با قیمت و مشخصات دوربین جدید کانن EOS R5 C با ویژگی های سینمایی آشنا شوید

پنج‌شنبه 30 دی 1400
صوتی و تصويری
در حقیقت Canon EOS R5 C یک دوربین هیبریدی سینمایی بر اساس دوربین عکاسی R5 است
اگر کار شما به طور مساوی بین عکاسی در حالت  ثابت و تولید فیلم تقسیم شود چه؟

چه دوربینی را انتخاب میکنید ؟

Canon EOS R5 (که در اواسط سال 2020 معرفی شد) برای عکس‌برداری عالی است، اما قابلیت فیلم‌برداری آن با دوربین‌های Cinema EOS قابل مقایسه نیست. امروز این شرکت از دوربین Canon EOS R5 C رونمایی کرد که دقیقاً برای چنین جریان های کاری هیبریدی طراحی شده است
همانطور که از نام آن مشخص است، این بسیار شبیه به R5 است. تقریباً از همان سخت‌افزار استفاده می‌کند و تقریباً در همان بدنه قرار می‌گیرد، که آن را به کوچک‌ترین و سبک‌ترین دوربین Cinema EOS تاکنون تبدیل می‌کند (با وزن 680 گرم، حمل و نصب آن بر روی هواپیماهای بدون سرنشین آسان‌تر است).
ما می گوییم "تقریبا" زیرا R5 C دارای خنک کننده فعال است که به آن اجازه می دهد تا ویدیوی 8K با سرعت 30 فریم در ثانیه برای مدت نامحدودی فیلمبرداری کند. همچنین، اگر منبع تغذیه خارجی را وصل کنید، دوربین حالت ضبط 8K 60 فریم بر ثانیه را فعال می کند.
این شامل فیلم 8K DCI RAW است. در مجموع سه حالت RAW 12 بیتی 8K به اضافه یک حالت XF-AVC 10 بیتی 4K وجود دارد. دو اسلات کارت حافظه وجود دارد - یکی CF Express (نوع B) و یک SD UHS-II - و دوربین می تواند به طور همزمان در هر دو فرمت و وضوح مختلف ضبط کند.
اگر رزولوشن 4K یا 1080p را کاهش دهید، برای بهبود کیفیت و کاهش نویز، فیلم از 8K بیش از حد نمونه برداری می شود. همچنین حالت 4K با سرعت 120 فریم بر ثانیه با ضبط صدا و فوکوس خودکار Dual Pixel نیز وجود دارد. در این مورد، فناوری EOS iTR AF X نیز برای ردیابی سر و صورت وجود دارد.ش
طرفداران همچنین از رابط اختصاصی کد زمانی (که به شما امکان می دهد چندین دوربین را همگام سازی کنید) و کفش چند کاره جدید که از آداپتور میکروفون Tascam CA-XLR2d-C برای صدای حداکثر 4 کانال پشتیبانی می کند، قدردانی می کنند.
EOS R5 اساساً دو دوربین در یک است و سوئیچ پاور به شما امکان می دهد به حالت R5 یا در حالت Cinema EOS بوت شوید. این دوربین دارای سنسور فول فریم 45 مگاپیکسلی و پردازنده Digic X و اکثر حالت‌های عکاسی ارائه شده توسط R5 است.
می‌تواند تا 20 فریم در ثانیه عکس‌برداری کند و قابلیت تشخیص چشم، به‌علاوه ردیابی حیوانات و وسایل نقلیه را دارد. این دوربین به طور بومی از لنزهای پایه RF و همچنین لنزهای EF با استفاده از آداپتور پشتیبانی می کند (لنزهای آنامورفیک نیز با استفاده از آداپتور شخص ثالث). ایزوی پایه دوگانه به شما امکان می دهد تا حساسیت بیشتری داشته باشید در حالی که نویز را پایین نگه می دارد.
تنها چیزی که در R5 وجود ندارد، لرزشگیر تصویر درون بدنه است. R5 C دارای تثبیت کننده الکترونیکی پیشرفته 5 محوره است، اما با لنزهای تثبیت شده و ناپایدار کار می کند.
این دوربین دارای صفحه نمایش 3.2 اینچی (2.1 میلیون نقطه) و منظره یاب 0.5 اینچی OLED (5.76 میلیون نقطه، پوشش 100٪) است. در اطراف بدنه آن 13 دکمه قابل تخصیص توسط کاربر پخش شده است. ویژگی کنترل از راه دور مرورگر (که به لوازم جانبی WFT-R10B نیاز دارد) کنترل کامل دوربین را از طریق مرورگر وب گوشی موبایل  یا تبلت  شما ارائه می دهد. و اگر مشکلی برای نصب برنامه ندارید، Content Transfer Mobile می‌تواند به راحتی فایل‌ها را از دوربین در دستگاه شما کپی کند. این امکان را به شما می دهد که متادیتا را ویرایش کنید و می توانید تصاویر خود را در image.canon آپلود کنید.
Canon EOS R5 C در ماه مارس با قیمت 4500 دلار در دسترس خواهد بود (EOS R5 از 2500 دلار شروع شد).


مشاهده لیست قیمت به روز انواع دوربین های دیجیتال عکاسی در ایران

نظرات کاربران در مورد با قیمت و مشخصات دوربین جدید کانن EOS R5 C با ویژگی های سینمایی آشنا شوید


* الزامی
* الزامی