نقدو بررسی تخصصی ساعت هوشمند گیر اسپرت سامسونگ-Samsung Gear Sport

شنبه 4 آذر 1396
گجت ها
بررسی ویزگی ها و قابلیت های اسمارت واچ جدید سامسونگ Gaer Sport+قیمت روز در بازار ایران

بررسی تخصصی Samsung Gear Sport


علاقمندان به محصولات هوشمند، سامسونگ را با گوشی های متنوع سری گلکسی این شرکت می شناسند. اما اخیرا این کمپانی خوشنام در دنیای فناوری، دامنه حضور خود در بازار را گسترش داده و قدم در دنیای ساعت های هوشمند گذاشته است. این شرکت چند سالیست که به تولید ساعت های سری Gear روی آورده و توانسته قابلیت ها و ویژگی های جذابی را در این ساعت ها تعبیه کرده و در اختیار کاربران قرار دهد. اسمارت واچ گیر اسپورت نیز یکی از جدیدترین محصولات این شرکت کره ای به حساب می آید که به عنوان یک ساعت شیک و کاربردی و با قیمت تقریبی 300 دلار در بازار گجت های هوشمند به فروش می رسد. در ادامه قصد داریم تا نگاهی دقیق‌تر به این اسمارت واچ پیشرفته بیاندازیم. با ما همراه باشید.




 تصاویر Gear Sport



محتویات جعبه ساعت:


·  ساعت گیر اسپورت
·  کابل شارژ
·  شارژر به همراه کانکتور میکرو USB
·  بند ساعت در دو اندازه کوچک و بزرگ
·  دفترچه راهنمای استفاده از ساعت



طراحی


سامسونگ Gear Sportاز نقاط مشترک زیادی با مدل گیر S3 و همچنین گیر S2 برخورداراست. مهندسان سامسونگ برای ساخت این اسمارت واچ از شیشه و فلز بهره گرفتند و دکمه های آن را از پلاستیک تولید کردند. بدنه این ساعت نسبتا بزرگ طراحی شده و استفاده از آن بسیار ساده است. طراحی گیر اسپورت به گونه ایست که می توان آن را با تیپ های مختلف سِت کرد، اما ابعاد بزرگ آن ممکن است روی مچ دست خانم ها، نمای چندان زیبایی نداشته باشد




 تصاویر Gear Sport

بند این ساعت هوشمند که به همراه ساعت در جعبه قرار گرفته، از قابلیت کشسانی برخوردار است که در قسمت انتهایی آن از یک نگهدارنده فلزی محکم استفاده شده است. این بند، قابل جدا شدن است و علاقمندان می توانند در صورت تمایل، بندهای دیگر موجود در بازار را جایگزین آن کنند




 تصاویر Gear Sport

قابی با طراحی دایره ای، اطراف نمایشگر را احاطه کرده که از کاربردهای متنوعی برخوردار است به عنوان مثال می توان از آن برای مرور رابط کاربری ساعت استفاده کرد. در قسمت های کناری بدنه گیر اسپورت، دو دکمه مشاهده می شود که یکی برای بازگشت به عقب و دیگری برای بازگشت به واچ فیس مورد استفاده قرار می گیرد




 تصاویر Gear Sport




گفتنی است Gear Sport  در برابر نفوذ آب تا عمق 50 متری مقاوم بوده و می توان از آن در حین شنا نیز استفاده کرد. حتی آب شور نیز مشکلی برای این ساعت ایجاد نخواهد کرد، اما پیشنهاد می شود که پس از استفاده از این ساعت در آب شور، حتما با آب معمولی به خوبی شسته شود.




 تصاویر Gear Sport



نمایشگر


سامسونگ گیر اسپورت از یک نمایشگر لمسی 1.2 اینچی امولد بههر می برد که درواقع، بزرگ‌تر از نمایشگر به کار رفته در اپل واچ 38 میلیمتری است. اما این نمایشگر کوچک‌تر از نمایشگر ساعت گیر S3 فرانتیر طراحی شده است. رزولوشن صفحه این نمایشگر برابر با 360 در 360 پیکسل عنوان شده و پوششی از محافظ صفحه گوریلا گلس 3، از آن در برابر آسیب های احتمالی محافظت می کند.
میزان روشنایی  نمایشگر Gear Sport در حد قابل قبولی است به طوری که حتی می توان در زیر نور مستقیم خورشید نیز بدون کوچک‌ترین مشکلی، اطلاعات موجود بر روی نمایشگر را مشاهده کرد. همچنین، این ساعت در شب ها به صورت خودکار، نور نمایشگر را کاهش می دهد. رنگ های به نمایش درآمده، از دقت مناسبی برخوردارند و گرافیک آن نیز کاربران را راضی نگه می دارد. این نمایشگر همچنین، به قابلیت Always-on مجهز است که درواقع، اطلاعات مورد نیاز را با کمترین میزان مصرف انرژی بر روی نمایشگر، نشان خواهد داد. حساسیت نمایشگر لمسی گیر اسپورت، در زمان خیس بودن کاهش می یابد که البته جای جای تعجبی هم ندارد. در این ساعت، حالتی به نام Water Lock تعبیه شده که عملکرد نمایشگر را در حین شنا، به طور کامل غیرفعال می کند.




 تصاویر Gear Sport



رابط کاربری و قابلیت ها


نحوه اتصال Gear Sport  به دیگر گوشی های هوشمند سامسونگ بسیار ساده است به طوری که گوشی، به صورت خودکار گیر اسپورت را شناسایی می کند و با یک تپ کردن، اتصال انجام می شود. این ساعت همچنین با سایر گوشی های اندرویدی ساخت دیگر شرکت ها سازگار است و جالب اینجاست که حتی از آیفون های جدید نیز پشتیبانی می کند. در کل، می توان گفت که گیر اسپورت می تواند تجربه ای جدید از کار با یک ساعت هوشمند را برای کاربران به ارمغان آورد. رابط این ساعت، از سرعت بالا و عملکردی مطلوبی برخوردار است که این امر به دلیل مجهز بودن این اسمارت واچ به پلتفرم تایزن 3.0 عنوان شده است. محیط کار با این ساعت، شباهت زیادی به ساعت های گیر S2 و گیر S3 دارد و به محض اینکه کاربر به ساعت نگاه کند، نمایشگر ساعت به اصطلاح بیدار می شود و واچ فیس را به نمایش می گذارد. با استفاده از حاشیه نازک دور این ساعت می توان به ویجت ها و یا نوتیفیکیشن ها دسترسی پیدکرد. با سوآیپ کردن به پایین، اطلاعات مربوط به وضعیت و Quick Toggles برای تنظیمات بیشتر به نمایش درخواهند آمد.




 تصاویر Gear Sport

از جمله قابلیت های جالب و البته جدید گیر اسپورت، امکان گوشی دادن به موسیقی های سرویس اسپاتیفای و همچنین ذخیره موسیقی برای گوش دادن به صورت آفلاین است. بدین ترتیب، می توان با جفت کردن یک هدفون با گیر اسپورت، از گوش دادن به ترک های ذخیره شده در حین ورزش لذت برد. می توان گفت که چیزی حدود 500 ترک را می توان بر روی حافظه این ساعت ذخیره کرد. البته این ساعت عاری از عیب و نقص هم نیست چراکه به عنوان مثال، دستورات صوتی به خوبی اجرا نمی شوند و باید چند بار یک دستور را تکرا کرد. همچنین، تعداد اپلیکیشن ها نیز محدود است و در مقایسه با اپلیکشین هایی که در اپل واچ و یا اندروید ور مشاهده می شود، ناچیز است.




 تصاویر Gear Sport



قابلیت ردیابی فعالیت ها


انتخاب واژه «اسپورت» برای نامگذاری این ساعت، این باور را در ذهن ها تداعی می کند که گیر اسپورت به قابلیت های متعدد ردیابی فعالیت های کاربر مجهز شده است. خوشبختانه، سامسونگ مطابق با انتظارات عمل کرد و از سنسورهای متعددی در Gear Sport استفاده کرده که از میان آن ها می توان به سنسور ضربان قلب، شتاب سنج، ارتفاع سنج و جی پی اس برای ردیابی موقعیتی اشاره کرد. به صورت پیش‌فرض، گیر اسپورت فعالیت های کاربر را به طور خودکار ردیابی و ثبت می کند و اگر تشخیص دهد که کاربر با شدت زیاد در حال پیاده روی است، آن را منزله یک ورزش تلقی و اطلاعات مربوطه را ذخیره خواهد کرد. با این حال، این امکان برای کاربران فراهم شده تا حالت های ورزشی را به صورت دستی انتخاب کنند که شامل شنا، دویدن، دوچرخه سواری و غیره می شوند. با انتخاب هر کدام از این حالت ها، گیر اسپورت جزییات فعالیت کاربر را ذخیره و در آخر به نمایش خواهد گذاشت



قابلیت های ارتباطی


اگرچه گیر اسپورت از طریق ارتباط بلوتوث به گوشی های هوشمند متصل می شود، اما این محصول به ارتباط وای فای نیز مجهز و قادر است به نزدیک‌ترین شبکه وصل شود. گفتنی است رمز عبور شبکه های وای فای ذخیره شده بر روی گوشی های هوشمند، به صورت خودکار در این ساعت کپی می شوند و فرآیند اتصال به راحتی انجام می شود.Gear Sport  همچنین، از سیستم پرداخت موبایلی سامسونگ پِی نیز پشتیبانی می کند و از آنجایی که اسپیکری بر روی این ساعت تعبیه شده، پشتیبانی از شبکه LTE بر روی این ساعت اضافه نشده است.



طول عمر باتری


طول عمر باتری، به عنوان یکی از مهمترین فاکتورهای کاربران برای انتخاب و خرید یک محصولا هوشمند به شمار می رود. طول عمر باتری گیر اسپورت نیز همانند دیگر گجت ها، به نحوه استفاده از این ساعت بستگی دارد. به طور پیش فرض، قابلیت Always-on غیرفعال است و روشنایی نمایشگر نیز بر روی 7 از 10 تنظیم شده است. با این تنظیمات، با یک بار شارژ می توان حدود 3 روز از ساعت استفاده کرد. البته این مدت زمان در شرایطی است که از سرویس های جی پی اس و یا پخش موسیقی استفاده نشود که در این حالت، طول عمر باتری به دو روز خواهد رسید. برای مقایسه، بد نیست بدانید که طول عمر باتری ساعت های اپل واچ و یا هوآوی واچ 2 در حالت استفاده عادی، از 2 روز تجاوز نمی کند. 
گوش دادن به موسیقی های ذخیره شده، حدود 15 درصد بر میزان مصرف شارژ باتری در هر ساعت اضافه خواهد کرد. استفاده از جی پی اس در حین ردیابی فعالیت ها نیز روند کاهش شارژ باتری را تا ۱۵درصد افزایش خواهد داد. مدت زمان مورد نیاز برای شارژ این ساعت از طریق پایه شارژ وایرلس، حدود دو ساعت و نیم عنوان شده که زمان نسبتا زیادی به حساب می آید




 تصاویر Gear Sport



جمع بندی


ساعت هوشمند گیر اسپورت کمپانی سامسونگ را می توان محصولی با طراحی چشم نواز، نمایشگر باکیفیت، طول عمر بالای باتری و مقاومت بالا در برابر ورزش های آبی دانست که توانسته به لطف قابلیت های نرم افزاری کاربرپسند، خود را به عنوان یکی از محبوب‌ترین ساعت های بازار، در دل علاقمندان جا کند. این اسمارت واچ اگرچه از ویژگی ها و مشخصات فنی قابل قبولی بهره می برد، اما اگر مهندسان سامسونگ تمرکز خود را بر روی تقویت نقاط ضعیف این محصول معطوف کنند، قطعا خواهند توانست بیش از پیش بر محبوبیت این ساعت هوشمند اضافه کنند.




 تصاویر Gear Sport
مشاهده قیمت روز Samsung Gear Sport در بازار ایران

نظرات کاربران در مورد نقدو بررسی تخصصی ساعت هوشمند گیر اسپرت سامسونگ-Samsung Gear Sport


* الزامی
* الزامی