آیا مایکروسافت در تلاش برای تولید گوشی انعطاف پذیری سرفیس فون است؟

سه‌شنبه 21 آذر 1396
موبايل
تقریبا دو سال از تصمیم کمپانی مایکروسافت برای متوقف کردن تولید گوشی های هوشمند و معطوف کردن تمرکز خود بر روی محصولات نرم افزاری و به طور خاص ویندوز 10 می گذرد
این شرکت تولید گوشی های خود را به دیگر فعالان این عرصه واگذار کرد و مدل های لومیا 950 و لومیا 950 XL به عنوان آخرین گوشی های ویندوزفونی این شرکت شناخته می شوند.
اما هر چند وقت یکبار، شایعاتی در خصوص تصمیم این شرکت برای تولید محصولی تحت عنوان سرفیس فون در فضای مجازی منتشر می شود. گوشی هوشمندی که گفته می شود از طراحی خاص و تاشویی برخوردار خواهد بود و نمایشگر آن همانند یک کتاب، تا خواهد شد و با باز شدن آن، می توان از این گوشی به عنوان یک تبلت استفاده کرد.
در واقع، طراحی این محصول چیزی شبیه به گوشی تازه وارد Axon M شرکت ZTE خواهد بود. اما آنچه که سبب پخش شدن شایعه رونمایی از این محصول شده، تصاویر مربوط به پتنتی است که اخیرا توسط مایکروسافت ثبت شده و در آن دستگاهی انعطاف پذیر با قابلیت تا شدن را نشان می دهد.
این اطلاعات که توسط وب سایت Win Central منتشر شده، روش های متفاوت کار کردن دوربین این گوشی را نشان می دهد. در یکی از این روش ها، لنز دوربین در یک نیمه گوشی و ماژول ثبت عکس نیز در نیمه دیگر قرار دارد و زمانی که گوشی بسته و یا همان تا می شود، لنز و ماژول از طریق اتصال مغناطیسی به یکدیگر متصل می شوند و دستگاه، از حالت تبلت به حالت گوشی تغییر می کند.
پتنت دوم، نشان می دهد که چگونه ماژول ثانویه دوربین در زمانی که دستگاه در وضعیت باز قرار دارد، از طریق یک چرخش مکانیکی پنهان می شود. از طرفی دیگرف مایکروسافت اخیرا فراخوانی را برای جذب فردی که در زمینه تراشه های کوالکوم و اینتل مهارت دارد، منتشر کرده که نشانه دیگری از تمایل این شرکت برای عرضه یک اسمارت فون در آینده ای نزدیک محسوب می شود

انتظار می رود که این محصول مبتنی بر پلتفرم اندرومدا باشد؛ این سیستم عامل مبتنی بر ویندوز 10بوده و از معماری ARM پشتیبانی می کند و قادر به اجرای اپلیکیشن های دسکتاپ خواهد بود. در پایان باید گفت که اخیرا اپلیکیشنی ناشناخته ای به نام Journla در ویندوز وایب بورد رویت شده که توضیحات "صفحه چپ و صفحه راست" برای آن درج شده است. با این حساب، می توان پیش بینی کرد که این توضیح به نمایشگرهای چپ و راست گوشی سرفیس فون اشاره داشته باشد.


لیست قیمت به روز محصولات متنوع موجود مایکروسافت در بازار ایران

نظرات کاربران در مورد آیا مایکروسافت در تلاش برای تولید گوشی انعطاف پذیری سرفیس فون است؟


* الزامی
* الزامی