با امکانات گوشی های جدید اپل سری آیفون 11 پرو آشنا شوید

جمعه 22 شهریور 1398
موبايل
اپل در کنفرانس خود از گوشی ها جدیدiPhone 11 Pro و iPhone 11 Pro Max با دوربین سه گانه رونمایی کرد


با اولین اسمارت فون های "پرو" اپل آشنا شوید. این دستگاه ها به خاطر استفاده از پنل نمایشگر جدید، اضافه شدن لنز دوربین سوم و بهره مندی از سریعترین چیپست تاریخ این پسوند را دریافت کرده اند. 
iPhone 11 Pro نمایشگری 5.8 اینچی دارد، در حالیکه Pro Max پنل 6.5 اینچی را یدک میکشد. هر دو نمایشگر از نوع Super Retina XDR بهره میبرند. این نمایشگر OLED میتواند تا 1200 نیت روشن شود، ولی با اینحال 15 درصد مصرف انرژی کمتری دارد. این پنل شگفت انگیز همچنین از قابلیت های کیفیت تصویر زیادی پشتیبانی میکند، از HDR10 گرفته تا Dolby Vision.


این دو آیفون پرو از سه لنز دوربین 12 مگاپیکسلی استفاده میکنند. لنز اصلی، فاصله کانونی 26 میلی متری و دیافراگم f/1.8، لرزشگیر اوپتیکال و فوکوس خودکار پیکسل دوگانه دارد. لنز تله فوتو همان فاصله کانونی 52 میلی متری با زوم اوپتیکال 2 برابری را حفظ کرده است. البته این نرم افزار دیافراگم روشن تر f/2.0 دارد و از قابلیت های لرزشگیر اوپتیکال و فوکوس خودکار پیکسل دوگانه نیز بهره میبرد.
اما جدیدترین عضو این ساختمان دوربین، لنز فوق عریضی است که زاویه دید 120 درجه ای دارد. نکته جالب این دوربین ها این است که گویی دوربین ها با یکدیگر ارتباط دارند، بنابراین وقتی لنز ها را عوض میکنید، از قبل فوکوس صحیح، نوردهی و تنظیمات صحنه را می دانند.
هر سه لنز دوربین میتوانند ویدیو های 4K با سرعت فریم 60fps ضبط کنند. اپلیکیشن Filmic هم میتواند به طور همزمان با هر چهار دوربین آیفون فیلم برداری کند، بنابراین میتوانید از یک صحنه چشم انداز های متفاوتی داشته باشید و همزمان از چهره خود نیز فیلم بگیرید. همچنین، اپل سه دوربین پشتی را طوری کالیبره کرده تا تصاویری متعادل و زیبایی ثبت کنند.
اپل همچنین تصمیم گرفته به جرگه شارژ های سریع هم بپیوندد، این آیفون های جدید حالا میتوانند با شارژر های درون جعبه با توان 18 واتی شارژ شوند. لازم به ذکر است که برخلاف برخی شایعات، پورت زیر دستگاه ها هنوز از نوع Lightening است، ولی درون جعبه مبدل USB-C به Lightening تعبیه شده است. در آخر باید بگوییم که عمر باتری iPhone 11 Pro چهار ساعت از XS پارسال بیشتر است و iPhone 11 Pro Max هم میتواند 5 ساعت بیشتر از XS Max دوام بیاورد.
قلب تپنده آیفون های جدید چیپست A13 Bionic است. این چیپست از 8.5 میلیارد ترانزیستور تشکیل شده که با فرآیند 7 نانومتری کنار هم قرار گرفته اند. این چیپست از A12 قبلی سریعتر و کم مصرف تر است. دو CPU قدرتمند این چیپست 20 درصد سریعتر است، در حالیکه 30 درصد مصرف انرژی کمتری دارند. در کنار آن ها 4 هسته کم مصرف دیگر هم قرار گرفته است. پردازنده گرافیکی هم طراحی 4 هسته ای دارد، 20 درصد سریعتر است و تا 40 درصد کمتر انرژی مصرف میکند.
نسخه پایه این آیفون ها، 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد، بنابراین اگر قصد استفاده از اپ Filmic را دارید، بهتر است نسخه های 256 و 512 گیگابایتی را خریداری کنید.
Neural Engine هشت هسته دارد که 20 درصد سریعتر و 15 درصد کم مصرف تر است و وظیفه پردازش تصویر را بر عهده دارد. Deep Fusion هم به عنوان یک به روز رسانی نرم افزاری عرضه میشود که HDR+ مخصوص اپل است. این تکنولوژی 4 تصویر قبل از لمس دکمه شاتر ثبت میکند، 4 تصویر هنگام لمس شاتر و یک تصویر هم با نوردهی بیشتر به آن اضافه میکند. سپس همه تصاویر باهم ترکیب میشوند تا یک تصویر واحد عالی ساخته شود. حالت Night mode هم در آیفون های جدید حضور دارد. 
علاوه بر اینها، رنگ جدیدی هم به سبد محصولات اضافه شده است. رنگ سبز نیمه شب، آپشن جدیدی است که به خاکستری فضایی، نقره ای و طلایی اضافه شده است. در بدنه پشتی از یک شیشه یکپارچه استفاده شده و اپل یک لایه PVD هم به آن اضافه کرده تا ظاهری مات به محصول خود بدهد. باقی شاسی آیفون ها از جنس استیل ضد زنگ است.


دو نسخه Pro آیفون های جدید مجوز IP68 دارند و میتوانند تا 30 دقیقه زیر عمق 4 متری آب دوام بیاورند. این مقدار مقاومت از اسمارت فونی که دیده ایم بیشتر است و حتی دو برابر iPhone 11 است. اپل همچنین کیس های محافظ جدیدی هم معرفی کرده است
قیمت iPhone 11 Pro از 999 دلار شروع میشود و مدل 64 گیگابایتی iPhone 11 Pro Max هم 1099 دلار است. این محصولات از بیست و دوم شهریور ماه قابل پیش خرید خواهد بود و فرآیند عرضه و ارسال محصول هم از بیست و نهم شهریور آغاز خواهد شد.



مشاهده قیمت بروز  خرید و فروش انواع گوشی موبایل  در بازار ایران

نظرات کاربران در مورد با امکانات گوشی های جدید اپل سری آیفون 11 پرو آشنا شوید


* الزامی
* الزامی