شیائومی از پروژکتور لیزری اندرویدی خود رونمایی کرد

پنج‌شنبه 8 تیر 1396
ماشينهای اداری
کمپانی چینی شیائومی که اخیراً توانسته با تولید محصولات متنوع در بخش های مختلف، بیش از پیش نام و برند خود را بر سر زبان ها بیاندازد، به تازگی از پروژکتور لیزری جدید خود پرده برداشت.
این روزها کمتر علاقه‌مند به فیلم های سینمایی را می توان یافت که فکر خرید یک پروژکتور قدرتمند و البته جمع و جور برای استفاده در محیط خانه به سرش نزده باشد. در حال حاضر، بسیاری از افراد از تلویزیون هایی با ابعاد بزرگ برای تماشای فیلم ها استفاده می کنند که اکنون با معرفی محصول جدید شیائومی، به نظر می رسد از محبوبیت و همچنین فروش این تلویزیون ها کاسته شود.
اخیراً کمپانی شیائومی از پروژکتور لیزری کوچکی رونمایی کرد که در فاصله ۵ الی 50 سانتیمتری دیوار قرار می گیرد و می تواند تصاویر را با وسعت 50 اینچ (381 سانتیمتر) و با رزولوشن 1080p به نمایش در آورد.  البته امکان تنظیم این میزان انعکاس نور بر روی دیوار فراهم شده و کاربران می توانند با توجه به نیاز و فضای اتاق خود، عرض و طول دلخواه را انتخاب نمایند
قیمت این پروژکتور که قرار است با نام Laser Projector روانه بازار شود، برابر با 1500 دلار تعیین شده که در مقایسه با پروژکتور 1000 دلاری سونی که تنها محتوایی با رزولوشن 1366 در 768 پیکسل را ارائه می دهد، قیمت مناسبی است.
در هر حال، پروژکتور لیزری شیائومی از تکنولوژی Texas Instrument DLP بهره می برد و گفته می شود که میزان روشنایی منبع نوری آن 5000 لومن و کنتراست آن نیز برابر با 3000:1 است. طول عمر این محصول برابر با 25 هزار ساعت تخمین زده شده و به گفته شیائومی، با روزی ۲ ساعت کار با این پروژکتور، می توان تا 34 سال از آن استفاده کرد.

از دیگر ویژگی های این پروژکتور می توان به مجهز بودن آن به سه درگاه HDMI، سیستم عامل اندروید با رابط کاربری MIUI TV (چهار هسته پردازشی A53) و بلندگوهای داخلی اشاره کرد. همچنین، این محصول به وای فای و بلوتوث نیز مجهز است و کاربران می توانند از این دو روش نیز، فیلم های مد نظر را استریم کنند.
هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص زمان عرضه این محصول در بازار سایر کشورهای جهان در وب‌سایت شیائومی درج نشده و پیش بینی می شود که این پروژکتور لیزری، تنها در کشور چین عرضه شود

نظرات کاربران در مورد شیائومی از پروژکتور لیزری اندرویدی خود رونمایی کرد


* الزامی
* الزامی