نقد و بررسی تخصصی گوشی ال جی -LG Q6

سه‌شنبه 18 مهر 1396
موبايل
ال جی سال 2017 را با رونمایی از اسمارت فونی قدرتمند به نام ال جی G6 آغاز کرد و طولی نکشید که مدل مینی این گوشی نیز با نام Q6 تولید و روانه بازار شد

حصولی که از لحاظ طراحی و مشخصات شباهت نزدیکی در مواردی همچون طراحی بدون حاشیه، نمایشگر پیشرفته و رابط کاربری با جی ۶ دارد و قرار است به عنوان گزینه ای ارزان قیمت از این پرچمدار، به دست علاقمندان برسد.
با توجه به مشخصات به کار رفته در Q6، می توان گفت که این گوشی در جمع محصولات میان رده جای می گیرد. قیمت Q6 تقریبا نصف قیمت G6 است و از قطعات سخت افزاری همچون پردازنده اسنپدراگون 435 بهره می برد. متاسفانه در این گوشی، خبری از دوربین دوگانه، سنسور اثر انگشت و قابلیت ضد آب بودن نیست. در ادامه قصد داریم تا نگاهی دقیق‌تر به این عضو تازه وارد خانواده گوشی های ال جی بیاندازیم. با ما همراه باشید.
طراحی
ال جی Q6 از لحاظ طراحی، شباهت نزدیک به مدل G6 دارد، اما با این حال مواد اولیه به کار رفته در ساخت این دو گوشی با یکدیگر متفاوت است. فریم این گوشی از آلومینیوم سری 7000 است که از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. این گوشی از استاندارد نظامی MIL-STD-810G بهره می برد که به معنی جان سخت بودن این گوشی در برابر آسیب ها و یا ضربات احتمالی ناشی از افتادن و غیره است. قسمت پشتی این گوشی از پلاستیک ساخته شده و از این رو، در برابر خط و خش های احتمالی، آسیب پذیر است.
اما نکته جالب توجه در این گوشی، حس خوشایند ناشی از در دست گرفتن Q6 است که علی رغم برخورداری از نمایشگر 5.5 اینچی، به راحتی می توان با آن کار کرد. طراحی کامپکت این اسمارت فون یکی از نقاط قوت در طراحی Q6 محسوب می شود. این گوشی در رنگ های طلایی، پلاتینیومی، سفید و مشکی عرضه خواهد شد.
سیستم شناسایی چهره
در حالی که این روزها، اغلب گوشی ها از سنسور اثر انگشت بهره می برند، تصمیم ال جی برای مجهز نکردن Q6 به این قابلیت تامل برانگیز است. اما در عوض این گوشی از سیستم احراز هویت پیشرفته تری بهره می برد که قادر است از طریق شناسایی چهره، قفل دستگاه را باز کند. 
برای استفاده از این قابلیت، نیازی به روشن کردن نمایشگر گوشی نیست و تنها کاری که می بایست انجام دهید این است که گوشی را مقابل صورت خود بگیرید و در کمترین زمان ممکن، شاهد آنلاک شدن دستگاه باشید. اما این ها تنها ادعاهایی هستند که توسط ال جی مطرح شده اند و به نظر نمی رسد که در عمل، این اتفاق به خوبی آنچه که توضیح داده شد، بیفتد. 
به بیانی دیگر، استفاده از این قابلیت دردسرهایی دارد که می تواند هر کاربری را از انتخاب این روش منصرف کند چرا که کاربر می بایست گوشی را در فاصله مناسب و در زاویه ای دقیق نسبت به سر خود قرار دهد تا گوشی بتواند چهره وی را تشخیص دهد. همچنین، بکارگیری این شیوه نیازمند نور کافی است. حتی اگر تمامی این موارد را نیز به درستی انجام شود، بازهم سرعت عمل این قابلیت در باز کردن قفل، به مراتب کمتر از سرعت سنسور اثر انگشت است
نمایشگر

مشاهده متن کامل بررسی تخصصی + لیست فرو شندگان و قیمت روز LG Q6

نظرات کاربران در مورد نقد و بررسی تخصصی گوشی ال جی -LG Q6


* الزامی
* الزامی