مقایسه دوربین گلکسی اس 8 با گلکسی اس 7 اج

سه‌شنبه 22 فروردین 1396
موبايل
کمتر از دو هفته از معرفی گلکسی اس 8، پرچم‌دار جدید سامسونگ می‌گذرد. اکنون، در ادامه به مقایسه‌ی دوربین این گوشی با گلکسی اس 7 اج، پرچم‌دار ۲۰۱۶ سامسونگ می‌پردازیم.
یکی از جذاب‌ترین بخش‌های هر گوشی‌ هوشمند دوربین آن است و در این بخش، پرچم‌داران سامسونگ همواره در جمع بهترین‌ها قرار داشته‌اند. سال گذشته سامسونگ، گلکسی اس ۷ را روانه‌ی بازار کرد؛ گوشی هوشمندی که هنوز هم از نظر عکاسی، در جمع مدعیان قرار دارد؛ اما اکنون که گلکسی اس 8 از راه رسیده است، فرصت داریم که عملکرد دوربین این گوشی را در قیاس با نسل پیشین آن بسنجیم.
در ادامه، تصویر ثبت‌شده توسط دوربین گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۷ اج در سناریو‌های مختلف را کنار هم قرار داده‌ایم تا شما کاربران نیز بتوانید به‌راحتی آن‌ها را مقایسه کنید. در آزمایش‌های زیر، تصویر بالا متعلق به گلکسی اس ۷ اج است و تصویر پایین به گلکسی اس ۸ تعلق  دارد.

آزمایش اول 
در این آزمایش، تصاویر در داخل استودیو و با نور مناسب ثبت شده‌اند. در این آزمایش هر دو تصویر شارپ هستند و جزئیات خوبی ثبت کرده‌‌اند؛ اما گلکسی اس ۷ اج رنگ‌ها را کمی اشباع‌تر از گلکسی اس ۸ به نمایش می‌گذارد و این موضوع باعث جذابیت بیشتر تصویر بالا می‌شود. 
آزمایش دوم
در این آزمایش نیز تصویری در داخل استودیو و با نور مناسب توسط دو گوشی ثبت کردیم. تصویری که گلکسی اس ۷ اج ثبت کرده، مشابه آزمایش قبلی رنگ‌های اشباع‌تری ثبت کرده که البته در این مرحله تفاوت دو گوشی بسیار اندک است. هر دو گوشی جزئیات را در سطح بالایی حفظ کرده‌اند.
آزمایش سوم
در این آزمایش، با هر دو گوشی تصویری ماکرو در داخل استودیو و با نور مناسب ثبت شده است. همانند دو مورد پیشین، باز هم گلکسی اس ۷ اج غلظت رنگ بیشتری به همراه دارد. این موضوع باعث شده است کنتراست کلی تصویر ثبت‌شده توسط گلکسی اس ۸۸ پایین‌تر و بدین ترتیب  جذابیت کمتری داشته باشد.
آزمایش چهارم
در آزمایش چهارم، تصویری در محیط بیرون و با نور مناسب ثبت کرده‌ایم. در این آزمایش تصویر گلکسی اس ۷ اج همچنان رنگ‌های غلیظ‌تری نسبت به گلکسی اس ۸ دارد؛ اما رنگ‌های ثبت‌شده توسط گلکسی اس ۸ طبیعی‌تر هستند؛ بنابراین انتخاب از بین این دو تصویر کاملا سلیقه‌ای است.
آزمایش پنجم
تصاویر آزمایش پنجم در محیط بیرون با نور مناسب و به‌صورت ماکرو ثبت شده‌اند. همچنان شاهد رنگ‌های غلیظ‌تر گلکسی اس ۷ اج هستیم. این موضوع منجر به جذاب‌ نشان داده شدن تصاویر می‌شود. اما باید توجه داشته باشید که رنگ‌های کمی از واقعیت فاصله خواهند گرفت. انتخاب تصویر بهتر، به سلیقه‌ی بیننده بستگی دارد.
آزمایش ششم
در آزمایش ششم، تصاویر در محیط استودیو و با نور کم ثبت شده‌اند تا محیط اتاق‌های کم‌نور شبیه‌سازی شود. در این آزمایش، گلکسی اس ۸ رنگ‌های طبیعی‌تری تولید کرده و در سایه‌ها نیز جزئیات بیشتری ثبت کرده است؛ اما در پاره‌ای از بخش‌ها شاهد آن هستیم که گلکسی اس ۷ جزئیات بیشتری به نمایش می‌گذارد.
آزمایش هفتم
آزمایش هفتم مربوط به ثبت تصویر سلفی در محیط داخل و با نور مناسب است و همان‌طور که مشاهده می‌کنید، گلکسی اس ۸ تصویر به‌مراتب بهتری ثبت کرده است؛ با این حال که تصویر کمی گرم‌تر ثبت شده، جزئیات چهره و رنگ پوست در گلکسی اس ۸ تفاوت و برتری آشکاری نسبت به نسل پیشین خود دارد.
آزمایش هشتم
در نهایت آزمایش هشتم برای بررسی گستره‌ی دینامیک دوربین دو گوشی انجام شده است. گلکسی اس ۸ در این شرایط موفق به ثبت جزئیات بیشتری در سایه‌ها شده است. اما ثبت شدت نور بیشتر، باعث شده برخی جزئیات اطراف منبع نور به‌طور کامل از بین بروند.
مهرداد عیسی لو

نظرات کاربران در مورد مقایسه دوربین گلکسی اس 8 با گلکسی اس 7 اج


* الزامی
* الزامی