با قیمت و مشخصات گوشی های جدید Poco X3 Pro و Poco F3 شیائومی آشنا شوید.

سه‌شنبه 3 فروردین 1400
موبايل
مراسم های ماه مارس میلادی شروع شده و حالا نوبت به برند Poco زیر مجموعه شیائومی است که محصولات جدید خود را به بازار معرفی کند.
مراسم های ماه مارس میلادی شروع شده و حالا نوبت به برند Poco زیر مجموعه شیائومی است که محصولات جدید خود را به بازار معرفی کند. همانطور که انتظار می رفت، Poco X3 Pro از چیپست اسنپدراگون 860 استفاده می کند و پرچمدار جدید این برند یعنی Poco F3 هم از نظر مشخصات فنی شباهت های زیادی با Redmi K40 دارد.

Poco X3 Pro

از نظر ظاهری، Poco X3 Pro شباهت زیادی با مدل استاندارد یعنی Poco X3 دارد و دوربین ها و چراغ LED آن به صورت حرف X در بدنه پشتی چیده شده اند. بزرگترین تفاوت این دو دستگاه در پردازنده های آن هاست، گفته می شود که چیپست تعبیه شده در نسخه پرو، مدل بهبود یافته ای از اسنپدراگون +855 است که با فناوری 7 نانومتری ساخته شده و همان 8 هسته و پردازنده گرافیکی Adreno 640 را داراست.
در بخش جلویی، یک پنل نمایشگر 6.67 اینچی LCD با رزولیشن Full HD+ قرار گرفته که برای تعبیه دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی با لنز f/2.2 آن، یک حفره در آن ایجاد شده است. این پنل از نرخ ریفرش 120 هرتزی و نرخ لمس 240 هرتزی پشتیبانی می کند.
حداقل روی کاغذ، ساختمان دوربین تعبیه شده در Poco X3 Pro به اندازه Poco X3 تحسین برانگیز و جالب نیست. شیائومی این دستگاه را به یک سنسور 48 مگاپیکسلی با اندازه ½ اینچی و دیافراگم f/1.8 مجهز کرده و یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی با زاویه دید 119 درجه ای، یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک عمق سنج 2 مگاپیکسلی هم در کنار آن قرار داده است که البته کارایی چندانی ندارند.
تامین انرژی Poco X3 Pro بر عهده یک باتری 5160 میلی آمپر ساعتی است که با نسخه NFC دار X3 برابری می کند و به بزرگی باتری 6000 میلی آمپر ساعتی نسخه بدون NFC آن نیست. درون دستگاه از لوله های مسی و لایه های گرافیتی متعددی استفاده شده تا دمای دستگاه تحت کنترل کامل قرار بگیرد و شیائومی یا Poco هم نام آن را LiquidCool Technology 1.0 Plus گذاشته است!
این باتری می تواند با توان 33 واتی شارژ شود و شرکت شیائومی شارژر مورد نیاز آن را درون جعبه قرار داده است.
طبق انتظارات، Poco X3 Pro با رابط کاربری MIUI که مبتنی بر اندروید 11 است، عرضه خواهد شد. این دستگاه در سه رنگ مشکی، آبی و برنز در دسترس خواهد بود. قیمت نسخه 6 و 128 گیگابایتی آن 249 یورو است، در حالیکه نسخه 8/256 گیگابایتی آن 299 یورو است. گفته شده که اگر از فردا تا 10 فروردین خرید این دستگاه انجام گیرد، 50 یورو تخفیف دریافت خواهند کرد.

Poco F3

طرفداران سری F گوشی های Poco خوشحال خواهند شد چون در این مراسم مدل جدیدی از این سری هم معرفی شد. اگرچه این دستگاه یک محصول کاملا منحصر به فرد و جدید نیست. از نظر سخت افزاری، این گوشی شباهت های غیر قابل انکاری با Redmi K40 دارد و در بخش پشتی آن دو لنز بزرگ متشکل از یک دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی قرار گرفته است. بخش جلویی این دستگاه محل قرارگیری نمایشگر 6.67 اینچی AMOLED با رزولیشن Full HD+ و نرخ ریفرش ریفرش 120 هرتزی است.


قلب تپنده Poco F3 چیپست اسنپدراگون 870 است که یک باتری 4520 میلی آمپر ساعتی هم انرژی آن را تامین می کند البته با توان 33 واتی هم شارژ می شود. هسته اصلی این پردازنده می تواند به سرعت 3.2 گیگاهرتزی برسد. رم به کار رفته در این دستگاه نیز از نوع LPDDR5 و حافظه داخلی هم UFS 3.1 است.
این دستگاه موتور ویبره جهت X و اسپیکرهای Dolby Atmos هم دارد که یکی زیر دستگاه و دیگری درست زیر شیار بلندگوی تماس قرار گرفته است. یک مجموعه سه تایی از میکروفون هم در این دستگاه قرار گرفته که می تواند صدای 360 درجه ضبط کند و در هنگام ضبط ویدیو، هر یک از میکروفون ها روی یک سوژه تمرکز کند.
Poco F3 هم در دو مدل با کانفیگ 6/128 و 8/256 گیگابایتی به دست خریداران خواهد رسید. این دستگاه در سه رنگ سفید، مشکی و آبی عرضه خواهد شد که یک لوگوی بزرگ Poco هم در آن قرار گرفته. قیمت این محصول به ترتیب کانفیگ 349 و 399 یورو خواهد بود. درست مثل Poco X3 Pro خریدارانی که از فردا تا 10 فروردین این محصول را خریداری می کنند، 50 دلار هدیه دریافت خواهند کرد.

مشاهده لیست قیمت به روز و آنلاین فروشندگان  انواع گوشی موبایل 

نظرات کاربران در مورد با قیمت و مشخصات گوشی های جدید Poco X3 Pro و Poco F3 شیائومی آشنا شوید.


* الزامی
* الزامی