کسب مقام بهترین دوربین گوشی موبایل دنیا توسط گوشی گلگسی S9 پلاس سامسونگ در DxO Mark

شنبه 12 اسفند 1396
موبايل
دوربین گلکسی اس 9 پلاس در تست DxO توانست بالاترین امتیاز را بدست آورد و بالاتر از پرچم داران اپل و گوگل قرار بگیرد
دوربین گلکسی اس 9 پلاس در تست DxO امتیاز 99 را بدست آورد
چند روزیست که گوشی های جدید سامسونگ به نام های گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس، تمامی نگاه ها را به خود جلب کرده اند و تقریبا روزی نیست که خبری در خصوص این دو گوشی در فضای وب منتشر نشود.
در همین رابط، امروز شرکت DxOMark که همواره دوربین گوشی های جدید بازار را در تست های پیشرفته خود مورد ارزیابی قرار می دهد، این بار گلکسی اس 9 پلاس را زیر ذره بین برده است. همانطور که می دانید این گوشی از دوربین دوگانه مجهز به گشودگی دیافراگم دوگانه بهره می برد به طوری که بین f/2.4 و f/1.5 متغیر است. این مسئله سبب ارتقای عملکرد دوربین برای عکاسی در محیط هایی با نور کافی و همچنین محیط های کم نور می شود.
و اما در خصوص عملکرد دوربین گلکسی اس 9 پلاس باید گفت که این دوربین توانست در محیط هایی با نور کافی، عملکرد مناسبی را از خود نشان دهد به طوری که با نگاهی به این تصاویر، می توان جزییات بالا و نویز بسیار کم را مشاهده کرد. اگرچه از سریع‌ترین سیستم فوکوس خودکار در این دوربین استفاده شده اما با این حال، سرعت فوکوس قابل قبول است و هم تراز با دیگر گوشی های پرچمدار قرار می گیرد.
در محیط هایی با نور کم اما نمی توان انتظار داشت که جزییاتی همانند آنچه را که در محیط هایی پرنور دیده ایم، مشاهده کنیم. با این حال، تصاویر ثبت شده از نویز کم، دقت رنگ و محدوده دینامیک مناسبی برخوردارند. درواقع، گلکسی اس 9 پلاس تعادل خوبی را میان جزییات و نویز در تمامی سطوح نوری ایجاد می کند.
همانند گلکسی نوت 8، این گوشی نیز از زوم هیبریدی و قابلیت ثبت عکس های بوکه برخوردار است. نتایج به دست آمده در تست DxO در حالت های بوکه و زوم فراتر از تصورات مهندسان این شرکت بوده است به طوری که حتی در زوم 4 برابری نیز، رزولوشن بالا و جزییات دقیق را می توان مشاهد کرد. در حالت لایو فوکس نیز، عملکرد این دوربین مناسب گزارش شد.
در مجموع، باید گفت که گلکسی اس 9 پلاس توانست در تست عکاسی، امتیاز 104 و در تست فیلمبرداری امتیاز 91 را کسب کند که روی هم رفته، امتیاز کلی 99 برای این کهکشانی سال 2018 ثبت شد


رتبه بهترین دوربین گوشی های هوشمند از دید DxO Mark:


نظرات کاربران در مورد کسب مقام بهترین دوربین گوشی موبایل دنیا توسط گوشی گلگسی S9 پلاس سامسونگ در DxO Mark


* الزامی
* الزامی