با لپ تاپ جدید ارزان قیمت Galaxy Book Go سامسونگ آشنا شوید

شنبه 11 اردیبهشت 1400
موبايل
این روزها خبرهای زیادی پیرامون لپتاپ های سامسونگ به دستمان می رسد.
 بعد از معرفی 4 لپ تاپ در روز گذشته، امروز هم یک لپ تاپ دیگر معرفی شده که در واقع لپتاپی اقتصادی با پردازنده ARM است.
Galaxy Book Go سامسونگ از چیپست اسنپدراگون 7c هشت نانومتری ساخته شده که یک ویندوز 10 نسخه ARM هم روی آن نصب شده اس. این دستگاه فن خنک کننده ندارد و یک نمایشگر 14 اینچی 1920 در 1080 پیکسلی از نوع IPS LCD در آن تعبیه شده و همچنین LTE داخلی، 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه SSD دارد.
نمایشگر این دستگاه لمسی نیست و طراحی آن هم کاملا استاندارد است تا مخارج ساخت به حداقل برسد. البته سامسونگ مطمئن شده که Galaxy Book Go مجوز دوام Mil-810G را می گیرد و این یعنی لپتاپ می تواند در عمق 1.2 متری آب هم دوام بیاورد. لازم به ذکر است که وزن دستگاه نیز 1.3 کیلوگرم است.
دو پورت USB-C، یک پورت USB-A، جک هدفون و شیار microSD و سیمکارت در این دستگاه قرار گرفته است. پردازنده مبتنی بر ساختار ARM، معمولا کاربری و کم مصرف هستند و با باتری 42.3 وات ساعتی این لپتاپ، می توان انتظار عمر باتری مناسبی را از این لپتاپ داشت.
نسخه ARM از ویندوز 10، مجموعه ضعیفی از اپلیکیشن های پیش فرض دارد و در اجرای اپ های 64 بیتی هم عملکرد چندان مناسبی ندارد. هنوز جای کار زیادی دارد که این ویندوز هم به M1 Mac های مبتنی بر ARM اپل برسد و توان رقابت با آن را داشته باشد.
Galaxy Book Go هنوز عرضه نشده و اطلاعاتی پیرامون عرضه جهانی آن هم در دسترس نیست. البته این لپتاپ با برچسب قیمت 449 یورویی در آلمان عرضه خواهد شد ولی گفته می شود که نسخه بدون سیمکارت آن در آمریکا برچسب قیمت 349 دلاری خواهد داشت.


مشاهده لیست قیمت به روز لپ تاپ در بازار ایران

نظرات کاربران در مورد با لپ تاپ جدید ارزان قیمت Galaxy Book Go سامسونگ آشنا شوید


* الزامی
* الزامی