با قیمت و مشخصات OnePlus 9 و OnePlus 9 Pro آشنا شوید.

پنج‌شنبه 5 فروردین 1400
موبايل
چند هفته پیش شرکت OnePlus خبر از مشارکت سه ساله و 150 میلیون دلاری خود با دوربین ساز معروف جهان، Hasselblad داد.
چند هفته پیش شرکت OnePlus خبر از مشارکت سه ساله و 150 میلیون دلاری خود با دوربین ساز معروف جهان، Hasselblad داد. لازم به ذکر است که دوربین های Hasselblad با Apollo 11 به کره ماه سفر کرده اند و حالا هم قرار است که با چیپست اسنپدراگون 888 های این دو گوشی موبایل ، تصاویری بی نظیر را در اختیار کاربر خود قرار دهند.
OnePlus 9 Pro نمایشگر های Fluid Display 2.0 را در کنار تکنولوژی شارژ سریع Warp Charge بیسیم 50 واتی را معرفی کرده است. دوربین اصلی این دستگاه نیز سنسور IMX789 سونی را به عنوان دوربین اصلی خود قرار داده و نسخه استاندارد هم ارتقاهای خاص خود را داشته است.

OnePlus 9 Pro

نکته اصلی و حائز اهمیت این سری از گوشی های OnePlus، دوربین هایی است که با کمک شرکت افسانه ای Hasselblad ساخته شده و OnePlus 9 Pro هم بهترین نسخه آن را در اختیار دارد. در اولین همکاری و محصول مشترک این دو شرکت، این دوربین ساز معروف سوئدی بیشتر روی بهبود رنگ ثبت شده با این دو دستگاه تمرکز کرده است.
دوربین اصلی این دستگاه سنسور IMX789 است که با همکاری شرکت سونی تولید شده است. این سنسور بزرگ 1/1.43 اینچی با اندازه پیکسل 1.12 میکرو متری است که رزولیشن 48 مگاپیکسلی دارد. آخرین تکنولوژی های تصویربرداری هم در آن تعبیه شده که شامل ISO دوگانه طبیعی، Digital Overlap HDR (DOL-HDR) و چیپ روی لنز 2 در 2 و OIS یا همان لرزشگیر اوپتیکال می شود.
این سنسور می تواند تصاویر 12 بیتی RAW ثبت کند. حالت Hasselblad Pro هم در اپلیکیشن دوربین قرار دارد که به کاربر کمک می کند تا عکس ها را طوری تناژه کند که طبیعی تر به نظر برسد. دوربین اصلی همچنین قادر به ضبط ویدیو 8K با سرعت 30fps است و در ضمن ویدیو 4K و 120fps هم ضبط می کند. یک دوربین 2 مگاپیکسلی سیاه و سفید هم در مجموعه دوربین پشتی قرار گرفته که برای ثبت عکس ها مونوکروم به کمک دوربین اصلی می آید.
دوربین فوق عریض این مجموعه هم از سنسور دیگری از سونی استفاده می کند که در واقع IMX766 با رزولیشن 50 مگاپیکسلی است. این سنسور 1/1.56 اینچی پشت یک لنز freefrom قرار گرفته است که بهم ریختگی کناره های عکس را تنها 1 درصد می کند. این در مقایسه با بهم ریختگی 10 تا 20 درصد لنزهای عادی، فوق العاده است. این دوربین سیستم فوکوس خودکار هم دارد که به کاربر اجازه می دهد از سوژه های فاصله 4 سانتی متری هم عکسبرداری کند.
لنز پریسکوپ در این گوشی وجود ندارد و تنها یک دوربین تله فوتو استاندارد در آن تعبیه شده ست. این لنز می تواند زوم اوپتیکال 3.3 برابری را ارائه دهد. این لنز 33 میلی متری اندکی از دوربین تله فوتو OnePlus 8 Pro به سوژه نزدیک تر می شود. سنسور این دوربین هم 8 مگاپیکسلی است که اندازه پیکسل 1.0 میکرو متر و لرزشگیر اوپتیکال هم ویژگی های آن است.
نمایشگر جدید Fluid Display 2.0 اولین بار در OnePlus 9 Pro قرار گرفته است. این پنل 6.7 اینچی از نوع LTPO است و در مصرف عادی می تواند تا 50 درصد مصرف انرژی کمتری داشته باشد. این کارآمدی و کم مصرفی پنل به خاطر قابلیت تنظیم خودکار نرخ ریفرش است که می تواند از 120 هرتز تا 1 هرتز برای مطالعه یا حالت نمایشگر همیشه روشن تغییر کند. این نمایشگر بسته به محتوای در حال پخش هم می تواند نرخ ریفرش را تغییر بدهد، به این صورت که برای فیلم نرخ ریفرش 24 و برای بازی Fortnite به 90 هرتز می رسد.
نمایشگر 1440p+ این دستگاه از مواد E4 ساخته شده و عمق رنگ 10 بیتی طبیعی دارد. دو سنسور نور محیط در بخش جلویی و پشتی آن هم تعبیه شده تا به صورت خودکار شدت و دمای رنگ را تغییر دهد. همه این ویژگی ها و قابلیت های جذاب باعث شده تا این نمایشگر از وبسایت DisplayMate امتیاز A+ را کسب کند. نور این نمایشگر هم بسیار بالاست و در حالت حداکثری می تواند تا 1300 نیت روشن شود.
در کنار نرخ ریفرش 120 هرتزی، نرخ لمس این پنل هم 240 هرتز است که باعث بهبود واکنش به لمس در هنگام بازی می شود. حال که صحبت از قابلیت های گیمینگ شد، نوبتش رسیده که به سراغ چیپست تعبیه شده در OnePlus 9 Pro برویم.
پرچمدار جدید شرکت OnePlus به چیپست جدید و بسیار قدرتمند اسنپدراگون 888 مجهز شده که با رم LPDDR5 و حافظه داخلی UFS 3.1 مجهز شده است. سیستم Cool Play جدید مبتنی بر سیستم خنک کننده OnePlus 8T توسعه یافته ولی مخزن آن بزرگتر و لایه های گرافیت آن هم ضخیم تر است و برای کاهش گرما از فویل مسی بیشتری هم در آن استفاده شده است.
در حالت استاندارد، این دستگاه از 8 گیگابایت رم استفاده می کند ولی اگر بخواهید می تواند نسخه 12 گیگابایتی آن را هم خریداری کنید. حافظه پایه دستگاه 128 گیگابایت است که البته امکان انتخاب نسخه 256 گیگابایتی هم وجود دارد. قیمت این محصول هم در آخر مقاله اعلام خواهد شد.
در کنار نمایشگر جدید، تکنولوژی شارژ سریع بیسیم Warp Charge با توان 50 واتی هم در این محصول به کار رفته است. این شارژر بیسیم جدید به صورت جداگانه به فروش می رسد و دو حالت پد دارد تا هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی بتوان دستگاه را شارژ کرد. لازم به ذکر است که شارژ 1 تا 100 باتری 43 دقیقه زمان می برد.
اما اگر خیلی عجله دارید، می توانید از شارژ کابلی Warp Charge با توان 65 واتی استفاده کنید که درون جعبه محصول قرار دارد و دو برابر سرعت OnePlus 8 Pro دستگاه را شارژ می کند و تنها در 29 دقیقه گنجایش باتری را از 1 به 100 می رساند. شارژ 30 واتی 8 Pro سال گذشته در این مدت تنها 50 درصد از باتری را شارژ می کرد. در ضمن این شارژ می تواند گجت های دیگری که از Power Delivery پشتیبانی می کنند را هم شارژ کند.
در آخر بهتر است اندکی در رابطه با طراحی بدنه دستگاه هم صحبت کنیم. فریم این دستگاه از جنس آلومینیوم است که بین دو لایه پنل شیشه ای قرار گرفته است. بخش جلویی یک پنل خمیده از نوع Gorilla Glass است ولی در بخش پشتی چند گزینه وجود دارد. رنگ جدید سبز این دستگاه نیز عرضه شده که دو لایه رنگ آمیزی مات دارد. رنگ Morning Mist گرادیانت نقره ای به مشکی جذابی دارد و Stellar Black هم رنگ آمیزی ماتی دارد که شکلی همانند ماسه را القا می کند. در ضمن قابلیت ضد آب IP68 هم در این دستگاه وجود دارد.

OnePlus 9

OnePlus 9
استاندارد هم نسخه تضعیف شده ای از دوربین های Hasselblad را دریافت می کند. ماژول اصلی سنسور قدیمی تر IMX689 است که رزولیشن 48 مگاپیکسلی با اندازه 1/1.43 اینچی و چیپ روی لنز 2 در 2، ISO دوگانه و خروجی تصاویر RAW و 12 بیتی دارد. قابلیت DOL-HDR هم جایگزین HDR قدیمی شده است.
OIS از این نسخه حذف شده ولی حالت ضبط ویدیو 8K و 30fps هنوز در این دستگاه حفظ شده است. لازم به ذکر است که امکان ضبط ویدیو 4K با سرعت 120fps از این نسخه حذف شده است. با وجود تغییر سنسور، قابلیت Hasselblad Pro در این گوشی هم به چشم می خورد.
خبر خوب این است که دوربین فوق عریض 50 مگاپیکسلی با همان سنسور IMX766 و لنز freeform و قابلیت ثبت عکس از سوژه های با فاصله 4 سانتی متر در این دستگاه هم وجود دارد. دوربین مونوکروم 2 مگاپیکسلی هم در مجموعه دوربین پشتی موجود است، ولی بزرگترین تفاوت یا نقص نسخه استاندارد نسبت به نسخه پرو نبود لنز تله فوتو است.
نمایشگر OnePlus 9 از نوع نسل اول Fluid Display است، این یعنی نرخ ریفرش 120 هرتزی دارد، ولی متغیر نیست. پنل AMOLED و 6.55 اینچی این دستگاه همان رزولیشن 1080p+ تعبیه شده در 8T را دارد. البته با این وجود رتبه بندی A+ را از DisplayMate دریافت کرده است. در ضمن مجوز HDR10+ و نور حداکثری 1100 نیتی هم در این نمایشگر وجود دارد.
درست مثل نسخه پرو، قلب تپنده این دستگاه نیز چیپست اسنپدراگون 888 است که با سیستم جدید Cool Play خنک می شود. در ضمن این چیپست بارم LPDDR5 و حافظه داخلی UFS 3.1 همراه شده و کانفیگ های آن هم همان 8/128 و 12/256 گیگابایت نسخه Pro است.
از نظر انرژی و تامین آن هم OnePlus 9 باتری 4500 میلی آمپر ساعتی با توان شارژ سیمی 65 واتی دارد که می تواند در 29 دقیقه ظرفیت باتری را از 1 به 100 برساند. این اولین دستگاه استاندارد این شرکت است که به شارژ بیسیم مجهز می شود، البته توان شارژ آن تنها 15 وات است. لازم به ذکر است که فقط دستگاه های عرضه شده در آمریکای شمالی و اروپا این قابلیت را خواهند داشت.
هر دو OnePlus 9 اسپیکر استریو دوگانه با Dolby Atmos دارند و موتور هپتیک آن ها نیز بهبود و ارتقا یافته است. همچنین دوربین سلفی هر دو دستگاه نیز یک سنسور 16 مگاپیکسلی 1.0 میکرو متری از نوع IMX471 است که فوکوس ثابت و دیافراگم f/2.4 دارد
فریم استفاده شده در OnePlus 9 فایبرگلاس پلیمر با پروسه ساخت متالیزه شده است که ظاهری براق و زیبا را به آن داده است. این دستگاه در سه رنگ بنفش، آبی و مشکی عرضه خواهد شد که البته گرادیانت زیبایی دارند. در تصویر بالا همچنین قیمت این دو مدل را در کانفیگ های مختلف در کشورهای آمریکا، اروپا و هند می بینید.

مشاهده لیست قیمت به روز گوشی در بازار ایران

نظرات کاربران در مورد با قیمت و مشخصات OnePlus 9 و OnePlus 9 Pro آشنا شوید.


* الزامی
* الزامی