با گوشی های جدید سامسونگ Galaxy A50 و Galaxy A30 با نمایشگر ها و باتری های بزرگ آشنا شوید

چهارشنبه 29 اسفند 1397
موبايل
شرکت سامسونگ از دو میان رده جدید پرده برداری کرد که Galaxy A50 و Galaxy A30 نام دارند
 شرکت سامسونگ از دو میان رده جدید پرده برداری کرد که Galaxy A50 و Galaxy A30 نام دارند. این میان رده ها از نمایشگر های Infinity-U باتری های 4000 میلی آمپر ساعتی و طراحی بدنه پشتی خاص به نام "3D Glasstic" استفاده خواهند کرد. هر دو دستگاه از اسکنر اثر انگشت استفاده میکنند ولی A50 این اسکنر را در زیر نمایشگر خود جای داده، در حالیکه A30 از همان اسکنر پشتی کلاسیک استفاده خواهد کرد.

مشخصات فنی رسمی، شایعاتی که هفته های گذشته منتشر شده بود را تایید میکنند. چیپست Exynos 9610 به همراه نمایشگر 6.4 اینچی Super AMOLED با رزولیشن Full HD+ به A50 تعلق خواهد داشت. A30 اما از چیپست ضعیف تر Exynos 7885 استفاده خواهد کرد که از دو پردازشگر اصلی Cortex-A73 و شش پردازشگر Cortex-A53 با سرعت کلاک 1.6 گیگاهرتزی تشکیل شده است. نمایشگر این مدل اما با برادر قویتر تفاوتی نخواهد داشت.
Galaxy A50 از یک ساختمان دوربین سه گانه در بدنه پشتی استفاده میکند که از یک لنز 25 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7، یک سنسور 5 مگاپیکسلی عمق سنج با دیافراگم f/2.2، و یک سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض تشکیل شده است. دوربین بخش جلویی تعبیه شده در آن بریدگی قطره ای هم رزولیشن 25 مگاپیکسلی دارد ولی درجه دیافراگم آن f/2.0 خواهد بود. از طرف دیگر A30 در ساختار دوربین کمی از برادر خود ضعیف تر است. دوربین پشتی از یک ترکیب دوگانه از یک لنز 16 مگاپیکسلی اصلی و یک لنز 5 مگاپیکسلی فوق عریض تشکیل شده، در حالیکه دوربین سلفی یک لنز 16 مگاپیکسلی است که البته درجه دیافراگم آن از A50 بهتر است.
شرکت سازنده، Galaxy A50 را با 4 یا 6 گیگابایت رم عرضه خواهد کرد که فضای ذخیره سازی داخلی آن هم 64 یا 128 گیگابایت خواهد بود. خوشبختانه امکان استفاده از کارت حافظه خارجی تا سقف 512 گیگابایت هم وجود دارد. Galaxy A30 اما از 3 یا 4 گیگابایت رم استفاده خواهد کرد و حافظه داخلی آن هم 32 یا 64 گیگابایت در نظر گرفته شده است، اما خوشبختانه کاربر میتواند به کمک کارت حافظه خارجی تا سقف 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی اطلاعات را افزایش دهد.
Galaxy A50 در چهار رنگ به بازار عرضه خواهد شد، مشکی، سفید، آبی و مسی. Galaxy A30 اما آخرین رنگ را نخواهد داشت، رنگی که بین نارنجی و صورتی بوده و جلوه جذابی دارد. شرکت کره ای طراحی و جنس بدنه پشتی دستگاه های جدید خود را "3D Glasstic" نامیده که ترکیبی از شیشه و پلاستیک است.
قیمت و تاریخ عرضه دقیق این محصولات هنوز اعلام نشده ولی در کنگره جهانی موبایل همه سران شرکت حضور دارند، بنابرین انتظار میرود بالاخره خبری پیرامون این دو مسئله مهم درز پیدا کند.

نظرات کاربران در مورد با گوشی های جدید سامسونگ Galaxy A50 و Galaxy A30 با نمایشگر ها و باتری های بزرگ آشنا شوید


* الزامی
* الزامی