نگاه نزدیک و بررسی اولیه گوش هوآوی میت 10

سه‌شنبه 25 مهر 1396
بررسی مشخصات و ویزگی های و تصاویر نگاه نزدیک گوشی جدید Huawei Mate 10
هوآوی قصد دارد تا سال 2017 را با خاطره‌ای خوش برای طرفداران برند خود با پایان برساند. این شرکت به تازگی دو پرچمدار جدید خود به نام های میت 10 و میت 10 پرو را رونمایی کرد و قصد دارد تا با عرضه آن در طی روزهای آتی، لذت کار با اسمارت فونی متفاوت را برای علاقمندان به محصولات سری میت خود رقم بزند.
این دو گوشی که از مدت ها پیش، شایعات و خبرهای مربوط به مشخصات و قابلیت های به کار رفته در آن ها، در فضای مجازی منتشر شده بود، نسبت به مدل های سال قبل، تغییرات قابل توجهی را به خود دیدند و همین مسئله، سبب شده تا کاربران بیش از پیش، چشم انتظار رونمایی و عرضه این دو اسمارت فون به بازار باشند. در ادامه قصد داریم تا نگاهی نزدیک به مدل اصلی یعنی میت 10 بیاندازیم و بیشتر با این گوشی آشنا شویم. با ما همراه باشید.

طراحی

طراحی میت 10 دستخوش تغییرات زیادی شده به طوری که برخلاف میت 9 که به بدنه ای تمام فلزی مجهز شده بود، مدل امسال از بدنه ای تمام شیشه ای بهره می برد و از طراحی منحنی شش محوره در آن استفاده شده است. در قسمت پشتی، نواری با رنگی متفاوت مشاهده می شود که قبل از آن نیز، برخی شرکت ها در گوشی های خود از آن بهره گرفته بودند. با این حساب، میت 10 را نیز باید در کنار گلکسی نوت 8 و ال جی وی 30 جای داد که همگی با بدنه ای شیشه ای در بازار خودنمایی خواهند کرد.
اگرچه اقدام هوآوی در استفاده از شیشه تحسین برانگیز است، اما مقاومت شیشه در برابر فلز به مراتب کمتر است و اثر انگشتان دست نیز به راحتی بر روی بدنه آن باقی می ماند. همچنین، اندازه این نمایشگر درمقایسه با میت 9، اندکی بزرگ تر و عرض آن نیز وایدتر شده است. جک 3.5 میلیمتری هدفون همچنان در این گوشی حفظ شده، اما در برابر آب و گرد و غبار مقاوم نیست
نمایشگر
هوآوی  در این گوشی از نمایشگر 5.9 اینچی فول ویو LCD با رزولوشن بالای 2560 در 1440 استفاده کرده است. این در حالیست که میت 9 از رزولوشن پایین‌تر 1080p برخوردار بود. محتوای موجود بر روی نمایشگر با کیفیت مطلوبی به نمایش در می آیند به طوری که رنگ ها با دقت بالا و جزییات مناسب ارائه می شود و هیچ نگرانی در این خصوص وجود نخواهد داشت. اما از آنجایی که حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش تعبیه شده، شاهد اضافه شدن حاشیه نمایشگر در قسمت های کناری هستیم
رابط کاربری

میت 10 به جدیدترین رابط کاربری هوآوی موسوم به EMUI 8.0 به همراه سیستم عامل اندروید 8 اوریو مجهز شده است. این رابط بسیار ساده و کاربرپسند طراحی و از فناوری یادگیری ماشینی در آن استفاده شده است. به بیانی دیگر، این گوشی قادر خواهد بود تا با توجه به وضعیت دستگاه و نحوه استفاده کاربر از گوشی، گزینه هایی را پیشنهاد دهد. به عنوان نمونه، اگر کاربری در ساعات پایانی شب در حال مطالعه فایلی بر روی گوشی باشد، رابط دستگاه به صورت خودکار، پیشنهاد کاهش نور نمایشگر و یا تغییر حالت به «حالت شب» را ارائه می کند تا نور نمایشگر مشکلی را برای چشمان کاربر بوجود نیاورد.
از طرفی دیگر، میت 10 از قابلیت جدیدی بهره می برد که به کاربر این اجازه را می دهد تا از طریق کابل USB-C به HDMI، گوشی را به یک مانیتور وصل کرده و همانند یک کامپیوتر از آن استفاده کند. طبق گفته هوآوی، بسیاری از اپلیکیشن های شخص ثالث را می توان از این طریق اجرا و بر روی مانیتوری بزرگ، اجراکرد. سامسونگ اخیرا با عرضه داک DeX این قابلیت را برای کاربران خود فراهم کرد، که هوآوی به جای این داک، از کابل استفاده کرده است.

مشاهده قیمت روز Samsung DeX Station در بازار ایران 

پردازنده و حافظه

هوآوی در میت 10 از جدیدترین پردازنده شرکت هوآوی به نام کایرین 970 استفاده کرده است. این پردازنده در جریان کنفرانس ایفا 2017 معرفی شد و از سرعت عملکرد بسیار بالایی در اجرای دستورات مختلف برخوردار است. هوآوی در این رابطه عنوان کرد که کایرین 970 به عنوان اولین پردازنده مجهز به NPU و یا همان واحد پردازش عصبی تولید شده که از فناوری یادگیری ماشینی برای ارتقای عملکرد دستگاه بهره می گیرد. حافظه داخلی این گوشی برابر با 64 گیگابایت تعیین شده که البته از طریق کارت حافظه میکرو SD می توان این میزان حافظه را ارتقا داد


دوربین

هوآوی در سال گذشته، اسمارت فون میت 9 خود را مجهز به دوربین دوگانه روانه بازار کرد. امسال نیز این شرکت، از این سیستم در میت 10 استفاده کرده که البته با تغییرات نسبتا زیادی در جهت ارتقای کیفیت عکس ها و ویدیوها همراه شده است. در این دوربین دوگانه ساخت لایکا، از لنزهای Summilux-H با سنسورهای 12 مگاپیکسلی RGB و 20 مگاپیکسلی مونوکروم با گشودگی دیافراگم f/1.6 استفاده شده است. سنسور نخست به لرزشگیر اپتیکال مجهز است، اما سنسور مونوکروم از قابلیت برخوردار نیست. همچنین، این دوربین به سیستم زوم و فوکوس هیبدریدی 4 در ۱ مجهز شده است.
این دوربین همانند بسیاری از دوربین های دوگانه، قادر به ثبت عکس هایی با اثر بوکه و حالت پرتره است. دوربین میت 10 به لطف برخورداری از فناوری هوش مصنوعی، قادر است با تحلیل موقعیت لحظه ای ثبت عکس، بهترین تنظیمات را اعمال کند. به عنوان نمونه، برای عکاسی از غذاها، میزان اشباع رنگ را افزایش خواهد داد و یا میزان رنگ سبز را در حین عکاسی از درختان، به بهترین شکل ثبت خواهد کرد.
همانطور که می دانید، اخیرا تولیدکنندگان گوشی های هوشمند بر روی قابلیت های دوربین گوشی های خود تمرکز و تلاش می کنند از این طریق، مدل های خود را نسبت به مدل های موجود تمییز دهند. هوآوی نیز در این زمینه موفق عمل کرد و باید منتظر ماند و نتیجه عملکرد دوربین این گوشی را در مقایسه با مدل های قدرتمندی همچون گلکسی نوت 8، ال جی وی 30 و آیفون های جدید مشاهده کرد
باتری
مهندسان هوآوی، پرچمداران سری میت خود را به باتری هایی با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعت مجهز کرده اند که در مقایسه با باتری مورد استفاده در پرچمداران کنونی، یک سروگردن بالاتر قرار می گیرد. این باتری همچنین از فناوری شارژ سریع سوپر شارژ بهره می برد که به لطف این قابلیت، می تواند تنها در 30 دقیقه، شارژ باتری را از صفر به 58 درصد برساند. اما متاسفانه هوآوی قابلیت شارژ وایرلس را به این گوشی اضافه نکرده است
نتیجه گیری
این گوشی نیز همانند میت 10 پرو در چهار رنگ آبی، قهوه ای، طلایی و پینک گلد عرضه خواهد شد. میت 10 و مدل پرو را می توان شاهکاری دیگر از مهندسان این شرکت چینی دانست که می توانند با توجه به مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری پیشرفته ای که به آن ها مجهز شده اند، نگاه علاقمندان زیادی را در سراسر جهان به خود جلب کنند و درآمدی هنگفت را برای این شرکت به دنبال داشته باشند. رقبای میت 10 در بازار را می توان گلکسی نوت ۸، ال جی وی 30 و آیفون های جدید دانست که هر پنج مدل، پرچمدارانی تمام عیار به حساب می آیند و باید دید که کدامیک خواهند توانست خریداران بیشتر را به خود جذب کنند. میت 10 از ظرف چند روز آینده و با قیمت 699 یورو روانه بازار خواهد شد.

مشاهده لیست بهترین قیمت انواع گوشی در بازار ایران






نظرات کاربران در مورد نگاه نزدیک و بررسی اولیه گوش هوآوی میت 10


* الزامی
* الزامی