مدیر اجرایی ARM: محصولات ۶۴ بیتی کریسمس از راه می رسند

شنبه 6 اردیبهشت 1393
موبايل
Tom Lantzsch معاون اجرایی کمپانی ARM در بخش استراتژی در گفتگویی با CNET اعلام کرد که این شرکت با افزایش قابل توجه علاقمندی شرکت ها به پردازنده های موبایل ۶۴ بیتی روبرو شده است
بطور خاص ۶۴ بیتی Cortex-A53 آنها توجه بسیاری از تولید کنندگان را به خود اختصاص داده است. به نظر می رسد این علاقه به حدی بوده که این موضوع، یک شگفتی برای بخش مدیریت ARM به حساب می آید.
اما مدیران این شرکت اعتقاد دارد که درحال حاضر نیازی به یک پروسسور ۶۴ بیتی ARM در خارج از محیط سرورها، حداقل در مرحله ابتدایی نیست. Lantzsch میگوید:
ما از این موضوع شگفت زده شده ایم که ۶۴ بیتی بودن درحال حاضر تبدیل به یکی از نقاط توجه در صنعت موبایل شده است. Qualcomm, MediaTek و Marvell نمونه هایی از این علاقه به پردازنده های ۶۴ بیتی را آشکار کرده اند. حتی کدهای ۳۲ بیتی موجود بسیار موثرتر برروی معماری v8-A /ARM’s 64-bit نسبت به معماری ۳۲-bit ARM اجرا می شوند.
Lantzsch معتقد است که ARM و شرکای آن آماده عرضه سی پی یوهای ۶۴ بیتی در کریسمس آینده خواهند بود. او اشاره می کند هنگامی که نرم افزارهای ۶۴ بیتی عرضه شوند، محصولات نیز می توانند تغییرات بهتری داشته باشند.
از زمانی که اپل پردازنده ۶۴ بیتی A7 خود را عرضه کرده، تولیدکنندگان و شرکت های سازنده تراشه با عجله به دنبال پاسخی ۶۴ بیتی به این محصول اپل هستند. مدتی پیش بود که رسما تایید شد پردازنده ۶۴ بیتی اکسینوس درحال آماده سازی است، اما این محصول هنوز آماده نشده است.

نظرات کاربران در مورد مدیر اجرایی ARM: محصولات ۶۴ بیتی کریسمس از راه می رسند


* الزامی
* الزامی