با گوشی جدید iPhone SE 2020 اپل با قیمت 399 دلار آشنایی شوید

پنج‌شنبه 28 فروردین 1399
موبايل
اپل سرانجام iPhone SE جدید خود را معرفی کرد با قیمتی کمتر از پزچم داران و طراحی شبیه یه آیفون 8
اپل ساعتی پیش iPhone SE جدید خود را معرفی کرد و به همان تاریخی که شایعه شده بود عمل کرد، اگرچه مراسم معرفی چندان بزرگ نبود و تنها جمعی از خبرنگاران در آن حضور داشتند.
بر خلاف چیزی که ممکن است با شنیدن نام iPhone SE 2020 به آن بیاندیشید، لازم به ذکر است که این دستگاه در واقع نمونه ارتقا یافته ای از iPhone 8 است تا SE های اورجینال. به طور کلی می توانید این دستگاه را به عنوان یک iPhone 8 جدید با جدیدترین چیپست و دوربین بهتری ببینید که البته در رنگ های متنوعی عرضه می شود.
iPhone SE جدید کوپرتینویی ها همان نمایشگر 4.7 اینچی iPhone 8 از نوع Retina HD با True Tone و پشتیبانی از Dolby Vision و HDR10 را داراست. دور تا دور نمایشگر حاشیه های بزرگی به چشم می خورد و بخش پایینی آن هم یک سنسور Touch ID اسکنر اثر انگشت با یک لایه یاقوت کریستالی تعبیه شده که از این نظر هم شباهت زیادی به iPhone 8 دارد. قلب تپنده این دستگاه چیپست A13 جدیدی است که در iPhone 11، iPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro MAX هم به کار رفته بود.
سیستم تصویر برداری هم از این چیپست جدید سود برده اند. دوربین یگانه 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 بخش پشتی، به لطف قدرت پردازش بالای چیپست، به عکسبرداری Smart HDR بهبود یافته ای مجهز شده است. برای تصاویر پرتره و در غیاب دوربین دوم، اپل به سراغ قابلیتی به نام monocular depth sensing رفته که برای تشخیص صورت و عمق صحنه از یادگیری ماشینی استفاده می کند. حال باید صبر کنیم و ببینیم که این ویژگی در مقایسه با سه نسل اول پیکسل های گوگل و در بخش ثبت پرتره بهتر با یک لنز دوربین، چه عملکردی از خود نشان می دهد.
این دوربین به لرزشگیر سینماتیک مجهز شده و با آن می توان ویدیو های 4K با سرعت 60fps و صدای استریو ضبط کرد. دوربین سلفی هم یک لنز 7 مگاپیکسلی است و افکت های متنوع پرتره هم در آن حضور دارد.
در سایر بخش ها، این دستگاه همان iPhone 8 است و حتی همان شارژر 5 واتی هم درون جعبه قرار گرفته است. اگرچه iPhone SE جدید از توان شارژ 18 واتی پشتیبانی می کند، اما باید شارژر مخصوص به آن را به صورت جداگانه خریداری کنید. اگر چنین شارژری در دسترس داشته باشید، می توانید انتظار داشته باشید که گنجایش باتری در 30 دقیقه از 0 به 50 درصد برسد.
iPhone SE 2020 از شارژ بیسیم سریع هم پشتیبانی می کند و Wi-Fi 6 و LTE-A هم در آن گنجانده شده و می تواند به صورت همزمان از دو سیمکارت پشتیبانی کند که البته دومی از آن eSIM است.
چیزی که حذف شده، تکنولوژی 3D Touch است که حالا جایش را به Haptic Touch داده است. همچنین لازم به ذکر است که این دستگاه مجوز مقاومت در برابر آب IP67 را دریافت کرده و این یعنی می تواند در عمق 1 متری و به مدت 30 دقیقه دوام آورد.
از نظر اندازه، iPhone SE جدید از SE اورجینال بزرگتر شده اما در سال های اخیر اسمارت فون ها تغییرات زیادی به خود دیده اند. بنابراین می توان به راحتی این دستگاه را جزو گوشی های Compact بازار محسوب کرد، البته این به تعریف دقیق شما از یک اسمارت فون جمع و جور بستگی دارد.
iPhone SE جدید در رنگ های مشکی، سفید و قرمز معرفی خواهد شد و بیست و نهم فروردین ماه هم پیش فروش آن و فرایند عرضه عمومی آن هم از پنجم اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد. در ایالات متحده، نسخه 64 گیگابایتی از این دستگاه را می توانید با 399 دلار بخرید. بنابراین از نظر قیمت، یک محصول Compact محسوب می شود. البته اگر نسخه 128 گیگابایتی را بخواهید، باید 449 دلار بپردازید و نسخه 256 گیگابایتی از آن هم 549 دلار قیمت گذاری شده است. در سایر نقاط جهان هم قیمت پایه iPhone SE 2020 به ترتیب 479 یورو و 419 پوند خواهد بود.


مشاهده لیست قیمت به روز انواع گوشی موبایل اپل آیفون در ایران

نظرات کاربران در مورد با گوشی جدید iPhone SE 2020 اپل با قیمت 399 دلار آشنایی شوید


فیروز
1399/01/29 14:26

سلام‌میخوام‌یه‌گوشی‌اپل‌بخرم‌موندم‌‌‌‌چه‌بخرم‌قیمتش‌‌بالاست‌‌ لطفا راهنمای کنید


* الزامی
* الزامی