هواوی میت 9 معرفی شد؛ دوربین دوگانه و پردازنده‌ کرین 960

پنج‌شنبه 13 آبان 1395
موبايل
هواوی دقایقی پیش در شهر مونیخ پرچمداران میت 9 را با دوربین دوگانه و بدنه فلزی معرفی کرد.
شرکت هواوی در جریان رویداد اختصاصی خود که در شهر مونیخ آلمان برگزار کرده است، از نسل جدید فبلت‌های سری میت خود با نام میت ۹ رونمایی کرد. 
هواوی در گوشی‌ هوشمند جدید خود از بدنه‌ای فلزی استفاده کرده است، طراحی ظاهری میت ۹ مشابه نسل قبل این سری است، با این تفاوت که هواوی تصمیم گرفته است تا نسل جدید را به دوربین دوگانه مجهز کند. 


نمایشگر گوشی Mate 9 از نوع IPS LCD بوده و دارای ابعاد ۵.۹ اینچ با محافظ شیشه‌ای 2.5D بوده و از رزولوشن Full HD بهره می‌برد. طبق گفته‌ی هواوی، نمایشگر این گوشی کیفیت بسیار بالایی دارد و قادر است ۹۶ درصد از طیف رنگی را به نمایش درآورد. همچنین نسبت خوب ابعاد نمایشگر به بدنه‌ی میت ۹، باعث شده است تا با وجود استفاده از نمایشگری با اندازه‌ی ۵.۹ اینچ، گوشی ابعاد کوچکتری از آیفون ۷ پلاس با نمایشگر ۵.۵ اینچی داشته باشد. سنسور اثر انگشت نیز مثل گذشته در پشت دستگاه قرار گرفته است. همچنین باید به وزن هواوی میت ۹ اشاره کرد که برابر با ۱۹۰ گرم دارد. 
این شرکت چینی محصول جدید خود را به تراشه‌ی کرین ۹۶۰ مجهز کرده است. این تراشه‌ شامل چهار هسته‌ی پردازشی با معماری Cortex-A73 و فرکانس کاری ۲.۴ گیگاهرتز و چهار هسته‌ با معماری Cortex A53 و فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز است، ضمن اینکه هسته‌های یاد شده را واحد پردازش گرافیکی Mali-G71 MP8 با فرکانس ۹۰۰ مگاهرتز همراهی می‌کند. هسته‌های قدرتمند Cortex-A73 و واحد گرافیکی هشت هسته‌ای Mali-G71 برای اولین بار در دنیای موبایل و در میت ۹ به کار گرفته خواهند شد. طبق اعلام هواوی، پردازنده‌ی جدید این گوشی ۱۵ درصد عملکرد بهینه‌تری دارد و همچنین پردازنده‌ی گرافیکی جدید به کار رفته، نسبت به نمونه‌ی به کار رفته در نسل پیشین ۱۸۰ درصد قدرت بیشتری به ارمغان می‌آورد. حافظه‌ی رم و حافظه‌ی داخلی در نسخه‌ی پایه‌ی میت ۹ به ترتیب ۴ و ۶۴ گیگابایتی است.
نسل جدید پرچمدار فبلت هواوی همانند P9 به دوربین دوگانه مجهز شده است. البته با این تفاوت که در این گوشی از دو سنسور  ۲۰ مگاپیکسلی مونوکروم و ۱۲ مگاپیکسلی RGB با لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد. امکان ضبط کلیپ‌هایی با رزلوشن 4K‌ و فلش دوگانه از دیگر قابلیت‌های دوربین هواوی میت ۹ هستند. در بخش سلفی نیست از سنسور ۸ مگاپیکسلی با f/1.9 استفاده شده است تا عکس‌های بسیار باکیفیتی تولید شود. 
میت ۹ به آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید ۷ نوقا با رابط کاربری EMUI 5.0 مخصوص هواوی مجهز شده است. هواوی تلاش زیادی برای بهینه‌ کردن رابط کاربری خود در کنار افزودن قابلیت‌های بیشتر به آن کرده است. این شرکت هم اکنون مدعی است که پیشرفته‌ترین رابط کاربری را در دنیای گوشی‌های هوشمند دارد. در نسخه‌ی جدید رابط کاربری هواوی، کاربران قادر خواهند بود در صورت نیاز از App Drawer نیز بهره ببرند.
هواوی در فبلت میت ۹ از باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده است. ترکیب این حجم از باتری در کنار نمایشگر Full HD و پردازنده‌ی بهینه‌تر نسبت به نسل قبل، عمر باتری بهتری را نسبت به میت ۸ به ارمغان خواهد آورد (میت ۸ یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند جهان در زمینه‌ی عمر باتری است). بزرگترین شرکت تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند چین اعلام کرده است که میت ۹ با استفاده‌ی متوسط به راحتی ۲ روز شارژدهی خواهد داشت.
کاربران نیازی به نگرانی در خصوص مدت زمان شارژ باتری دستگاه خود را نیز نخواهند داشت. زیرا هواوی شارژر با شدت جریان ۵ آمپری را به همراه گوشی عرضه می‌کند تا زمان شارژ را بیش از پیش کاهش دهد. لازم به ذکر است که اکثر شارژر‌های پرچمداران گوشی‌های هوشمند شدت جریانی برابر با ۲ آمپر دارند. طبق اعلام هواوی، میت ۹ به واسطه‌ی شارژر توانمند و مدیریت پیشرفته‌ی پردازنده‌‌ی خود، در مدت زمان ۳۰ دقیقه ۵۸ درصد شارژ می‌شود.

هوای میت ۹ در رنگ‌های خاکستری، نقره‌ای، طلایی، قهوه‌ای و سفید عرضه می‌شود.


در حال بروز رسانی


مهرداد عیسی لو

نظرات کاربران در مورد هواوی میت 9 معرفی شد؛ دوربین دوگانه و پردازنده‌ کرین 960


* الزامی
* الزامی