سامسونگ از گوشی‌های گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس رونمایی کرد

یک‌شنبه 6 اسفند 1396
موبايل
کمپانی سامسونگ ساعاتی پیش در شهر بارسلون اسپانیا و خلال کنگره جهانی موبایل، از نسل جدید کهکشانی های خود به نام های گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس پرده برداشت
دو اسمارت فونی که از مشخصات سخت افزاری پیشرفته ای بهره می برند و شباهت هایی همچون بدنه شیشه ای و ضدآب، فریم آلومینیومی، گوریلا گلس منحنی و غیره را می توان میان این دو مدل مشاهده کرد. سامسونگ در کهکشانی های جدید، میزان حاشیه اطراف صفحه نمایش را به حداقل رسانده و این مسئله، بر زیبایی این دو گوشی افزوده است.
اگرچه هر دو از پنل اینفینیتی سوپر امولد و رزولوشن کوآد اچ دی بهره می برند، اما گلکسی اس 9 به نمایشگر 5.8 اینچی و گلکسی اس 9 پلاس به نمایشگر 6.2 اینچی مجهز شده است. بار پردازشی هر دو دستگاه را تراشه اگزینوس 8890 به دوش می کشد که البته مدل های قابل عرضه در کشورهای چین و آمریکا به پردازنده اسنپدارگون 845 مجهز خواهند بود. با این حال، چیپست اگزینوس 9810 از نسل سوم هسته های پردازشی Mongoose با سرعت کلاک 2.9+ گیگاهرتزی و همچنین تراشه گرافیکی 18 هسته ای Mali-G72 بهره می برد. حافظه رم گلکسی اس 9 برابر با 4 گیگابایت و حافظه داخلی گلکسی اس 9 پلاس برابر با 6 گیگابایت تعیین شده است. 
پردازنده اسنپدراگون 845 نیز همانند اگزینوس 9810 از سرعت و توان پردازشی بالایی برخوردار است به طوری که هشت هسته کایرو 385 را به همراه تراشه گرافیکی آدرنو 630 در خود جای داده است. دوربین پشتی گلکسی های جدید نیز از دیگر وجوه تمایز میان این دو مدل محسوب می شود به طوری که در گلکسی اس 9 تنها از یک سنسور 12 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم متغیر f/1.5 و f/2.4 و قابلیت هایی هنچون لرزشگیر اپتیکال، فوکوس خودکار تشخیص فاز دوآل پیکسل و فلش LED استفاده شده است. دوربین سلفی هر دو گوشی نیز همانند مدل های سال قبل، از سنسور 8 مگاپیکسلی به همراه گشودگی دیافراگم f/1.7 و فوکوس خودکار بهره می برد.
اما در گلکسی اس 9 پلاس، از دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی استفاده شده که یک سنسور آن همانند سنسور به کار رفته در گلکسی اس 9 بوده و سنسور دیگر آن از نوع تله فوتو است. این سنسور به قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار دوآل پیکسل و گشودگی دیافراگم f/2.4 مجهز است. هر دو اسمارت فون از قابلیت فیلمبرداری 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه با فرمت HVEC پشتیبانی می کنند و جالب اینجاست که به قابلیت فیلمبرداری حرکت آهسته با رزولوشن  720p و نرخ 960 فریم بر ثانیه نیز مجهزند.
گفتنی است گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس، از اسپیکر استریو هارمن با قابلیت پشتیبانی از صوت دالبی اتمز برخوردارند که به ادعای سامسونگ، عملکرد صوتی آن نسبت به مدل های گلکسی اس 8، حدود 40 درصد ارتقا یافته است. این دو گوشی مجهز به اندروید 8 اوریو به دست خریداران خواهند رسید. از دیگر ویژگی های این دو محصول می توان به پشتیبانی از اموجی های واقعیت مجازی، KNOX ارتقایافته و قابلیت امنیتی Intelligent Scan به منظور اسکن عنبیه چشم و استفاده از ویژگی قفل گشایی از طریق چهره به طور همزمان اشاره کرد.
ظرفیت باتری گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس نسبت به مدل های سال قبل هیچ تغییری نکرده به طوری که از ظرفیت 3000 و 3500 میلی آمپر بهره می برند. سامسونگ این دو مدل را در رنگ های مشکی، آبی، خاکستری و بنفش روانه بازار خواهند کرد. هنوز اطلاعاتی در خصوص قیمت این دو دستگاه منتشر نشده است
گلگسی S9 گلگسی S9


نظرات کاربران در مورد سامسونگ از گوشی‌های گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس رونمایی کرد


* الزامی
* الزامی