مقایسه ویژگی ها و مشخصات و امکانات گلکسی S8 با گلکسی S9

یک‌شنبه 20 اسفند 1396
موبايل
اکنون که گلگسی اس 9 معرفی شده است دارندگان گوشی گلگسی اس 8 از خود میپرسند آیا ارزشش را دارد که گوشی خود را به پرچم داران جدید سامسونگ ارتقاء دهند؟

کمپانی سامسونگ مطابق با رسم سال های قبل خود، در ماه های آغازین سال جدید میلادی و در جریان کنگره جهانی موبایل 2018 که در شهر بارسلون اسپانیا برگزار شد، از کهکشانی های جدید خود به نام های گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس رونمایی کرد.

دو اسمارت فونی که از شباهت های زیادی نسبت به مدل های سال قبل خود یعنی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس برخوردارند، اما با این حال چند ویژگی و قابلیت جدید را در خود جای داده اند که سبب تمایز آن ها نسبت به کهکشانی های سال 2017 می شود. از میان ویژگی های مشترک گلکسی اس 9 با گلکسی اس 8 می توان به ابعاد نمایشگر 5.8 اینچی برای گلکسی اس 9 و نمایشگر 6.2 اینچی برای گلکسی اس 9 پلاس و همچنین نسبت ابعاد 18:9 اشاره کرد.

دوربین 12 مگاپیکسلی، سنسور سلفی 8 مگاپیکسلی، حافظه 64 گیگابایتی، باتری 3000 میلی آمپری، پشتیبانی از بلوتوث 5 و درگاه USB-C، بدنه مقاوم در برابر نفوذ آب، سیستم شناسایی چهره، اسکنر عنبیه چشم و سنسور اثر انگشت پشتی را می توان از دیگر نقاط مشترک میان این مدل ها دانست. با این حال، در ادامه قصد داریم تا مروری بر ویژگی ها و مشخصات گلکسی اس 8 با گلکسی اس 9 بیاندازیم. با ما همراه باشید.



گلکسی اس 9

سامسونگ بسیار سریع‌تر از آنچه که انتظار می رفت، عرضه کهکشانی جدید خود یعنی گلکسی اس 9 را آغاز کرد تا از این طریق بتواند فروش آیفون های جدید را تحت الشعاع قرار دهد و تعداد بیشتری از این کهکشانی را در بازار به فروش برساند. مهندسان این شرکت، در گلکسی اس 9 بر روی ارتقای جنبه های فنی و فیزیکی نمایشگر، استفاده از پردازنده ای قدرتمند، بکارگیری بلندگوهای استریو با قابلیت پخش صوتی باکیفیت و تعبیه درگاه 3.5 میلیمتری هدفون تمرکز کردند تا بتوانند نگاه علاقمندان را به خود جلب کنند. در قسمت پشتی این گوشی از یک سنسور 12 مگاپیکسلی با قابلیت دوآل پیکسل ارتقایافته و دیافراگم متغیر استفاده کرده که گشودگی آن بین F/1.5 برای عکاسی در محیط هایی با نور کم و f/2.4 برای عکاسی در محیط هایی با نور مناسب تعییر می کند.
سنسور اثر انگشت گلکسی اس 9 برخلاف مدل سال قبل، در زیر ماژول دوربین جای گرفته و قابلیت AR emoji نیز از دیگر ویزگی های جالب توجه این اسمارت فون به شمار می رود. روش های مختلفی برای آنلاک کردن دستگاه در نظر گرفته شده که از میان آن ها می توان به اسکن عنبیه چشم، اسکن چهره و اسکن اثر انگشت اشاره کرد. از دیگر مشخصات گلکسی اس 9 می توان به نمایشگر 5.8 اینچی اینفینیتی دیسپلی با رزولوشن 2960 در 1440 و تراکم پیکسل 570ppi، نسبت ابعاد 18.5:9، پوشش محافظ صفحه گوریلا گلس 5، پردازنده هشت هسته ای اسنپدراگون 845 با سرعت کلاک 2.7 گیگاهرتزی و یا اگزینوس 9810 با سرعت کلاک 2.7 گیگاهرتزی، تراشه گرافیکی آدرنو 630 در نسخه مجهز به اسنپدراگون، تراشه گرافیکی Mali-G72 در نسخه مجهز به اگزینوسريال، رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی قابل ارتقا اشاره کرد. البته سامسونگ عنوان کرده که به زودی مدل 128 گیگابایتی این گوشی را نیز تولید و روانه بازار خواهد کرد. در دل دوربین این گوشی قابلیت هایی همچون فوکوس خودکار تشخیص فاز، فلش LED دوگانه دوآل تون، آتو HDR و لرزشگیر اپتیکال نهفته است که می توانند در کنار هم، به دوربین این گوشی در ثبت تصاویری باکیفیت بسیار کمک کنند.
انرژی این دستگاه از طریق یک باتری 3000 میلی آمپری تامین می شود که البته به فناوری های جدید شارژ وایرلس و شارژ بی سیم مجهز شده است. از دیگر فناوری های به کار رفته در این دستگاه می توان به سرویس پرداخت موبایلی سامسونگ پِی و دستیار دیجیتالی بیکسبی اشاره کرد. ضخامت بدنه گلکسی اس 9 به 8.4 میلیمتر و وزن آن نیز به 163 گرم می رسد و مجهز به سیستم عامل اندروید 8 اوریو به دست خریداران خواهد رسید


مشاهده قیمت به روز گلگسی S9 در بازار ایران


گلکسی اس 8

سامسونگ در سال 2017، اسمارت فون گلکسی اس 8 را رونمایی و روانه بازار کرد. محصولی که به عنوان اولین گوشی سری گلکسی مجهز به نمایشگر اینفینیتی دیسپلی لبه به لبه با حداقل میزان حاشیه در اطراف صفحه نمایش روانه بازار شد. سامسونگ در این گوشی، دکمه فیزیکی هوم را حذف و سنسور اثر انگشت را نیز به قسمت پشتی منتقل کرد که در واقع، در کنار ماژول دوربین تعبیه شده است. در این گوشی از نمایشگر 5.8 اینچی سوپر امولد با رزولوشن 2960 در 1400 با نسبت ابعاد 18.5:9 و تراکم پیکسل 570ppi استفاده شده و در دو مدل و مجهز به پردازنده های اسنپدراگون 835 با تراشه گرافیکی آدرنو 540 و سرعت کلاک 2.35 گیگاهرتزی و همچنین اگزینوس 8895 با تراشه گرافیکی Mali-G71 و سرعت کلاک 2.3 گیگاهرتزی روانه بازار شده است. حافظه رم این گوشی برابر با 4 گیگابایت و حافظه داخلی داخلی آن برابر با 64 گیگابایت درنظر گرفته شد.
در خصوص دوربین این گوشی باید گفت که گلکسی اس 8 از دوربین 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 در قسمت پشتی بهره می برد و ویژگی هایی همچون فوکوس خودکار تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیاکل، آتو HDR و فلش LED در آن تعبیه شده است. در قسمت جلویی نیز یک سنسور 8 مگاپیکسلی مشاهده می شود که یک لنز واید بوده و از دیافراگم f/1.7 بهره می برد. از دیگر مشخصات گلکسی اس 8 می توان به باتری 3000 میلی آمپری با پشتیبانی از فناوری های شارژ سریع و شارژ وایرلس، بدنه مقاوم در برابر نفوذ آب، سنسور اثر انگشت، اسکنر عنبیه چشم، سیستم شناسایی چهره، سامسونگ پِی، بیکسبی و پشتیبانی از داک DeX اشاره کرد.
سامسونگ این گوشی را مجهز به سیستم عامل اندروید 7 نوقا عرضه کرده است. وزن گلکسی اس 8 برابر با 155 گرم و ضخامت بدنه آن نیز برابر با 8 میلیمتر عنوان شده است



مشاهده قیمت به روز گلگسی S8 در بازار ایران

جمع بندی
بی تردید، گلکسی اس 9 را باید اسمارت فون برتر این رقابت دانست. محصولی که در مقایسه با نسخه سال قبل، ویژگی هایی همچون پردازنده اسنپدراگون 845، دوربین پیشرفته‌تر، سیستم عامل جدید اندروید 8 نوقا، قابلیت AR Emoji، بلندگوهای استریو و جاسازی مناسب سنسور اثر انگشت بهره می برد که همگی این اسمارت فون را به نمونه ای بی نظیر برای خرید تبدیل می کنند

نظرات کاربران در مورد مقایسه ویژگی ها و مشخصات و امکانات گلکسی S8 با گلکسی S9


* الزامی
* الزامی