لپ تاپ های کروم بوک گیمینگ در آینده نزدیک به بازار خواهند آمد

یک‌شنبه 10 بهمن 1400
لپ تاپ
کروم بوک های مخصوص بازی به زودی در دسترس گیمرها قرار خواهند گرفت
این پشتیبانی از کلید RGB که توسط 9to5Google شناسایی شده است، به شما امکان می دهد شدت هر نور کلید قرمز، آبی و سبز را به صورت جداگانه تنظیم کنید. به این ترتیب، می‌توانید روشنایی و رنگ هر کلید را دقیقاً همانطور که در رایانه‌های شخصی ویندوزی مخصوص بازی انجام می‌دهید، تنظیم کنید. در حال حاضر، این ویژگی تنها از طریق یک فرمان داخلی برای توسعه دهندگان در دسترس است، اما به زودی در لپ‌تاپ‌های آینده نیز عرضه خواهد شد. در حالی که گوگل این ویژگی را تایید نکرده است، 9to5Google شواهد دلگرم کننده ای پیدا کرد که نشان می دهد پشتیبانی RGB در واقع برای دستگاه های آینده است، نه برای صفحه کلیدهای بلوتوث خارجی یا USB.
ما نمی‌دانیم کدام برند اولین کسی است که دست به کار می‌شود، با این حال، سه دستگاه مرموز با نام‌های رمز Vell، Taniks و Ripple به ما اشاره می‌کنند. Vell، سیستمی که توسط پردازنده‌های Alder Lake نسل دوازدهم اینتل پشتیبانی می‌شود، طبق گزارش‌ها توسط سازنده طراحی Quanta ساخته شده است و کارمندی که بیشترین مشارکت را در Vell داشته است نیز در نسخه‌های اخیر به HP کمک کرده است. همانطور که 9to5Google حدس می زند، این می تواند به عرضه آتی HP Omen Chromebook اشاره کند.

به طور مشابه، Taniks کار LCDC، بزرگترین تولیدکننده تحقیق و توسعه و سخت‌افزار لنوو است، بنابراین پیش‌بینی راه‌اندازی آتی کروم‌بوک بازی با برند Legion چندان امکان‌پذیر نیست. همانطور که برای Ripple، گزارش شده است که به یک صفحه کلید RGB قابل جدا شدن مربوط می شود - بنابراین ممکن است سیستم عامل کروم معادل تبلت گیمینگ  ROG Flow Z13 جدید ایسوس را ببینیم.
کروم‌بوک‌ها یک دهه است که وجود دارند، اما هیچ‌کدام از صفحه‌کلید RGB، یا به‌عنوان یک کارت گرافیک  مجزا که قادر به اجرای بازی‌ها به صورت بومی هستند، به رخ نمی‌کشند. برای اجرای بازی‌ها در Chromebook امروز، یا باید یک برنامه Android بازی کنید یا از سرویس‌هایی مانند Google Stadia یا Nvidia GeForce Now پخش جریانی کنید. سخت افزار محدود تنها مشکلی نیست که کروم بوک ها را از ورود به میدان نبرد دیجیتال باز می دارد. سیستم عامل کروم مبتنی بر لینوکس است، به این معنی که شما نمی توانید فقط Steam را راه اندازی کنید و از طریق کتابخانه رایانه شخصی ویندوز خود بازی کنید. هنوز نه، حداقل.

در ژانویه 2020، یکی از رهبران محصولات سیستم عامل کروم به Android Authority گفت که این شرکت در تلاش است تا Steam را با کمک Valve به سیستم عامل کروم بیاورد. در واقع، پروژه‌ای با اسم رمز Borealis مدت‌هاست که برای اجرای Steam و سایر بازی‌های رایانه شخصی سازگار با لینوکس روی یک ماشین مجازی در کروم‌بوک‌ها در حال انجام است. این اولین بار در اواسط سال 2020 به عنوان یک توزیع لینوکس مبتنی بر اوبونتو با نسخه از پیش نصب شده Steam کشف شد و آخرین شواهد در قالب پرچم های سیستم کشف شده توسط Android Police نشان می دهد که Borealis می تواند در هفته های آینده راه اندازی شود. با وجود شواهد در حال افزایش، گوگل هنوز اعلامیه رسمی در مورد ورود بازی های Steam به کروم بوک ارائه نکرده است.
Chrome Unboxed توسعه Borealis را از نزدیک دنبال کرده است و معتقد است Steam در آینده نزدیک یک افزودنی دائمی به منوی تنظیمات سیستم عامل کروم خواهد بود و کلاینت بازی حتی می‌تواند روی دستگاه‌های سازگار با سیستم عامل Chrome از قبل نصب شود.

Valve از قبل با راه‌اندازی Porton، توزیع اصلاح‌شده Wine، پایه‌ای را برای اجرای Steam در لینوکس ایجاد کرد تا بازی‌های ویندوز را به دستگاه‌های لینوکس بیاورد. همه بازی‌ها پشتیبانی نمی‌شوند، اما 80 درصد از 100 بازی برتر Steam در توزیع‌های لینوکس قابل بازی هستند. به طور جداگانه، Valve در حال آماده سازی راه اندازی Steam Deck است، یک رایانه بازی قابل حمل پرفروش که می تواند بازی های مبتنی بر لینوکس را محبوب کند.
همه نام‌های رمز را ببخشید، اما نکته اصلی این است که شواهد قوی وجود دارد که نشان می‌دهد Google Steam را به کروم‌بوک‌ها می‌آورد و می‌تواند آن را به طور برجسته در سیستم‌عامل نشان دهد. و با اخبار امروز، حداقل تعدادی از فروشندگان آماده هستند تا چراغ های RGB را روشن کنند و سیستم عامل کروم را به یک پلت فرم بازی مناسب تبدیل کنند.



مشاهده لیست قیمت به روز انواع لپ تاپ های گیمینگ  در بازار ایران 

نظرات کاربران در مورد لپ تاپ های کروم بوک گیمینگ در آینده نزدیک به بازار خواهند آمد


* الزامی
* الزامی