LG و Samsung یخچال های جدید هوشمند خود را معرفی کردند.

جمعه 27 دی 1398
لوازم
با شروع شدن نمایشگاه CES 2020، کمپانی های LG و Samsung توجه بازدیدکنندگان را به آشپزخانه ها معطوف کردند و از جدیدترین یخچال های هوشمند خود پرده برداشتند.
با شروع شدن نمایشگاه CES 2020، کمپانی های LG و Samsung توجه بازدیدکنندگان را به آشپزخانه ها معطوف کردند و از جدیدترین یخچال های هوشمند خود پرده برداشتند. یخچال هایی که طراحی شده اند تا آماده کردن غذا را ساده تر کنند.
آقای Dan Song در کنفرانس خبری گفت "هدف ما در CES 2020 این است که آینده آشپزخانه ها را با یخچال های مبتنی بر هوش مصنوعی LG InstaView نشان دهیم". وی همچنین افزود: "حال که تکنولوژی باعث شده تا آن جعبه های خسته کننده سفید رنگ به ماشین های هیجان انگیزی تبدیل شوند که میتوانند یخ بسازند، برای شام برنامه ریزی کنند و لیست خرید ایجاد کنند، یخچال های پیشرفته ما با کمک ThinQ برای کاربرانی طراحی شده که از هر کمکی در آشپزخانه استقبال میکنند."
یخچال های جدید InstaView شرکت LG یک نمایشگر شفاف 22 اینچی دارند تا پنجره ای به اقلام درون یخچال باشد، تا کمتر نیاز به باز کردن درب آن باشد. این پنل همچنین به عنوان رابط کاربری برای گشت و گذار در اینترنت برای پیدا کردن دستور غذا یا تماشای ویدیو های آشپزی کاربرد دارد.
دومین نسل از یخچال های مدل ThinQ آیتم های درون یخچال و برداشتن آن ها را زیر نظر میگیرد تا همیشه از اجناس درون یخچال باخبر باشد و بتواند بر اساس مواد در دسترس غذا های مختلفی به کاربر پیشنهاد کند و همچنین به آن ها اعلام کند که چه اقلامی در حال تمام شدن هستند!


مشاهده بهترین قیمت انواع یخچال ساید بای ساید در بازار ایران

LG همچنین از یخچالی رونمایی کرد که یخ ساز مخصوصی دارد که میتواند توپ های یخی با قطر 5 سانتی متری بسازد و اعلام کرده که آن ها آهسته تر از مکعب های یخی آب میشوند. این مدل از همین حالا هم در ایالات متحده عرضه شده است و حالا اعلام شده که سایر کشور های جهان هم در آینده یا نزدیک آن را دریافت خواهند کرد.
هر دو یخچال InstaView جدید از تکنولوژی هوش مصنوعی بهره میبرند که عملکرد دستگاه را زیر نظر میگیرد و از طریق یک اپلیکیشن افزایش غیر عادی دما و یا لزوم تغییر مکان یک ماده را به کاربر خبر میدهد.
همزمان با این کمپانی، سامسونگ هم جدیدترین یخچال های Family Hub را به بازدیدکنندگان CES امسال معرفی کرده است. john Harrington در کنفرانس خبری به رسانه ها گفته: " در این پنج سالی که سری Family Hub را معرفی کرده ایم، اختراعات جدیدی معرفی کرده ایم که راه های جدیدی برای مدیریت زندگی خانواده های پر مشغله و مدرن امروزی ارائه کرده اند." و همچنین افزود: "جدیدترین Family Hub از بهترین نوآوری ها با ویژگی های شخصی سازی شده و هوشمندی بهره میبرد که باعث میشود خانواده های پرمشغله بیشتر با یکدیگر ارتباط داشته باشند.
با قرار دادن یکی از این Family Hub های جدید در آشپزخانه، کاربران زمان کمتری را صرف آماده کردن غذا میکنند و بیشتر میتوانند در کنار خانواده از غذا لذت ببرند. دوربین مجهز به هوش مصنوعی این دستگاه میتواند محتوای یخچال را اسکن کند و بر اساس نوع رژیم غذایی مشخص شده توسط کاربر، به او کمک میکند تا برنامه های غذایی هفتگی بچیند. زیر نظر گرفتن اقلام درون یخچال هم به ایجاد لیست خرید کمک میکند.
درب این یخچال جایگاه یک نمایشگر لمسی نیز هست که نسخه بهبود یافته ای از Family Board هم دارد که کاربران میتوانند روی آن بنویسند یا عکس های خود را با سایر اعضای خانواده به اشتراک بگذارند. البته در این نسخه، سامسونگ قابلیت اضافه کردن ویدیو را هم اضافه کرده، این یعنی کلیپ های ویدیویی میتوانند به صورت بیسیم از اسمارت فون ها به نمایشگر یخچال ها ارسال شوند. محتوای تلویزیون های متصل شده هم میتوانند در این نمایشگر پخش شوند و امکان استریم موزیک از اپلیکیشن های محبوب هم وجود دارد.
این نمایشگر همچنین به عنوان یک مرکز کنترل برای محصولات هوشمند سازگار دیگر هم کاربرد دارد، بنابراین کاربر میتواند بدون ترک کردن آشپزخانه، ببیند که چه کسی جلوی در است یا میزان نور اتاق ها را کنترل کند.
هم LG و هم Samsung هیچ اطلاعاتی پیرامون قیمت یخچال های خود نداده اند، ولی گفته شده که به زودی قیمت و تاریخ عرضه این محصولات جذاب اعلام خواهد شد.

نظرات کاربران در مورد LG و Samsung یخچال های جدید هوشمند خود را معرفی کردند.


* الزامی
* الزامی