دوربین گلکسی نوت ۸ بیشترین امتیاز DXOMark را کسب کرد

چهارشنبه 12 مهر 1396
موبايل
دوربین گلکسی نوت ۸ همانند دوربین آیفون 8 پلاس، بیشترین امتیاز DXOMark را کسب کرد
چند هفته پیش، مرکز DoXMark دوربین آیفون 8 پلاس را به عنوان برترین دوربین به کار رفته در گوشی های هوشمند معرفی و امتیاز 94 را به آن اعطا کرد. اما امروز این مرکز، نتایج تست دوربین گلکسی نوت 8 را نیز منتشر و امتیازی مشابه با پرچمدار اپل یعنی 94 را برای آن اعلام کرد.
با این حساب، گوشی های آیفون 8 پلاس و گلکسی نوت 8 به طور مشترک، برترین دوربین به کار رفته در یک گوشی را در اختیار دارند. سال گذشته، این افتخار نصیب گوشی پیکسل گوگل شده بود و همانطور که می دانید مدل های جدید سری پیکسل، فردا رونمایی خواهند شد و ممکن است به دوربین پیشرفته تری مجهز شده باشند.
از طرفی دیگر، گوشی آیفون X نیز هنوز روانه بازار نشده و میت 10 هوآوی نیز تا چند روز دیگر معرفی خواهدد شد. بنابراین، طی هفته های آتی، گوشی های پیشرفته ای مجهز به دوربین های حرفه ای رونمایی خواهند شد و جایگاه دو پرچمدار اپل و سامسونگ را تهدید خواهند کرد
گلکسی نوت 8 توانست در تست DoX و در حالت عکاسی، امتیاز 100 را کسب کند. این عملکرد موفق بیشتر به دلیل برخورداری از زوم 4 برابری مناسب، نویز کم در محیط های کم نور، فوکوس خودکار دقیق، جزییات مناسب در محیط های مختلف و ثبت رنگ های شفاف و واضح به دست آمده است.


از میان نقاط ضعف این دوربین می توان به دامنه داینامیک محدود، هایلایت کلیپینگ و نامناسب بودن تعادل نور سفید در محیط های خارج از خانه و داخل خانه اشاره کرد. همچنین، در مواقعی که حتی اثر بوکه فعال است، این ویژگی در عکس ها قابل رویت نیست.


در حالت فیلم برداری نیز، گلکسی نوت 8 قادر به نمایش دقیق رنگ ها و تعادل نور سفید مناسب است و نوردهی نیز به شیوه ای مطلوب و با سرعت بالا انجام می شود. همچنین، فوکوس خودکار پایدار و سریع، کاهش نویز و لرزشگیری مناسب در این ویدیوها قابل رویت است.
اما متاسفانه، قالیت ردیابی فوکوس خودکار به صورت پیش فرض اعمال نشده و سایه و هایلایت کلیپینگ در صحنه های با کنتراست بالا مشاهده می شود.

مشاهده قیمت روز -مشخصات و بررسی تخصصی  گلگسی نوت 8


نظرات کاربران در مورد دوربین گلکسی نوت ۸ بیشترین امتیاز DXOMark را کسب کرد


* الزامی
* الزامی