سامسونگ از از جدیدترین و قوی‌ترین پردازنده سری اگزینوس 9 خود تحت عنوان Exynos 9810 پرده برداشت

پنج‌شنبه 14 دی 1396
موبايل
سامسونگ، بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات نیمه هادی پیشرفته در جهان، به تازگی از جدیدترینپردازنده سری اگزینوس 9 خود پرده برداشت.
این پردازنده قدرتمند، مبتنی بر لیتوگرافی 10 نانومتری FinFET تولید شده و قادر است سطح جدیدی از عملکرد و توان پردازشی را به گوشی های هوشمند و دستگاه های هوشمند بیاورد. در این چیپست از نسل سوم هسته های پردازشی اختصاصی سامسونگ، مودم گیگابیت LTE پرسرعت، پردازشگر تصویری پیشرفته به همراه نرم افزار مبتنی بر یادگیری عمیق استفاده شده است.
این تراشه از نوآوری و پیشرفت های تکنولوژیکی قابل توجهی بهره می برد و قرار است مشخصات کامل آن در جریان نمایشگاه CES 2018 که در شهر لاس وگاس آمریکا برگزار خواهد شد، منتشر شده و در معرض دید طرفداران این برند کره ای قرار گیرد. بن هور، از مدیران ارشد کمپانی سامسونگ در این رابطه عنوان می کند که اگزینوس 9810 یکی از نوآورانه ترین پردازنده های موبایلی ساخت سامسونگ به حساب می آید چرا که علاوه بر هسته های پردازشی سفارشی، به مودم گیگابیت LTE سریع، فناوری یادگیری ماشینی و پردازش تصویری قدرتمند مجهز شده و می تواند به وظیفه پردازشی خود در گوشی های هوشمند، دستگاه های هوشمند شخصی و همچنین خودروهای هوشمند عمل کند.
از آنجایی که اگزینوس 9810 از لیتوگرافی پیشرفته 10 نانومتری بهره می برد، قادر است از اجرای دقیق و بی عیب نقص چندین دستور به صورت همزمان، بارگزاری و جابجایی سریع‌تر میان اپلیکیشن ها برآید. در این چیپست از هشت هسته پردازشی استفاده شده که چهار هسته آن از نوع هسته های نسل سوم قدرتمند با سرعت کلاک حداکثری 2.9 گیگاهرتزی هستند و چهار هسته دیگر آن برای پردازش های معمولی مورد استفاده قرار خواهند گرفت. به گفته سامسونگ، معماری جدید این چیپست سبب شده تا عملکرد این محصول در بخش تک هسته ای حدود دو برابر و در بخش چند هسته ای، حدود 40 درصد نسبت به مدل های قبلی افزایش یابد.
اگزینوس 9810 از قابلیت های پیشرفته ای بهره می برد که قادر است تجربه جدیدی از بکارگیری فناوری یادگیری ماشینی را به ارمغان آورد و امنیت بیشتر دستگاه های هوشمند را دنبال داشته باشد. تکنولوژی یادگیری ماشینی، این امکان را برای پردازنده فراهم می کند تا اشخاص و اشیا را در تصاویر شناسایی و دسته بندی کند. یا این که از طریق درک عمیق، چهره فرد را به صورت سه بعدی اسکن و با روش ترکیبی شناسایی کند. می توان با استفاده از این روش برای بازگشایی قفل دستگاه های هوشمند با ضریب امنیتی بالاتر استفاده کرد. برای افزایش ایمنی، این پردازنده از یک واحد پردازشی امنیتی جداگانه ای بهره می برد که حفاظت از اطلاعات حیاتی کاربر از قبیل چهره، عنبیه چشم و اثر انگشت را بر عهده دارد.
مودم LTE در اگزینوس 9810 امکان پخش و یا استریم ویدیوها تا رزولوشن فول اچ دی و یا در فرمت های جدیدی همچون ویدیوهای 360 درجه را فراهم می کند. سامسونگ در سال گذشته میلادی، از مودم LTE مجهز به سرعت یک گیگابیت بر ثانیه خود رونمای کرد و اکنون توانسته از مودمی با سرعت 1.2 گیگابیت بر ثانیه در اگزینوس 9810 استفاده کند. این مودم همچنین از CAT.18 پشتیبانی می کند و قادر است تا سرعت دانلود 1.2 گیگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود 200 مگابیت بر ثانیه را پشتیبانی کند.
این پردازنده نه تنها قادر به ارائه تجربه سریع‌تری از کار با فایل های چند رسانه ایست، بلکه می تواند به لطف پردازشگر تصویری و کدک چند فرمته ارتقایافته خود می تواند شیوه  جدیدی از تعامل کاربران با این نوع از فایل ها را به ارمغان آورد. از طرفی دیگر، با استفاده از پردازش تصویری و بصری سریع‌تر، کاربران می توانند از قابلیت های پیشرفته ای در حین عکاسی همانند لرزشگیر و فوکوس دقیق بهره مند شده و عکس هایی با رزولوشن و کیفیت بالایی را ثبت کنند. قابلیت MFC ارتقایافته این تراشه قادر است امکان ضبط فیلم با رزولوشن اولترا اچ دی و نرخ 120 فریم بر ثانیه را برای کاربران فراهم کرده و به لطف پشتیبانی از کدک 10 بیتی HVEC و VP9 قادر است تا 1024 تُن رنگ مختلف را برای هر کدام از رنگ های اصلی (قرمز، سبز و آبی) رندر کند. این یعنی، ارائه 1.07 میلیارد رنگ که حدود 64 برابر بیشتر از رنگ های ارائه شده در کدک 8 بیتی مورد استفاده در نسل قبل این پردازنده است.
سامسونگ تولید انبوه اگزینوس 9810 را آغاز کرده و قطعا در سال جاری میلادی، شاهد عرضه گوشی ها و دستگاه های هوشمند متعددی مجهز به این پردازنده خواهیم بود که محتمل ترین آنها گلگسی S9 و گلگسی S9 پلاس خواهد بود


مشاهده بهترین قیمت روز گوشی های سامسونگ در بازار ایران

نظرات کاربران در مورد سامسونگ از از جدیدترین و قوی‌ترین پردازنده سری اگزینوس 9 خود تحت عنوان Exynos 9810 پرده برداشت


* الزامی
* الزامی