پژو از قایق مفهومی جدید خود به نام Sea Drive رونمایی کرد

چهارشنبه 6 دی 1396
خودرو
به تازگی این شرکت سنت شکنی کرد و بجای خودرو، از مدل مفهومی یک قایق رونمایی کرد.
کمپانی پژو در طی سال های اخیر از چندین مدل مفهومی خودروهای خود رونمایی کرد که هر کدام از مشخصات و طراحی خاص به خود بهره می برند. اما به تازگی این شرکت سنت شکنی کرد و بجای خودرو، از مدل مفهومی یک قایق رونمایی کرد.
این قایق که Sea Drive نام دارد، توسط آزمایشگاه Peugeot Design طراحی شده و با الهام از طراحی ارگونومیک i-Cockpit ساخته شده است. البته پژو در ساخت این قایق تنها نبوده از کمک مهندسان شرکت Benereau و تکنولوژی اختصاصی این شرکت به نام Ship Control بهره برده است.
هدف مهندسان پژو از طراحی این قایق، به نمایش گذاشتن ظرفیت های طراحی i-Cockpit در زمینه های دیگری به جز خودرو بوده است. به گفته پژو، طراحی ذکر شده قادر است قابلیت رانندگی خودروها را به میزان قابل توجهی افزایش دهد و راحتی بیشتر سرنشینان را به دنبال داشته باشد.
جین فیلیپ ایمپاراتو، مدیرعامل پژو در این رابطه عنوان کرد که i-Cockpit نشان دهنده نوآوری، کیفیت بالا و طراحی پیشرفته ای است که در می شد در یک محصول استفاده کرد. وی ابراز خوشحالی کرد که مهندسان این شرکت می توانند از این طراحی، در دیگر صنایع استفاده و آن را مطابق با محصول مورد نظر وفق دهند

شرکت Beneteau که در زمینه تولید قایق های موتوری و ماهیگیری فعالیت دارد، به تازگی برنامه ای تحقیقاتی تحت عنوان Advanced Monitoring System را طراحی کرده که تا از این طریق بتواند اطلاعات مفیدی را از گردآوری کرده و از آن ها در ارتقای شیوه ناوبری و راحتی استفاده از محصولات خود مورد استفاده قرار دهد. این برنامه منجر به توسعه تکنولوژی پیشرفته ای به نام Ship Control شده که اکنون در دل مدل مفهومی قایق Sea Drive بکار رفته است
در این قایق مفهومی سیتم های ناوبری متععد به همراه چندن تبلت متصل به هم، مشاهده می شود که قادرند مواردی از قبیل نور و هوای داخل کابین، باتری، میزان سوخت، ناوبری و غیره را کنترل و مدیریت کنند. مدیرعامل پژو عنوان کرد که از همکاری با شرکت Beneteau که منجر به ادغام طراحی i-Cockpit با تکنولوژی Ship Control شده، بسیار خوشحال است.





نظرات کاربران در مورد پژو از قایق مفهومی جدید خود به نام Sea Drive رونمایی کرد


* الزامی
* الزامی