طریق گیربکس شش سرعته اتوماتیک Allison، به چرخ های عقب منتقل می شود. البته در این خودرو سیستم چهارچرخ متحرک نیز گنجانده شده است.
و اما لاستیک های عقب این خودرو به صورت جفت در کنار هم قرار گرفته اند و این یعنی چهار چرخ عقب پرقدرت که می توانند به توان و نیروی این خودرو بیافزایند. ظرفیت بارگیری این خودرو برابر با 4930 پوند در حالت 4WD و 5381 پوند در حالت 2WD عنوان شده است


در رابطه با سرعت این وانت 8400 پوندی باید گفت که سیرا دنالی 3500 اچ‌دی قادر است ظرف 6.6 ثانیه، سرعت خود از صفر به صد کیلومتبر بر ساعت برساند که با توجه به جثه ای که از آن بهره می برد، بی نظیر است و این یعنی یک ثانیه سریع‌تر از وانت 2017 Ford F-350 Lariat که از موتور 6.4 لیتری دیزلی بهره می برد. با این حساب، سیرا دنالی را می توان یکی از سریع ترین وانت های عظیم الجثه موجود در بازار خودروها دانست. اما عملکرد این خودرو در متوقف شدن نیز جالب توجه است به طوری که قادر است پس از طی ۴۱ متر پس از ترمز در حین حرکت با سرعت صد کیلومتر بر ساعت، متوقف شود. این میزان مسافت برای خودروی F-350 کمپانی فورد برابر با 41 متر عنوان شده است. 
همانطور که از قدوقواره این خودرو برمی آید، کابین داخلی جاداری برای برای آن پیش‌بینی می کنیم. طراحی صندلی های جلوی این خودرو به گونه ایست که از قابلیت گرمایشی و تهویه هوای مطبوع برخوردارند و راحتی راننده و سرنشین جلو را به ارمغان می آورند. در قسمت پشتی نیز فضای خالی زیادی وجود دارد. مهندسان جی ام سی در این وانت از یک نمایشگر 8 اینچی استفاده کرده اند که به لطف فناوری GMC Intellilink، قادر به پشتیبانی از پلتفرم های اپل کارپلی و اندروید اتو است. علی رغم آن که این بچه کامیون برای باربری طراحی شده است، اما قسمت های داخلی آن با چوب مصنوعی و کرومی پوشانده شده که زیبایی های این محصول را دوچندان می کند. همچنین، سیستم صوتی Bose نیز به منظور ارائه موسیقی با کیفیت بهتر در این خودرو تعبیه شده است.
شرکت جی ام سی برای برای ارتقای قابلیت های امنیتی این وانت، از ویژگی های متعددی از قبیل هشدار خروج از لاین و هشدار برخوردار با خودروی جلویی استفاده کرده که می تواند در مواقعی همچون حرکت در ترافیک، مانع از برخورد خودرو با خودروی جلویی شود. همچنین، دو دوربین نیز بر روی آینه های بغل تعبیه شده اند که دید بیشتری را در حین رانندگی و یا دور زدن به راننده می بخشد. پشت کابین این خودرو نیز محل قرارگیری بار به طول 2.4 متر در نظر گرفته شده است.
و اما در رابطه با قیمت سیری دنالی 3500 اچ‌دی باید گفت که این وانت لوکس با قیمت پایه 59420 دلار در بازار به فروش خواهد رسید که این قیمت تا 69585 دلار متغیر خواهد بود.


قیمت به روز خودرو در بازار ایران را اینجا ببینید









نظرات کاربران در مورد معرفی وانت غول‌پیکر 2017GMC Seirra Denali 3500HD؛ سریع و قدرتمند


* الزامی
* الزامی