بررسی تخصصی هدفون-هدست بلوتوث سامسونگ- Samsung Gear IconX 2018

جمعه 17 آذر 1396
موبايل
بررسی ویزگی های و کیفیت صدا و باطری هدفون وایرلس گیر آیکون ایکس ادیشن 2018

کمپانی سامسونگ برای اولین بار در سال گذشته و با معرفی محصول جدید خود به نام Gear IconX خود را به جمع تولیدکنندگان هدفون های وایرلس اضافه کرد. این محصول به معنی واقعی کلمه وایرلس و یا همان بدون سیم بوده به طوری که هیچ رد و نشانه ای از سیم در طراحی آن مشاهده نمی شود.

ایرفون گیر آیکون X سامسونگ را می توان رقیبی برای ایرپادهای اپل دانست که هر دو از کارایی تقریبا مشابهی بهره می برند. اما امسال یعنی در سال 2017، این شرکت کره ای در جریان نمایشگاه ایفا، مدل جدید و یا همان 2018 این ایرفون را رونمایی و در معرض دید علاقمندان قرار داد. در ادامه قصد داریم تا نگاهی دقیق‌تر به این محصول بیاندازیم. با ما همراه باشیم




 تصاویر Gear IconX 2018 Edition



طراحی زیبا و متفاوت با ایرفون های مدرن امروزی


استایل گیر آیکون X شباهت زیادی به مدل سال قبل دارد به طوری که برخلاف ایرپاد کمپانی اپل، تکه کوچکی از آن آویزان نیست و از طراحی تقریبا دایره ای شکل بهره می برد. سامسونگ این هدست را در سه رنگ مشکی، خاکستری و صورتی روانه بازار کرده که البته رنگ هر کدام، به صورت یکپارچه بوده و اثری از رنگ های دیگر در آن ها مشاهده نمی شود. ابعاد گیر آیکون ایکس برابر با 18.9 در 21.8 در 22.8 میلیمتر عنوان شده که در کیس محافظی با ابعاد 73.4 در 44.5 در 31.4 میلیمتر جای گرفته است. این کیس قادر است علاوه بر محافظت از ایربادها، نقش یک شارژر را نیز ایفا کند. وزن هر کدام از این ایربادهایی که درگوش جای می گیرند، به صورت جداگانه به 8 گرم می رسد و وزن کلی آن به همراه کیس، 54.5 گرم ذکر شده است. به گفته سامسونگ، با توجه به طراحی ارگونومیک این ایرباد، می توان براحتی آن را داخل گوشی جای داد.




 تصاویر Gear IconX 2018 Edition



نحوه قرارگیری در گوش


سری داخل گوشی Gear IconX 2018 در سه اندازه مختلف عرضه می شود که کاربر می توان با توجه به سایز گوش و همچنین با استفاده سه ژل ویژه، سری های این ایرباد را در گوش خود جای دهد و به اصطلاح فیت کند. چنین قابلیتی برای کاربرانی که گیر آیکون X را برای استفاده در حین ورزش و یا دویدن انتخاب کردند، بسیار مفید و کاربردی باشد چرا که احتمال سُر خوردن سری از داخل گوش و افتادن آن، به حداقل خواهد رسید. با این حال، به گفته آن هایی که کار با این ایرفون را تجربه کرده اند، استفاده طولانی مدت مثلا بیش از یک ساعت، ممکن است دردهای جزیی را برای گوش افراد بوجود آورد که البته این مورد در اکثر ایربادهای مشابه نیز مشاهده می شود.
بر روی بدنه سری های این ایرباد، پدهایی ویژه کنترل دستگاه طراحی شده که می توان با تپ کردن و یا اسلاید کردن، دستورات مختلفی را اعم از اجرا و و یا متوقف کردن موسیقی در حال پخش، اعمال کرد. 




 تصاویر Gear IconX 2018 Edition



قابلیت های شارژ گیر آیکون X


همانطور که اشاره شد، Gear IconX 2018 نیز همانند دیگر ایرفون های مشابه بازار از کیس محافظی بهره می برد که از قابلیت شارژ کردن سری های ایرفون نیز برخوردار است. تفاوت و یا ابتکار جدیدی در این کیس نسبت به مدل های موجود در بازار، مشاهده نمی شود و با توجه به رنگ ایرباد، این کیس نیز مطابق با همان رنگ در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت. 
اما در رابطه با ظاهر این کیس باید گفت که اندازه آن کمی بزرگ است به طوری که اختلاف سایز زیادی با کیس ایرپاد اپل دارد. باز شدن درب کیس نیز در بعضی مواقع با مشکل مواجه می شود و ممکن است تا چندین ثانیه و یا حتی دقیقه، کاربر را به خود مشغول کند. اما نباید فراموش کرد که این ایرفون تنها 200 دلار قیمت دارد و انتظارات نیز می بایست متناسب با بهای پرداختی باشد. این کیس قادر است انرژی لازم برای یک بار پر کردن شارژ سری های گیر آیکون X را در خود ذخیره کند. این در حالیست که کیس ایرپاد، می تواند تا چهار بار دستگاه را شارژ کند. کیس این ایرباد نیز از یک باتری 340 میلی آمپری برخوردار است که بدین ترتیب، می تواند همواره بیشتر از حد مورد نیاز، شارژ را در خود ذخیره و در مواقع مورد نیاز، ایربادها را شارژ کند. این محصول از درگاه USB 2.0 و USB-C پشتیبانی می کند و با انواع فرمت ها از قبیل MP3، M4A، AAC و WAV سازگار است. 




 تصاویر Gear IconX 2018 Edition




 تصاویر Gear IconX 2018 Edition




 تصاویر Gear IconX 2018 Edition



طول عمر باتری


خوشبختانه مدل Gear IconX 2018  از عملکرد بهتری نسبت با مدل سال قبل، در نگهداری شارژ و یا همان طول عمر باتری برخوردار است. به عنوان مثال، مدل امسال قادر است با یک بار شارژ، امکان استریمینگ موسیقی به مدت 5 ساعت را فراهم کند که این مدت زمان در ایرپاد اپل نیز به همین میزان است. این در حالیست که مدل سال قبل گیر آیکون X تنها می توانست این انرژی را تا یک ساعت و نیم تامین کند.
یکی از ویژگی های بارز مدل جدید گیر آیکون X، مجهز بودن به حافظه داخلی 4 گیگابایتی است که امکان ذخیره موسیقی های مدنظر را برای کاربران فراهم می کند. این قابلیت می تواند برای ورزشکاران بسیار کاربردی باشد و از این طریق، دیگر نیازی به حمل گوشی هوشمند خود نخواهند داشت. در این حالت، گیر آیکون X می توان تا ۷ ساعت به صورت مداوم، موسیقی های ذخیره شده را پخش کند. 
کیس شارژ گیر آیکون X از قابلیت شارژ سریع برخوردار است و به گفته سامسونگ، می تواند تنها با 10 دقیقه شارژ ایرفون، انرژی لازم برای گوش دادن به موسیقی برای مدت زمان یک ساعت را تامین کند. اگرچه این عملکرد برای گیر آیکون X قابل قبول است اما بد نیست بدانید که کاربران ایرپاد، با ۱۵ دقیقه شارژ می توانند به مدت 3 ساعت از گوش دادن به موزیک مورد علاقه خود لذت ببرند




 تصاویر Gear IconX 2018 Edition



کیفیت صدا


از آن جایی که سری های این ایرفون، دقیق و محکم درون گوش جای می گیرند، صدایی با عمق بیشتر و کیفیت بالاتر را پخش خواهند کرد. در واقع، کیفیت صوت گیر آیکون X با کیفیت صوت ایرپاد اپل برابر است و دست کمی از محصول کوپرتینویی ها ندارد. این ایرفون همچنین، از قابلیت حذف نویز و صداهای مزاحم اطراف نیز بهره می برد که می تواند برای گوش دادن به موسیقی در محیط های شلوغ و پرسروصدا بسیار مفید باشد.



جمع بندی


در مقایسه مدل عرضه شده در سال گذشته، گیر آیکون X جدید از سنسور قلب برخوردار نیست اما در عوض، به قابلیتی جدیدی مجهز شده که نقشی همانند یک مربی ورزشی را ایفا و پیام های انگیزشی را برای کاربر ارسال می کند. این ایرفون همچنین قادر به ردیابی اطلاعات در حین دویدن همانند زمان، مسافت طی شده، میزان کالری مصرفی و غیره است که این اطلاعات در نهایت برای اپلیکیشن Health سامسونگ در گوشی ارسال می شوند. 
به گفته سامسونگ، نسل جدید گیر آیکان ایکس با تمامی گوشی های مجهز به اندروید 4.4 کیت‌کت و بالاتر سازگاری دارد چرا که این گوشی از حداقل رم 1.5 گیگابایتی بهره می برند و مشکلی در این خصوص به وجود نخواهد آمد. در این ایرباد همچنین، راهنمای صوتی به زبان های انگلیسی، چینی، روسی، کره ای، ژاپنی، ایتالیایی، اسپانیایی، آلمانی و فرانسوی ارائه خواهد شد. از آن جایی که این محصول با دیگر گوشی های غیرسامسونگی نیز سازگار است، تنها از طریق اپلیکیشن های ساخت این شرکت می توان به طور مستقیم موزیک ها را به این ایرباد منتقل کرد؛ در غیر این صورت، می بایست این کار را از طریق کامپیوتر انجام داد. از ویژگی های اصلی این ایرباد، می توان به مجهز بودن آن به دستیار دیجیتالی مبتنی بر هوش مصنوعی سامسونگ موسوم به بیکسبی اشاره کرد که به تازگی و در جریان معرفی گوشی های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس معرفی شد. کاربران می توانند در صورت استفاده از گوشی های مجهز به بیکسبی، با فشار دادن یک ایرباد دستورات صوتی خود را به بیکسبی ارسال کنند. همچنین با بیکسبی می توان کنترل موزیک پلیر را نیز در دست گرفت. 




 تصاویر Gear IconX 2018 Edition

ویژگی های مثبت:
·  طول عمر باتری مناسب
·  قرارگیری مناسب و دقیق در گوش
·  دکمه های کنترلی لمسی

ویژگی های منفی:
·  عملکرد ضعیف کیس در ذخیره شارژ
·  آسیب رساندن به گوش در استفاده های طولانی مدت


این بررسی توسط وب سایت فون آرنا انجام شده و توسط تیم دیجی آنلاین ترجمه و تنظیم گردیده است


مشاهده بهترین قیمت انواع هدست بلوتوث در بازار ایران



نظرات کاربران در مورد بررسی تخصصی هدفون-هدست بلوتوث سامسونگ- Samsung Gear IconX 2018


* الزامی
* الزامی