لپ تاپ مک بوک پروی جدید M2 اپل اویل ماه مارس معرفی می شود

چهارشنبه 20 بهمن 1400
لپ تاپ
پردازتده M2 مقایسه با M1 تکامل یافته است، اما نسبت به تراشه های M1 Pro و M1 Max قدرت کمتری دارد.
در آخر هفته، مارک گورمن از بلومبرگ گفت که اپل در حال برنامه ریزی یک مک بوک پرو جدید M2 برای مدتی در سال جاری است. اکنون، منابع صنعتی در زنجیره تامین معتقدند که این شرکت این مک جدید را در اوایل ماه مارس، احتمالاً در طول رویداد شایعه شده اپل، راه اندازی خواهد کرد.

طبق داستانی که دیجی‌تایمز (از طریق MacRumors) منتشر کرده است، اپل قصد دارد این مک بوک پرو M2 را در اوایل ماه آینده عرضه کند.


به گفته این منابع، اپل انبوهی از دستگاه های جدید را در اوایل ماه مارس عرضه خواهد کرد،  اکثر اجزای دیگر استفاده شده در مک بوک پرو جدید تقریباً مشابه مشخصات مدل موجود با تراشه‌های M1 خواهند بود، که باعث می‌شود شرکای زنجیره تامین مک‌بوک پرو در تعطیلات یک هفته‌ای سال نو قمری تولید خود را حفظ کنند. افزایش تقاضا برای سری مک، منابع ادامه دادند.


در حالی که تحلیلگران قبلاً برنامه های اپل را در مورد رویدادی برای عرضه آیفون 2022 SE، آی پد ایر و مک جدید گزارش کرده بودند، DigiTimes معتقد است که این مک جدید M2 MacBook Pro سطح پایه خواهد بود.


مارک گورمن در خبرنامه Power On خود نکاتی را در مورد این مک ارائه کرد و گفت که مانند مک بوک پرو 2021 نوار لمسی را از دست خواهد داد، اما از صفحه نمایش LED یا فناوری ProMotion برخوردار نخواهد بود. گفته می شود، این رایانه دارای پردازنده شایعه شده M2 است که در مقایسه با M1 تکامل یافته است، اما نسبت به تراشه های M1 Pro و M1 Max قدرت کمتری دارد.


با قدرت کمتر، به این معنی است که این مک احتمالاً تا 16 گیگابایت رم و 2 ترابایت SSD را پشتیبانی می کند، متفاوت از سایر تراشه هایی که می توانند تا 64 گیگابایت رم را تحمل کنند.


چیزی که باعث می‌شود 9to5Mac این گزارش را با قدردانی قبول کند این است که اپل در حال برنامه‌ریزی محصولات زیادی با پردازنده M2 است. همانطور که توسط Gurman گزارش شده است، یک iMac 24 اینچی جدید، Mac mini سطح پایه و MacBook Air اصلاح شده با این تراشه عرضه می شود.


نه تنها این، بلکه اپل احتمالاً در اواخر سال جاری یک آی‌پد پرو M2 را معرفی خواهد کرد، اما با این که شرکت این مک‌بوک پرو سطح پایه M2 را برای اوایل ماه مارس آماده می‌کند، این امر به نوعی حال و هوای یک مک‌بوک ایر بازسازی‌شده با برند را از بین می‌برد. پردازنده جدید




و با توجه به اینکه اپل همچنان از محدودیت‌های عرضه رنج می‌برد، احتمال اینکه این شرکت در رویداد ماه مارس از همه این مک‌ها رونمایی کند کمتر است.


یک چیز مطمئن است: اینکه آیا این مک راه اندازی می شود یا خیر، تا یک ماه دیگر می دانیم، زیرا شایعه شده است که رویداد مارس در 8 مارس رخ می دهد.


مشاهده لیست قیمت به روز لپ تاپ های اپل در ایران

نظرات کاربران در مورد لپ تاپ مک بوک پروی جدید M2 اپل اویل ماه مارس معرفی می شود


* الزامی
* الزامی