بررسی تخصصی وان پلاس 6

جمعه 25 خرداد 1397
موبايل
نقد و بررسی کامل ویژگی های گوشی جدید One Plus 6 و بررسی کیفیت سخت افزاری و نرم افزاری . باطری و دوربین و ....
اگر قصد ندارید پول زیادی بخرج کنید اما گوشی هوشمندی میخواهید که ظاهری جذاب داشته باشد، سریع باشد، نرم افزار سنگینی نداشته باشد و در دراز مدت هم قابل اعتماد باشد، طبق ر.ال  سال های گذشته کمپانی وان پلاس نشان داده که انتخاب خوبی است.
وان پلاس، طغیان­گر عرصه­  تکنولوژی که با شعار " هرگز ساکن نباش " به سرعت طرفدارانی را جذب کرد و توانست گوشی هایی روانه بازار کند  که تقریباً نصف پرچمداران کمپانی­های دیگر قیمت دارد اما از آخرین تکنولوژی­ها و قطعات موجود در بازار استفاده می­کند. و در کمپانی وان پلاس، همه چیز به همان یک گوشی که هر سال معرفی می­شود ختم می­شود زیرا کمپانی گوشی دیگری تولید نمی­کند بنابراین تمام تمرکز کمپانی روی یک گوشی جمع خواهد شد. با این شعار زیبا و این نوع تولید و تمرکز زیاد بر یک محصول، کمپانی وان پلاس یک سنّت شکن تمام عیار است.
و اکنون چهار سال بعد از رونمایی از اولین گوشی کمپانی، وان پلاس وان، این شرکت  وان پلاس 6 را عرضه کرده است. که از نظر طراحی از همیشه زیباتر و دلپسند­تر است. شعار  این محصول " سرعتی که نیازمند آنید " است  که کاملاً به این شعار عمل کرده. زیرا نه تنها وقتی گوشی را به تازگی از جعبه بیرون می ­آورید و مورد استفاده قرار میدهید  سریع است بلکه  احتمالا بعد از سال­ها استفاده نیز سرعت خود را حفظ خواهد کرد خبر خوب این است که با همه  این اوصاف در قیاس با یک آیفون اپل یا گلکسی سامسونگ پول کتری پرداخت خواهید کرد
تقریباً دو هفته است که از وان پلاس 6 استفاده می­کنیم و بهتر است به سراغ بررسی این پرچمدار زیبا و قدرتمند برویم.




 تصاویر 6 -128GB



محتویات درون جعبه:


-  گوشی وان پلاس 6
-  یک کیس سیلیکونی زیبا 
-  شارژر
-  مبدل USB به USB_C
-  دفترچه­ راهنما
-  سوزن خارج کردن سیمکارت



طراحی


وان پلاس 6 از نظر طراحی قدم بزرگی برای کمپانی سازنده محسوب می­شود. در حالی که به همان اندازه­ی مدل قبل است و یک منحنی نرم و آشنا پشت بدنه دیده می­شود که آرگونومی بهتری داشته باشد و بهتر در دست جا می­گیرد. وان پلاس 6 بر خلاف وان پلاس قبلی از فلز ساخته نشده در عوض جنس بدنه­ی آن از شیشه­ای ساخته شده که به دقت در سه مدل عرضه می­شود. یکی مدل براق و جلا خورده­ی " مشکی آینه ای " است که همانند آینه برق می­زند و حسی همانند سرامیک را منتقل می­کند، اما نه با وزن زیاد و شکنندگی­ای که سرامیک دارد ( این مدل را کمپانی برای بررسی در اختیار ما قرار داد ). مدل بعدی " مشکی نیمه شب " نام دارد که ظاهری مات دارد و حس لامسه­ی متفاوتی را الغا می­کند که همانند پد لمسی مک بوک است.
وان پلاس با گذراندن یک پروسه­ی ساخت ویژه به این زیبایی دست پیدا کرده که در آن شیشه بسیار با ظرافت و هنرمندانه پرداخت می­شود و سپس لایه­ای نازک روی آن می­آید که آن ظاهر زیبا و آن بازتاب نور دلفریب را به بیننده منتقل کند. این بازتاب نور در پنل پشتی محصول به جز آن زیبایی ظاهری هدف دیگری را دنبال نمی­کند اما از حق نگذریم باید این خلاقیت و طراحی زیبا را ستود. در آخر مدل سوم این گوشی زیبا " ابریشم سفید " نام دارد که به تعداد محدود عرضه خواهد شد که لبه های طلایی مسحور کننده­ای دارد. کمپانی اعلام کرده که در ساخت این مدل از نوعی مروارید فشرده شده که به ثبت کمپانی رسیده، استفاده شده که حسی خاص و ظرافتی بی­نظیر را به ارمغان خواهد آورد. در کنار این طراحی خاص و بسیار زیبا حالا شاهد جمله­ی " طراحی شده توسط وان پلاس " را در پایین گوشی می­بینیم که نشان می­دهد کمپانی تا چه اندازه به طراحی محصول خود افتخار می­کند.
همچنین کمپانی از این که شیشه مستعد شکستن است باخبر است بنابراین از نسل پنجم گوریلا گلس تقویت شده در پشت و نمایشگر محصول خود استفاده کرده و وان پلاس 6 را آزمایش کرده تا مقاومت و دوامی همانند وان پلاس­های قبلی که از فلز ساخته شده بود، داشته باشد.
همچنین جزئیات کوچکی که اغلب توجه کمی به آن­ها می­شود ما را تحت تاثیر قرار داد که یکی از این موارد حس خوب و رضایت بخشی است که هنگام فشردن دکمه ­های فیزیکی منتقل می­کند.
دکمه­ی مخصوص وان پلاس که کاربرد­های مختلفی دارد هم در وان پلاس 6 دیده می­شود با این تفاوت که اکنون به سمت راست گوشی منتقل شده است. در گذشته تغییر وضعیت بین سه حالت این سوییچر اندکی دشوار بود اما حالا این امر را اندکی آسان­تر کرده که سه وضعیت سایلنت و ویبره و زنگ خوردن را مشخص می­کند و با هر بار تغییر یک پاپ­آپ روی صفحه به نمایش در می­آید که نشان می­دهد در کدام وضعیت هستید. این سوییچر در گوشی­های وان پلاس بسیار جذاب است و در وان پلاس 6 به بهترین  حالت طراحی شده است. در واقع این یک قابلیت آسان و کارآمد است که امیدواریم سایر کمپانی­های سازنده­ی گوشی ها از آن الگو برداری کنند




 تصاویر 6 -128GB

در قسمت پایین گوشی پورت شارژر از نوع USB_C، اسپیکر و جک 3.5 میلی متری هدفون تا برای لذت بردن از موسیقی با هدفون­های باسیم قدیمی، به مبدل­ نیازی نداشته باشید




 تصاویر 6 -128GB

شرکت وان پلاس در کنار رونمایی از این گوشی، هدفون های بیسیم خود را نیز عرضه کرده که " OnePlus Bullets Wireless " نام دارد و به صورت جداگانه با برچسب قیمت 70 دلاری به فروش می­رسد. این قیمت نصف ایرپاد های اپل و بسیاری از هدفون­های وایرلس محبوب بازار است و به نظر می­رسد که عرضه شده تا زمینه را فراهم کند که وان پلاس های بعدی بدون جک هدفون عرضه شوند. راستش را بخواهید ما هم از این تغییر راضی هستیم زیرا هدفون ها بسیار با کیفیت هستند و صدای خوبی تولید می­کنند و با توجه به قیمت 70 دلاری به بهترین نحو انتظارات را برآورده می­کنند. البته این را هم بگوییم که این گلوله ها بیسیم کاملاً هم " بیسیم " نیستند، بلکه کابلی دو هدفون را بهم وصل میکند اما به سبب این نوع طراحی است که می­توانید با یک بار شارژ، 8 ساعت از آن­ها لذت ببرید. دو طرف هدفون با آهنربا به هم می­چسبند و بعد از مدتی بلا استفاده ماندن به طور خودکار خاموش می­شوند تا از هدر رفت انرژی جلوگیری شود. همچنین از تکنولوژی شارژ سریع با پورت USB-C پشتیبانی می­کنند که باعث می­شود تا تنها با 10 دقیقه شارژ بتوانید به مدت پنج ساعت از گوش دادن به موسیقی با این هدفون­ها لذت ببرید و یک نکته­ی مهم و شیرین دیگر : آن­ها ضد آب هم هستند




 تصاویر 6 -128GB

در پشت دستگاه دوربین دوگانه­ ای دیده می­شود که اندکی برآمدگی دارد و کمی پایین­تر از آن سنسور اثر انگشت تعبیه شده است. کمپانی وان پلاس یکی از سریع­ترین اسکنر های اثر انگشت­های بازار را تولید می­کند که  وان پلاس 6 هم از این موضوع بی بهره  نیست. قفل ­گشایی با این اسکنر تنها دو دهم ثانیه از وقت شما را خواهد گرفت که به راستی حس سرعت و امنیت را منتقل می­کند. همچنین در این گوشی سیستم تشخیص چهره هم تعبیه شده که تنها چهار دهم ثانیه برای قفل­گشایی زمان نیاز دارد که از همیشه سریعتر است و وقتی عمل می­کند حسی جادویی دارد اما به امنیت اسکنر اثر انگشت نمی­رسد و در تاریکی شب هم دقت کمتری دارد




 تصاویر 6 -128GB

ویژگی دیگری که در وان پلاس 6 اضافه شده، مقاومت جرئی در برابر آب است که این امر به این معناست که گوشی مورد نظر جواز IP ندارد و نمی­توانید درون استخر از گوشی خود استفاده کنید! اما با این وجود وان پلاس در قسمت­های آسیب پذیر گوشی محافظ­هایی اضافه کرده که آب هنگام پاچیده شدن آب یا بارش باران به درون بورد اصلی نفوذ نکند. جک هدفون، اسکنر اثر انگشت و دکمه­ها به دقت در برابر آب محافظت شده­اند تا گوشی در زیر باران یا افتادن در سینک ظرفشویی جان سالم بدر ببرد. بار دیگر لازم است که بگوییم وان پلاس 6 ضد آب نیست پس با این گوشی شنا نکنید!



نمایشگر


وان پلاس 6 از نظر اندازه نسبت به نسل قبلی تغییر چندان زیادی نداشته است اما صفحه نمایش بزرگتری دارد، نسبت صفحه نمایش به پنل جلویی بیشتر است و در آخر بریدگی صفحه نمایش معروف به ناچ هم دارد.
اندازه­ی نمایشگر گوشی 6.3 اینچ با پنل AMOLED و وضوح تصویر Full HD+ است که نسبت 19:9 دارد و تا دو لبه­ی کناری گوشی کشیده می­شود، بنابراین نسبت صفحه به بدنه­­ی جلویی 84 درصد بوده که چهار درصد از نسل قبل یعنی OnePlus 5T بیشتر است.
نگران این نباشید که پنل فول اچ دی است و از پنل Quad HD استفاده نشده است زیرا تفاوت وضوح این دو بسیار اندک است و در استفاده ی عادی تفاوتی را احساس نخواهید کرد. 
پنل های AMOLED رنگ­ها را بسیار غنی به نمایش می­گذارند و با تنظیمات پیش­فرض رنگ هم این غنی بودن و اشباع رنگ ها بسیار به چشم می­آید. رنگ­ها هر کسی را تحت تاثیر قرار خواهد داد اما همچنین اندکی هم اغراق آمیز به نظر می­رسد، بنابراین خوشحالیم از این که می­بینیم امکان تغییر تنظیمات رنگ ها به کاربر داده شده و می­توانید نماهای sRGB و DCI-P3 را انتخاب کنید




 تصاویر 6 -128GB



رابط کاربری


وان پلاس 6 از رابط کاربری اختصاصی خود، OxygenOS استفاده می­کند که بسیار به اندروید خالص شبیه است. اما دقیقاً مانند رابط کاربری پیکسل ­های گوگل نیست بلکه رابطی سبک، کارآمد و شسته رفته دارد.
کمپانی سازنده مدعی شده که در بیش از دویست بخش اندروید خالص تغییراتی اعمال کرده تا کاربر بیشتر با اسمارت فون خود ارتباط برقرار کرده و سرعت بیشتری را نیز حس کند. 
در کنار عملکرد سریع، احتمالاً بزرگترین ویژگی، اضافه شدن کنترل ­های حرکتی باشد. در وان پلاس 6 به طور پیش فرض دکمه ­های مجازی در پایین صفحه دیده می­شود اما در بخش تنظیمات می­توانید این نوار ناوبری را برداشته و از تمام صفحه لذت ببرید. اما سوال این جاست که بدون دکمه ­های ناوبری چگونه می توان با گوشی کار کرد؟
سوایپ کردن از لبه­ پایینی به سمت بالا شما را به صفحه اصلی باز می­گرداند همچنین برای دیدن آخرین اپلیکیشن های استفاده شده باید بعد از سوایپ یک ثانیه انگشت خود را روی صفحه نگه دارید و در نهایت برای برگشتن به صفحه­ قبل باید از کنار صفحه به سمت بالا سوایپ کنید. کنترل حرکتی برای برگشتن به خانه به خوبی کار می­کند و به سادگی به آن عادت خواهید کرد اما کنترل­های دیگر اینگونه نیستند. کنترل برگشت که باید از لبه ­ها به سمت بالا سوایپ کنید، درست جایی است که دکمه های ضروری و مهم در اپ ها وجود دارد مثلاً حین استفاده از اپلیکیشن فیسبوک چندین بار نزدیک بود به جای برگشت چیزی را پست کنیم و همه می­دانید که این امر تا چه حد می­تواند دردسر ساز باشد! استفاده از کنترل مولتی تسکینیگ هم کند عمل می کرد و  حسی طبیعی را انتقال نمیداد. این عملکرد ضعیف و پر نقص باعث شد که بعد از مدتی به دکمه های مجازی همیشگی بازگردیم. در آخر باید بگوییم ایده کنترل های حرکتی جدید و قابل ستایش است اما بهتر بود وان پلاس روی عملکرد صحیح آن بیشتر کار می کرد تا قابلیتی بی نقص و جذاب را در اختیار کاربر قرار دهد البته این نقص با یک به روز رسانی نرم افزاری قابل حل است.
حالت بازی در OxygenOS هم بهبود هایی به خود دیده به این صورت که  هنگام بازی هیچ اعلانی دریافت نخواهید کرد. همچنین پردازش های غیر ضروری هم به حداقل می رسند تا بهترین استفاده از پردازشگر و سرعت اینترنت را تجربه کنید. 
دیگر قابلیت های کارآمد و دوست داشتنی نرم افزاری در وان پلاس های قبلی، هم سر جای خود هستند؛ حالت شب که رنگ آبی را فیلتر می کند، حالت مطالعه که نور پس زمینه را با نور محیط هماهنگ می کند تا با مطالعه به مدت طولانی چشم ها خسته نشوند و حالت تاریک هم برای شب زنده داران طراحی شده که تمام رابط کاربری را تغییر میدهد و همچنین عمر باتری را نیز افزایش می دهد.




 تصاویر 6 -128GB



پردازشگر، عملکرد و حافظه


وان پلاس 6 گرانترین اسمارت فون شرکت وان پلاس است اما در مقایسه با پرچمدران کمپانی های دیگر که از اسنپدراگون 845 یا حتی  835 استفاده می کنند قیمتی به مراتب پایین تر دارد. آخرین و قدرتمند ترین پردازشگر کمپانی کوالکام نسبت به مدل قبلی، 30% سریعتر عمل می کند و در مصرف انرژی هم 10% بهینه تر شده است. اگرچه نتایج بنچمارک ها نمیتوانند معیار خوبی برای اطمینان از قدرت گوشی باشند اما حداقل روی کاغذ وان پلاس 6 جزو بهترین گوشی های سال به شمار می رود




 تصاویر 6 -128GB



محدوده قیمت وان پلاس 6


وان پلاس 6 در سه مدل عرضه می شود؛ مدل برخوردار از رم 6 گیگابایتی و حافظه 64 که مدل پایه است 530 دلار، مدل 8 و 128 گیگابایتی 580 دلار است و آخرین و قدرتمند ترین مدل 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی دارد که با برچسب قیمت 630 دلاری روانه بازار خواهد شد. هر سه مدل به رسم وان پلاس های قبلی از کارت حافظه پشتیبانی نمی کنند و برای ذخیره اطلاعات باید به حافظه گوشی اکتفا کنید



اینترنت و اتصال ها


OnePlus 6 اولین اسمارت فونی است که از مودم LTE با سرعت گیگابیتی استفاده میکند که تقریباً دو برابر از مودم نسل قبلی خود و سه برابر از OnePlus 3 سریعتر خواهد بود. البته این اعداد هنوز اهمیت زیادی ندارد زیرا که زیر ساخت های لازم برای فراهم کردن سرعت اینترنت گیگابیتی هنوز به طور عمومی در دسترس نیست بنابراین هدف اصلی استفاده از این مودم ها، تجربه سرعت خارق العاده در آینده است.
در کنار مودم LTE، وای فای، بلوتوث 5 و سنسور NFC هم در این اسمارت فون تعبیه شده است تا از هر نظر راه ارتباطی با گجت های دیگر موجود باشد.



کیفیت دوربین


سرعت عملکرد اسمارت فون های وان پلاس همواره بسیار تحسین برانگیز بوده است اما در بخش دوربین، حرف زیادی برای گفتن در برابر پرچمداران دیگر، مخصوصاً کهکشانی های سامسونگ، نداشته اند و همواره کیفیت تصاویر آن ها از رقیبان به مرتب کمتر بوده است.
به همین دلیل وقتی کمپانی از بهبود عملکرد و کیفیت تصاویر در وان پلاس 6 خبر داد، حس کنجکاوی مان بر انگیخته شد. دوربین اصلی از ترکیب یک لنز 16 مگاپیکسلی با سنسوری 19 درصد بزرگتر از نسل قبل که اندازه دیافراگم آن f/1.7 است و یک دوربین فرعی 20 مگاپیکسلی بدون لرزشگیر اپتیکال که تله فتو نیست و فاصله کانونی مشابه دوربین اصلی دارد، تشکیل شده است. در قسمت جلویی هم یک دوربین 20 مگاپیکسلی با اندازه دیافراگم f/1.7، وظیفه ثبت تصاویر سلفی شما را به عهده خواهد داشت.
در عملکرد دوربین، مشخصات فنی و اعداد ارقام اهمیت زیادی ندارد بلکه همه چیز بعد از ثبت تصاویر واقعی و زنده مشخص میشود. با دو بار فشردن کلید پاور اپلیکیشن دوربین به سرعت باز خواهد شد. تا هیچ لحظه مهمی را از دست ندهید. محیط اپ ساده و شکیل است و در منوی اصلی سه حالت  PHOTO، VIDEO و PORTRAIT دیده میشود. البته با سوایپ به سمت بالا چهار حالت Slow Motion، Pro Mode، Time-Lapse و پانوراما هم نمایان خواهند شد.
در قسمت عکاسی، سه نسبت تصویر 4:3، 19:9 (که تمام صفحه نمایشگر را در بر خواهد گرفت) و 1:1 برای حالت حرفه ای وجود دارد. همچنین امکان نمایش هیستوگرام به صورت زنده به همراه بالانس نور سفید و  تنظیم سرعت شاتر، فوکوس و نوردهی هم در اختیار کاربرانی که قصد استفاده حرفه ای از دوربین دارند، قرار داده شده است. همچنین امکان عکس برداری با فرمت RAW نیز وجود دارد




 تصاویر 6 -128GB



تجربه عکاسی با وان پلاس 6


بر خلاف OnePlus 5 و  OnePlus 5T که کیفیت دوربین از نقاط منفی آن ها بشمار می آمد، دوربین وان پلاس 6 بسیار بهتر عمل میکند و با اطمینان می توان گفت که بهترین دوربین ساخته شده توسط کمپانی به حساب می آید. رنگ ها بسیار طبیعی نمایش داده می شوند و های لایت ها از بین نمی روند. جزئیات زیادی در عکس به نمایش در می آید و در کل عملکردی روان و با سرعت را در اختیارتان قرار خواهد داد.
عملکرد دوربین در شب و نور کم هم بسیار رضایت بخش است. با تغییر فاصله سوژه ها، در مقایسه با Pixel 2 گوگل، کمی با تاخیر بیشتری فوکوس را عوض کرد و همچنین در مقایسه با اس 9 سامسونگ کمی نویز بیشتری داشت اما با این وجود عکس ها طبیعی و با کیفیت بودند و در کل دوربین دستگاه عملکرد خوبی به نمایش گذاشت.
در حالت پرتره هم جزئیات به خوبی به نمایش در می آیند و سوژه اصلی به خوبی از پس زمینه جدا می شود و جزئیات در کناره های سوژه اصلی به خوبی به نمایش در می آیند



نمونه عکس ها





 تصاویر 6 -128GB




 تصاویر 6 -128GB




 تصاویر 6 -128GB




 تصاویر 6 -128GB




 تصاویر 6 -128GB




 تصاویر 6 -128GB




 تصاویر 6 -128GB




 تصاویر 6 -128GB




 تصاویر 6 -128GB



تجربه فیلم برداری


در بخش ویدیو شاهد دو انتخاب جدید برای کاربر هستیم. یکی 4K 60 fps و دیگری اسلو موشن (صحنه آهسته) با 480 فریم بر ثانیه. مدل   4K 60 fps بسیار روان و رضایت بخش عمل میکند و بهترین گزینه برای تصویر برداری از صحنه هایی با فعالیت سریع در آن، مثل ورزش یا ویدیو های اکشن است. این حالت که 60 فریم بر ثانیه را ثبت میکند، برای تصویر برداری بی نقص خود به نور زیادی نیاز دارد پس بهتر است در شب یا مکان هایی با نور کم از 4K 30 fps  استفاده کنید.
حالت 480 فریم  بر ثانیه اما با کیفیت 720p تصویر برداری خواهد کرد که ویژگی مطلوب و خوبی است اما به نرخ فریم 960 سونی یا سامسونگ نمیرسد. اما راستش را بخواهید کارایی وان پلاس 6 بهتر و بیشتر است چرا که مثل سامسونگ و سونی محدود به تصویر برداری چند ثانیه ای نیستید بلکه میتوان بیشتر از یک دقیقه را فیلم برداری کرد سپس بعد از اتمام فیلم برداری، در اپلیکیشن مخصوص تدوین خود اسمارت فون انتخاب کرد که کدام قسمت اسلو موشن شود. این ویژگی باعث میشود کاربر آزادی عمل بیشتری داشته باشد و خلاقیت بیشتری در ویدیو ها به نمایش بگذارد. 
این اپلیکیشن بسیار کارآمد، شیک و ساده طراحی شده است تا کاربر گیج نشود همچنین از فیلتر های خوشایند و زیبایی هم استفاده می کند که هر کاربری را راضی خواهد کرد. البته این نکته هم وجود دارد که  ادیتور مناسبی در پلتفورم اندروید وجود ندارد که بتوان با آن مقایسه کرد.



کیفیت صدای خروجی


کمپانی سازنده تصمیم گرفته در پرچمدار خود از یک بلندگو استریو در زیر اسمارت فون استفاده کند که صدایی بلند، رسا و بدون نویز تولید می کند. اما اگر آن را کنار آیفون های اخیر اپل یا کهکشانی های سامسونگ قرار دهید، به راحتی متوجه تفاوت کیفیت ها خواهید شد. در صدا های بلند و بیس های زیاد، اندکی از کیفیت صدا کم میشود البته در قیاس با پرچمداران سامسونگ و اپل که انتظارات از اسپیکر تلفن ها را بالا برده اند، کمی در بخش صدا ضعف احساس میشود




 تصاویر 6 -128GB



باتری


در وان پلاس 6، گنجایش باتری نسبت به مدل قبلی یعنی OnePlus 5 و OnePlus 5T تغییری نکرده و انرژی دستگاه توسط یک باتری 3300 میلی آمپر ساعتی تامین میشود.
بعد از استفاده از OnePlus 5 و OnePlus 5T میتوان با اطمینان گفت که عمر باتری قابل قبول و رضایت بخشی داشتند و وان پلاس 6 هم از این قاعده مستثنی نیست. کمپانی سازنده در مراسم رونمایی مدعی شده بود که وان پلاس های جدیدش با هر بار شارژ بیش از 8 ساعت روشن خواهند ماند و بنابراین وان پلاس 6 با هر بار شارژ به راحتی میتواند یک روز کامل کاربر را همراهی کند.
Dash Charge نام تکنولوژی شارژ سریع شرکت وان پلاس است که با شعار « انرژی یک روز در نیم ساعت »، طرفداران زیادی دارد. شارژر دیواری به همراه کابل قرمز رنگ وان پلاس 6 برای شارژ کامل دستگاه تنها به یک ساعت و چهل دقیقه زمان نیاز دارد که در مقایسه با 3 ساعت و ده دقیقه آیفون ایکس اپل بسیار حیرت انگیز است. همچنین نکته مثبت دیگر این است که برخلاف پرچمدار بهره مند از شارژ سریع کمپانی های دیگر، هنگام استفاده از تلفن و با صفحه نمایش روشن هم سرعت شارژ کاهش نمی یابد.
در کنار این نکات مثبت اما نبود قابلیت شارژ بیسیم کمی تعجب آور است مخصوصاً این که بدنه پشتی شیشه ای وان پلاس 6 برای برخورداری از شارژ بیسیم مناسب است بنابراین نبود شارژ بیسیم کمی ناامید کننده بود




 تصاویر 6 -128GB



مقایسه قیمت وان پلاس 6 با رقبا


شرکت وان پلاس طی سال ها به آرامی قیمت محصولات خود را افزایش داده است به طوریکه وان پلاس 6 تقریباً دو برابر وان پلاس یک قیمت دارد. 
در ادامه این روند افزایش قیمت محصولات وان پلاس از سال 2014 با عرضه وان پلاس یک تا وان پلاس 6 نمایش داده شده است.
OnePlus One : مدل 16 گیگابایتی 300 دلار و مدل 64 گیگابایتی 350 دلار
OnePlus Two : مدل 16 گیگابایتی 330 دلار و مدل 64 گیگابایتی 390 دلار
OnePlus 3 : مدل 64 گیگابایتی 400 دلار
OnePlus 3T : مدل 64 گیگابایتی 440 دلار و مدل 128 گیگابایتی 480 دلار
OnePlus 5 : مدل 64 گیگابایتی 480 دلار و مدل 128 گیگابایتی 520 دلار
OnePlus 5T : مدل 64 گیگابایتی 500 دلار و مدل 128 گیگابایتی 560 دلار
OnePlus 6 : مدل 64 با رم 6 گیگ 530 دلار و مدل 128 با 8 گیگ رم 580 و مدل 256 با 8 گیگ رم 630 دلار
روند افزایش قیمت اسمارت فون های وان پلاس واضح است. اما باید به این نکته توجه کرد که با اینکه وان پلاس 6 گران قیمت ترین محصول عرضه شده توسط کمپانی وان پلاس است اما در قیاس با پرچمداران کمپانی های دیگر که بر چسب قیمتی حداقل 800 دلاری دارند، انتخابی مقرون به صرفه و معقول است. 
در ادامه شروع قیمت در پرچمداران کمپانی های دیگر را لیست کرده ایم تا این تفاوت قیمت را مشاهده کنید. 
OnePlus 6 : شروع قیمت از 530 دلار
Apple iPhone X : شروع قیمت از 1000 دلار 
Apple iPhone 8 Plus : شروع قیمت از 800 دلار
Samsung Galaxy S9+ : شروع قیمت از 840 دلار
Google Pixel 2 XL : شروع قیمت از 850 دلار
Huawei P20 Pro : شروع قیمت از 900 دلار

مشاهده لیست  قیمت به روز انواع گوشی در بازر ایران



جمع بندی


وان پلاس همواره با تلفن های هوشمند همرده با پرچمداران جهان و رابط کاربری سبک و سرعت عملکرد خیره کننده با قیمتی بسیار مناسب، فرمول یک اسمارت فون دوست داشتنی و موفق را به رقبا نشان داده است. وان پلاس 6 هم با دوربین بهبود یافته و ویژگی دوست داشتنی شارژ سریع خود از این قاعده مستثنی نیست.
اما این پرچمدار کاملاً بی نقص نیست؛ یکی از نکات منفی این اسمارت فون کنترل های حرکتی آن است که نیاز شدیدی به بازبینی و بهبود بیشتر دارد که البته به راحتی با یک به روز رسانی نرم افزاری قابل حل است. نکته دیگر عدم وجود تکنولوژی شارژ بیسیم در آن است که این روز ها در اکثر پرچمداران دیده میشود.
در کنار این نکات منفی اما نکات مثبت بسیار زیادند. ظاهر زیبا، سرعت عملکرد و شارژ سریع و از همه مهم تر قیمت مناسب از جمله نکاتی است که وان پلاس 6 را جزو اسمارت فون های دوست داشتنی و پر طرفدار امسال خواهد کرد




 تصاویر 6 -128GB

نکات مثبت
-  عملکرد سریع رابط کاربری و اپلیکیشن ها
-  قیمت بسیار مناسب
-  طراحی جدید و خاص و ظاهری زیبا
-  سرعت عملکرد حسگر اثر انگشت
-  حافظه داخلی زیاد و متنوع
-  شارژ سریع ( Dash Charging ) بسیار کارآمد و با سرعت

نکات منفی
-  عملکرد ضعیف کنترل های حرکتی
-  عدم وجود شارژ بیسیم
-  مقاومت جزئی در برابر آب و گرد و غبار



مشاهده قیمت به روز فروشندگان وان پلاس 6 در ایران

نظرات کاربران در مورد بررسی تخصصی وان پلاس 6


* الزامی
* الزامی