سامسونگ رسما از پردازنده اگزینوس 9810 رونمایی کرد

شنبه 20 آبان 1396
موبايل
کمپانی سامسونگ به تازگی از جدیدترین و قوی‌ترین پردازنده اختصاصی خود به نام اگزینوس 9810 پرده برداشت
پردازنده اختصاصی خود به نام اگزینوس 9810 پرده برداشت. چیپستی که قرار است در پرچمداران نسل بعد گوشی های این شرکت یعنی مدل های گلکسی اس ۹ مورد استفاده قرار گیرد و از این رو، از توان پردازشی بسیار بالایی برخوردار است.
این محصول با نسل سوم هسته های پردازشی اختصاصی سامسونگ که به نام M3 شناخته می شوند، تولید شده است. تراشه گرافیکی به کار رفته در این چیپست در مقایسه با قبل، ارتقا یافته و تراشه Mali-G71 جای خود را به نسخه جدیدتر Mali-G72 داده است. همچنین، اگزینوس 9810 مبتنی بر نسل دوم فناوری ساخت 10 نانومتری تولید شده و از مودم جدید 1.2 گیگاهرتزی (Cat. 18 6CA) بهره می برد. این مودم قادر به ترکیب شش شبکه ارتباطی برای ارتقای عملکرد است
سامسونگ در کنار این چیپست، اطلاعات جدیدی را از سنسور ایزوسل Slim 2X7 را که پیش معرفی شد، در اختیار علاقمندان قرار داد. این سنسور 24 مگاپیکسلی از پیکسل های 0.9 میکرومتری بهره می برد و قادر است عملکرد مناسبی را در محیط هایی با نور کم از خود نشان دهد.
محصول دیگری که در این رویداد معرفی شد، چیپ مموری 16 گیگابایتی GDDR6 بود که از ظرفیتی دوبرابری نسبت با چیپ های مموری قدیمی بهره می برد و در ولتاژ پایین‌تر نیز کار می کند. همچنین، هارد SSD هشت ترابایتی NVMe نیز قادر به انتقال اطلاعات با سرعت نیم پتابایت بر ثانیه است که البته برای دیتاسنترها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.


نظرات کاربران در مورد سامسونگ رسما از پردازنده اگزینوس 9810 رونمایی کرد


* الزامی
* الزامی