نتایج تست کیفیت دوربین iPhone 12 Pro در DxOMark منتشر شد.

جمعه 23 آبان 1399
موبايل
گوشی جدید آیفون 12 پرو در آزمون کیفیت دوربین و فیلم برداری وبسایت معروف و معتبر DxOMark امتیاز بالایی کسب کرد
وبسایت معروف و معتبر DxOMark مقاله بررسی دوربین iPhone 12 Pro را منتشر کرد و حالا نتایج آن مشخص شده است. این آیفون جدید نسبت به iPhone 11 Pro سال گذشته بهبودهایی معقول داشته و توانسته 4 امتیاز بیشتر از آیفون همتای سال قبل کسب کند.
این وبسایت برای تست دوربین این آیفون امتیاز 128 را داده که 12 Pro را در جایگاه چهارم لیست این وبسایت قرار می دهد، یعنی هم امتیاز با Mi 10 Pro شیائومی و یک امتیاز کمتر از Huawei P40 Pro.
از نظر سخت افزاری هر سه دوربین سنسور 12 مگاپیکسلی دارند. لنز اصلی فاصله کانونی 26 میلی متری با دیافراگم f/1.6 و لرزشگیر اوپتیکال دارد. در کنار آن لنز فوق عریض فاصله با کانونی 13 میلی متری و دیافراگم f/2.4 بوده و دوربین تله فوتو هم فاصله کانونی 52 میلی متری، دیافراگم f/2.0 و لرزشگیر اوپتیکال دارد. سنسور جدید این آیفون LiDAR نام دارد که برای سنجش عمق صحنه به کار می آید.
iPhone 12 Pro تقریبا در همه حوزه ها عملکردی تحسین برانگیز دارد. وبسایت DxO عملکرد فوکوس خودکار، رنگبندی دقیق و حفظ جزئیات بالا را از جمله نقاط قوت دوربین این دستگاه معرفی کرده است. جزئیات در عکس های گرفته شده در فضای داخلی و بسته بسیار عالی و نوردهی هم برای همه دوربین ها درست و مناسب بود.
عکس های شبانه هم با نوردهی درستی ثبت می شد ولی در این عکس ها سطح نویز اندکی افزایش و جزئیات کاهش یافتند. محدوده داینامیک جزو نقاط قوت دوربین ها نبود و دوربین تله فوتو هم برای زوم های بیشتر از 2 برابر با مشکلاتی روبرو شد. عملکرد دوربین فوق عریض خوب بود ولی جزئیات آن از سایر پرچمداران کمتر بود.



ضبط ویدیو هم جزو نقاط قوت آیفون 12 های امسال است که نتایج به دست آمده از آن ها با فوکوس خودکار بی نقص، نوردهی و رنگ بندی دقیق و درست همراه بود. عملکرد لرزشگیر هم کاملا صحیح بود و سطح جزئیات هم حتی در محیط های کم نور بسیار بالا بود. محدوده داینامیک عریض در این بخش هم قابل توجه است. چیزی که در بخش عکسبرداری چندان شاهد آن نبودیم.


جدول رتبه بندی و امتیاز دوربین 10 گوشی برتز دنیا طبق اعلام DXO MARK :

نظرات کاربران در مورد نتایج تست کیفیت دوربین iPhone 12 Pro در DxOMark منتشر شد.


* الزامی
* الزامی