نگاه نزدیک به Xiaomi Mi 11 Ultra

یک‌شنبه 26 بهمن 1399
موبايل
دسامبر سال 2020 بود که شرکت شیائومی Mi 11 را در کشور چین معرفی و عرضه کرد و بعد اوایل این هفته هم این دستگاه را به صورت جهانی عرضه کرد.
دسامبر سال 2020 بود که شرکت شیائومی Mi 11 را در کشور چین معرفی و عرضه کرد و بعد اوایل این هفته هم این دستگاه را به صورت جهانی عرضه کرد. انتظار داشتیم که در آن مراسم شیائومی از Mi 11 Lite و Mi 11 Pro نیز پرده برداری کند، ولی چنین اتفاقی نیافتاد. در حالیکه از طرف این شرکت چینی هیچ خبری مبنی بر تولید نسخه های Lite و Pro به دستمان نرسیده، ولی به تازگی Mi 11 Ultra در یک ویدیو بررسی یوتیوبی رویا شده است.
به تازگی یک یوتیوبر فیلیپینی در کانال Tech Buff PH ویدیویی از Mi 11 Ultra را آپلود کرده است. البته در حال حاضر این ویدیو به حالت خصوصی شده، ولی قبل از خصوصی شدن ویدیو کاملا پخش شده است.
به لطف ساختمان دوربین بزرگ پشتی، Mi 11 Ultra شباهت زیادی با Poco M3 دارد، گفته شده که در این ساختمان دوربین یک لنز اصلی 50 مگاپیکسلی، لنز فوق عریض 48 مگاپیکسلی و یک لنز پریسکوپ 48 مگاپیکسلی قرار گرفته است. یک چراغ LED هم در این مجموعه قرار گرفته و جالب تر اینکه یک نمایشگر هم در این بخش دیده می شود که هنگام ثبت سلفی با دوربین های پشتی، بسیار کارآمد است.
در این ویدیو دو مدل دیده می شود، یکی با رنگ سفید و دیگری با رنگ مشکی. در بخش پشتی عبارت 120X نوشته شده و این یعنی Mi 11 Ultra قادر به ثبت عکس با زوم 120 برابری است.
در نسخه سفید رنگ، زیر عبارت 120X عبارت "Ultra Pixel AI Camera" نوشته شده، در حالیکه در نسخه مشکی رنگ عبارت “120X, 12-120mm, 1:1.95-4.” دیده می شود. هنوز مشخص نیست که چرا نوشته های این دو نسخه با هم متفاوت است، ولی احتمالا دارد که این نوشته ها فقط برای نسخه های اولیه باشد.
بنابر ادعای شخص درون ویدیو، Xiaomi Mi 11 Ultra یک نمایشگر OLED خمیده 6.81 اینچی با رزولیشن WQHD+ و نرخ ریفرش 120 هرتزی دارد که توسط یک لایه شیشه محافظ Gorilla Glass Victus محافظت می شود و برای دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی هم یک حفره در سمت چپ و بالای پنل ایجاد شده است.
پردازش اطلاعات Mi 11 Ultra توسط چیپست اسنپدراگون 888 انجام می گیرد و رابط کاربری MIUI 12.5 هم در آن نصب شده است. دیگر مشخصات فنی که توسط یوتیوبر فاش شده شامل پشتیبانی از شبکه 5G، مجوز IP68، اسپیکرهای ساخت Harman/Kardon و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی می شود که با کابل و بیسیم با توان 67 واتی شارژ می شود. شارژ بیسیم معکوس این دستگاه نیز توان 10 واتی دارد.
البته هنوز خبر رسمی و موثقی پیرامون Mi 11 Ultra به دستمان نرسیده ولی با توجه به انتشار این دوربین، انتظار می رود در آینده نزدیک این دستگاه را به صورت رسمی مشاهده کنیم.


مشاهده لیست قیمت به روز انواع گوشی موبایل در بازار ایران

نظرات کاربران در مورد نگاه نزدیک به Xiaomi Mi 11 Ultra


* الزامی
* الزامی