ایلان ماسک از سقف خورشیدی شیشه‌ای جدید تسلا رونمایی کرد

شنبه 8 آبان 1395
لوازم
ایلان ماسک مدیر عامل و موسس شرکت تسلا چندی پیش از تولید سقف‌های خورشیدی جدیدی خبر داد و ادعا کرد که ظاهر این سقف‌ها از سقف‌های معمولی بسیار زیباتر خواهد بود
تسلا دیروز از سقف خورشیدی جدیدی رونمایی کرد که با همکاری شرکت سولار سیتی در چهار سبک متفاوت و زیبا به نام‌های Textures Glass Tile، Slate Glass Tile، Tuscan Glass Tile و Smooth Glass Tile طراحی شده است. پنل‌های خورشیدی موجود در بازار طراحی ظاهری عجیبی دارند اما محصول جدید تسلا اصلا این طور نیست.
تسلا علاوه بر رونمایی از کاشی‌های خورشیدی سقفی جدید، از یک باتری خانگی با طول عمر طولانی به نام Powerwall نیز رونمایی کرد، این باتری می‌تواند رویای ایلان ماسک یعنی فروش یک سبک زندگی بدون نیاز به سوخت فسیلی به مشتریان را محقق کند.
ماسک حین نمایش این محصول جدید روی سقف چندین خانه گفت: این همان آینده یکپارچه‌ای است که به دنبالش هستیم. یک خودروی الکتریکی، یک باتری سازگار با محیط زیست و سقف خورشیدی. نکته کلیدی طراحی زیبا، اقتصادی و کاملا یکپارچه این محصولات کنار یکدیگر است.
تمامی این پنل‌ها در برابر نور خورشید شفاف هستند اما اگر با زاویه به آنها نگاه کنید، مات به نظر می‌رسند. به گفته ایلان ماسک کاشی‌های خورشیدی فعلی دارای دو درصد اتلاف بازدهی هستند به این ترتیب بازدهی این محصولات در مقایسه با پنل‌های خورشیدی سنتی، 98 درصد است. اما تسلا در حال همکاری با 3M است تا بتواند پوششی را تولید کند تا پتانسیل ارایه انرژی فراتر از بازدهی نرمال را داشته باشد.

کاشی‌های خورشیدی جدید تسلا از تابستان سال آینده به بازار عرضه خواهند شد و تسلا هنوز قیمت نهایی محصول جدیدش را اعلام نکرده و تنها گفته که این محصول از پنل‌های خورشیدی سنتی ارزان‌تر خواهد بود.
به گفته ایلان ماسک در صورتی که قرارداد ادغام دو شرکت تسلا و سولار سیتی نهایی نشود و این شرکت‌ها به صورت مجزا به فعالیت‌های خود ادامه دهند مراحل تولید این کاشی‌های خورشیدی طولانی‌تر شده و هزینه تولید نیز افزایش پیدا می‌کند.
تسلا امیدوار است که بتواند با عرضه این کاشی‌های سقفی خورشیدی شیشه‌ای، صنعت فناوری‌های خورشیدی که این روزها در وضعیت نامناسبی به سر می‌برد را نجات دهد. این محصول جدید نسبت به نمونه‌های مشابه طراحی بهتری دارد و می‌توان آن را به سبک‌های مختلف تولید کرد.

نظرات کاربران در مورد ایلان ماسک از سقف خورشیدی شیشه‌ای جدید تسلا رونمایی کرد


* الزامی
* الزامی