با گوشی های هیجان انگیز Mi 11 Ultra و Mi 11i آشنا شوید.

سه‌شنبه 10 فروردین 1400
موبايل
Xiaomi Mi 11 Ultra کاملا لایق لقب اولترا و فرا دستگاهی خود است
Xiaomi Mi 11 Ultra کاملا لایق لقب اولترا و فرا دستگاهی خود است. البته به سختی می توان برجسته ترین قابلیت این دستگاه را انتخاب کرد، ولی به احتمال زیاد دوربین یکی از آن هاست.
خبر خوب این است که قرار است Mi 11 Ultra به طور جهانی در دسترس باشد و همانند عضو دیگر که در واقع همان Redmi K40 Pro Plus است ولی با نام Xiaomi Mi 11i به فروش می رسد.

Xiaomi Mi 11 Ultra

سنسور عظیم Samsung GN2 برای اولین بار در Mi 11 Ultra استفاده شده است. این سنسور 1/1.12 اینچی بزرگترین سنسوری است که در یک گوشی موبایل  استفاده شده و پیکسل های آن هم با 1.4 میکرو متر، یکی از بزرگترین پیکسل هایی است که در این صنعت دیده ایم و حتی قبل از ادغام است. لازم به ذکر است که GN2 از سیستم ادغام پیکسل 4 در 1 پشتیبانی می کند که باعث میشود پیکسل ها به 2.8 میکرو متر برسند.
این سنسور از مزایای لرزشگیر اوپتیکال تصویر یا همان OIS بهره می برد و همچنین سیستم Dual Pixel Pro را نیز معرفی کرده که در واقع سرعت و دقت فوکوس خودکار را بهبود می بخشد. در ضمن یک قابلیت به اسم Smart ISO Pro هم وجود دارد که به کاربر امکان ثبت عکس های سریع HDR را می دهد.
دو دوربین دیگری که در پنل پشتی Mi 11 Ultra قرار گرفته هم کمتر از دوربین اصلی نیستند. لنز پریسکوپ این مجموعه قادر به زوم 5 برابری اوپتیکال و 10 برابری هیبریدی است. در ضمن یک سنسور 48 مگاپیکسلی هم در آن قرار گرفته که IMX586 است و با مقیاس های خودش هم اندازه بزرگی دارد و 1/2.0 اینچی است پیکسل های آن هم 0.8 میکرو متری است که بعد از ادغام 1.4 میکرو متر می شود.
به عنوان مقایسه، Galaxy S21 Ultra یک سنسور 10 مگاپیکسلی 1/3.24 اینچی با پیکسل 1.22 میکرو متری را در پشت لنز پریسکوپ خود دارد. در ضمن نماینده شیائومی می تواند با این دوربین ویدیو 8K هم ضبط کند که باز هم در صنعت موبایل برای اولین بار است. در ضمن این دوربین هم OIS دارد ولی دیافراگم آن اندکی تاریک بوده و f/4.1 است.
دوربین دیگر، از نوع فوق عریض است که زاویه دید 128 درجه ای داشته و یک سنسور 48 مگاپیکسلی با اندازه 1/2 اینچ و از نوع IMX586 در آن به کار رفته است. این لنز هم فوکوس خودکار دارد و می تواند عکس های ماکرو را هم ثبت کند. درست مثل دو دوربین دیگر پنل پشتی، این لنز هم قادر به ضبط ویدیو 8K است. در ضمن هر سه دوربین از حالت شب یا Night Mode پشتیبانی می کنند.
باتری هم دیگر ویژگی برجسته و هیجان انگیز این دستگاه است. باتری Mi 11 Ultra اندکی از میانگین باتری های فوق سریع بزرگتر بوده و گنجایش 5000 میلی آمپر ساعتی دارد که با امکان شارژ 67 واتی بیسیم یک رکورد جدید را ثبت کرده است. لازم به ذکر است که توان شارژ کابلی هم 67 وات است و هر دو روش می توانید تنها در 36 دقیقه باتری را از 0 به 100 برسانید.
برای بهتر کردن سرعت شارژ، شیائومی قابلیتی به اسم “6x supercharge” را طراحی کرده که یک چیپ اختصاصی دارد و به شارژ بیسیم را به 30 ولت رسانده و با جریان های چندگانه می تواند سرعت شارژ بیسیم را تا 10 درصد بیشتر کند. لازم به ذکر است که برای تکمیل قابلیت ها، این دستگاه قادر به شارژ بیسیم معکوس 10 واتی هم هست.
حالا نوبت به آن رسیده که راجع به چیزهای عادی صحبت کنیم. البته منظورمان از عادی نمایشگر 6.81 اینچی AMOLED است که رزولیشن 1440p+ داشته و یک لایه شیشه Gorilla Glass Victus هم از آن محافظت می کند. این نمایشگر نرخ ریفرش 120 هرتزی داشته که البته متغیر نیست و نرخ لمس آن هم 480 هرتز می باشد.
البته به طور کل این نمایشگر به شدت تحسین برانگیز است و از وبسایت DisplayMate هم امتیاز A+ را دریافت کرده که به لطف پشتیبانی از HDR10+ و Dolby Vision این امتیاز را دریافت کرده است. لازم به ذکر است که طیف رنگ DCI-P3 در این پنل به کار رفته که در حالت روشنایی می تواند 900 نیت هم روشن شود، گرچه حداکثر روشنایی صفحه 1700 نیت است.
قابلیت مهم دیگر استفاده از چیپست اسنپدراگون 888 است که البته انتظار کمتر از این را هم از یک پرچمدار نمی رفت. شیائومی یک سیستم خنک کننده سه فازه هم در دستگاه خود قرار داده و 12 گیگابایت رم LPDDR5 و 256 گیگابایت رم UFS 3.1 را هم به آن اضافه کرده است. این سیستم خنک کننده سه گانه به شدت تاثیرگذار است، چرا که Mi 11 Ultra را قادر ساخته که به طور همزمان با هر سه دوربین فیلمبرداری کند.
در ضمن اسپیکرهای استریو تعبیه شده در این دستگاه نیز توسط Harman Kardon طراحی و تولید شده است. در ضمن مجوز Hi-Res Audio هم برای این دستگاه گرفته شده. لازم به ذکر است که خبری از جک هدفون 3.5 میلی متری در این دستگاه نیست و نسخه بلوتوث آن هم 5.2 است تا هدفون های بیسیم به راحتی به آن متصل شوند. در ضمن راه های ارتباطی دیگر شامل سیمکارت دوگانه 5G، Wi-Fi 6E، مادون قرمز و NFC می شود.
حالا که چیزهای عادی را هم بررسی کردیم، بیاید دوباره به پنل پشتی برگردیم. این پنل از سرامیک ساخته شده و در رنگ های مشکی و سفید در دسترس است. این نوع ماده به تازگی توسط شیائومی و فقط برای دستگاه های خاصش استفاده می شود. در ضمن مجوز ضد آب IP68 هم در این دستگاه وجود دارد و این یعنی در عمق 1.5 متری و مدت زمان نیم ساعت می تواند از این گوشی استفاده کند. لازم به ذکر است که Mi 11 Ultra و Mi 11 Pro اولین محصولات شیائومی هستند که مجوز IP68 دارند.
چیز دیگری که باید در پنل پشتی به آن توجه کرد، نمایشگر دوم است که پنلی 1.1 اینچی از نوع AMOLED بوده و رزولیشن 126 در 294 پیکسلی دارد و می تواند تا 450 نیت روشن شود. در ضمن این پنل از قابلیت نمایشگر همیشه روشن پشتیبانی می کند و می تواند اعلان ها را به نمایش بگذارد و در هنگام ثبت عکس با دوربین اصلی هم به کمک کاربر بیاید.
همانطور که گفتیم، می 11 اولترا شیائومی در بازارهای جهانی هم عرضه خواهد شد. در کشور چین، نسخه پایه این دستگاه 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی دارد که 6000 یوان یا 915 دلار قیمت دارد. البته می توانید رم را به 12 گیگابایت ارتقا دهید که در این صورت به قیمت درخواستی 500 یوان اضافه می شود. قوی ترین نسخه از این دستگاه نیز 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی دارد که برچسب قیمت 7000 یوانی روی آن زده شده است. گفته شده که این دستگاه از 12 فروردین ماه در کشور چین به فروش خواهد رسید.
در اروپا نسخه 12/256 گیگابایتی این محصول با برچسب قیمت 1200 یورو به زودی موجود خواهد شد.
در کنار نسخه های سفید و مشکی، شیائومی نسخه Marble Ceramic این دستگاه را نیز عرضه خواهد کرد که 12/512 گیگابایتی است و با همان قیمت 7000 یوانی به فروش می رسد.
اگر می خواهید پنل سرامیکی و جذاب این دستگاه سالم و دست نخورده باقی بماند، می توانید کاور چرم گیاهی 150 یوانی این دستگاه را که در رنگ های آبی و نارنجی عرضه شده خریداری کنید. لازم به ذکر است که کاور آینه ای این دستگاه نیز به قیمت 200 یوان به فروش می رسد.

Xiaomi Mi 11i

در کنار دستگاه قابل تحسین و جذاب Mi 11 Ultra، شیائومی Mi 11i را هم معرفی کرده که در گذشته با نام Redmi K40 Pro+ هم معرفی شده بود. این دستگاه نیز از چیپست اسنپدراگون 888 استفاده می کند و یک پنل نمایشگر 6.67 اینچی AMOLED با نرخ ریفرش 120 هرتزی و نرخ لمس 360 هرتزی در آن استفاده شده است.
دوربین این دستگاه نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد، چرا که یک سنسور 108 مگاپیکسلی HM2 در آن به کار رفته که البته اندازه آن از GN2 کوچکتر بوده و 1/1.52 اینچی است ولی با سیستم ادغام پیکسل 9 در 1 خود می تواند پیکسل های 2.1 میکرو متری تولید کند. در ضمن این دوربین زوم دیجیتال 3 برابری را هم ارائه می دهد.
این قابلیت از این جهت مهم است که این دستگاه فاقد دوربین تله فوتو است و فقط یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی با زاویه دید 119 درجه و یک دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی در کنار دوربین اصلی قرار گرفته است.

باتری 4520 میلی آمپر ساعتی این گوشی از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می کند و تنها در 52 دقیقه از 0 به 100 می رسد. در ضمن نمایشگر هم با یک لایه شیشه Gorilla Glass 5 محافظت شده و دستگاه نیز مجوز IP53 دارد.
Mi 11i در دو کانفیگ 8/128 و 8/256 گیگابایتی و با برچسب قیمت های 649 و 699 دلاری عرضه خواهد شد. این دستگاه از طریق اوپراتورهای مختلف سراسر جهان قابل خریداری خواهد بود. رنگ این دستگاه نیز نقره ای، سفید و مشکی خواهد بود.
در تصویر پس زمینه Mi 11 Ultra که به طور رسمی منتشر شده، قله K1 را مشاهده می کنیم که یکی از دشوار ترین کوه ها برای صعود است. این نشان می دهد که این شرکت نسبت به دستگاه خود چه نظری دارد.



مشاهده لیست قیمت به روز انواع گوشی در بازار ایران

نظرات کاربران در مورد با گوشی های هیجان انگیز Mi 11 Ultra و Mi 11i آشنا شوید.


* الزامی
* الزامی