بررسی تخصصی ساعت هوشمند گلکسی واچ 3 سامسونگ - Galaxy Watch 3

پنج‌شنبه 30 مرداد 1399
موبايل
نقد و برررسی تخصصی ساعت جدید هوشمند سامسونگ گلکسی واچ 3 و آشنایی با امکانات و قابلیت های این گجت زیبا
وقتی نام Galaxy Watch3 را شنیدید، احتمالا با خود فکر کردید که سامسونگ کِی Galaxy Watch2 را معرفی کرد که حالا به نسل سوم رسیده باشد؟ اما اینطور نیست. سامسونگ برای مقابله مستقیم به ساعت های هوشمند اپل تصمیم گرفت که نسل دوم از ساعت هوشمند های خود را با نام Galaxy Watch3 روانه بازار کند.
احتمال می دهیم که دلیل این تصمیم این باشد که وقتی Galaxy Watch اورجینال در سال 2018 معرفی شد و سال بعدش خبری از نسل بعدی آن نبود، برای معقولانه کردن نسل جدید در سال 2020، تصمیم بر آن شد که Watch2 حذف و به جای آن نسل دوم از این ساعت ها Watch3 نامیده شود.
درست است که چند روز بیشتر از معرفی ساعت هوشمند جدید سامسونگ نگذشته ولی توانسته ایم فرصتی برای بررسی Watch3 به دست آوریم و در این مقاله یافته های خود را با شما در میان بگذاریم. با ما همراه باشید.




 تصاویر Galaxy Watch 3



بررسی طراحی ساعت هومشند طراحی Galaxy Watch 3


سامسونگ در طراحی Watch3 تصمیم گرفته که اندازه آن را کمی کوچک تر کند. این ساعت در نسخه های 41 و 45 میلی متری عرضه شده است. به عنوان مقایسه نسخه اورجینال 42 و 46 میلی متری بودند. البته به لطف حاشیه های جدید و کوچیکتر اندازه نمایشگر اندکی بزرگتر شده است.





 تصاویر Galaxy Watch 3

این اتفاق باعث شده تا نسل دوم نسبت به نسخه اورجینال، عرض و وزن کمتری داشته باشد. هر دو نسخه از این ساعت های جدید از بند های معمولی 20 و 22 میلی متری استفاده می کنند تا هر زمان که بخواهید بتوانید بند آن ها را تعویض کنید. قابلیت ضد آب نیز همان IP58 و MIL-STD-810G نسخه اورجینال است.

کیفیت ساخت ساعت هم بسیار بالاست و مثل ساعت های متداول و سنتی است و نسبت به برخی از ساعت های هوشمند موجود در بازار ، حس بسیار بهتری را القا می کند.



بررسی کیفیت نمایشگر Galaxy Watch 3


در گذشته وقتی برای اولین بار ساعت های هوشمند معرفی و عرضه شدند، کیفیت نمایشگر ها چندان بالا نبوده و قابل مقایسه با نمایشگر گوشی موبایل ها  نبودند. چنین چیزی در نمایشگر ساعت جدید سامسونگ صدق نیست. Galaxy Watch3 یک نمایشگر گرد بسیار با کیفیت دارد که استفاده از آن را بسیار لذت بخش کرده است.
نسخه 41 میلی متری از این ساعت نمایشگری 1.2 اینچی و نسخه 45 میلی متری آن هم نمایشگری 1.4 اینچی دارد. رزولیشن هر دو نوع نمایشگر 360 در 360 است و مثل نسل های قبلی، حاشیه چرخان جالبی دارد که می توان از آن برای تعامل با رابط کاربری استفاده کرد.
درست است که رزولیشن صفحه چندان بالا به نظر نمی رسد و نسبت به نسل قبلی هم افزایشی نداشته ولی همین رزولیشن برای ساعت های هوشمند کافی است و اپلیکیشن ها و محتوای مختلف با وضوح بسیار بالایی به نمایش گذاشته می شوند. دستگاه کوچکتر، نمایشگر کوچکتری هم دارد و این یعنی چگالی پیکسل آن هم بالاتر است، ولی این تفاوت با چشم غیر مسلح قابل تشخیص نیست.




 تصاویر Galaxy Watch 3




این در بخش قابلیت ها ویژگی هاست که باعث شده Watch3 نسبت به نسخه اورجینال پیشرفته تر باشد. بسیاری از این ویژگی ها مثل Fall Detection که از آسیب به دستگاه در هنگام سقوط کاربر جلوگیری می کند، ممکن است برای کاربران Apple Watch ها آشنا باشد.

اگر شما یک کاربر اندرویدی هستید، طبعا اپل واچ ها چندان با آن سازگاری ندارند (البته کار می کنند ولی قابلیت های آن ها به اندازه قابلیت های کاریر آیفون نیست). از این رو بهترین انتخاب Galaxy Watch3 است، چرا که کیفیت ساخت بسیاری خوبی دارد و پر از قابلیت های و ویژگی های کارآمد و جذاب است.




 تصاویر Galaxy Watch 3

راستش را بخواهید در حوزه ساعت های هوشمند اندرویدی، تولید کننده های زیادی هم وجود ندارد. Fossil از جمله شرکت هایی است که ساعت های هوشمند اندرویدی تولید می کند ولی محصولات آن بیشتر برای دنیای مد بوده و کارایی چندانی ندارد.
سامسونگ اما با سری Galaxy Watch تمام تلاش خود را کرده تا در این حوزه حکمفرما باشد. البته سیستم عامل این ساعت Tizen OS است و Wear OS گوگل در آن نصب نشده است. ممکن است تغییر سیستم عامل به معنای کمتر بودن اپلیکیشن باشد ولی سامسونگ توانسته اکثر اپلیکیشن های معروف جهان را به سیستم عامل خود بیاورد.




 تصاویر Galaxy Watch 3

نسخه 41 میلی متری از این ساعت یک باتری 247 میلی آمپر ساعتی و نسخه 45 میلی متری هم باتری 340 میلی آمپر ساعتی دارد. قابلیت های ردیابی فعالیت های ورزشی در این ساعت به روز شده و حالا این گجت بهتر می تواند نوع ورزش کاربران را تشخیص دهد.
در ساعت جدید سامسونگ یک سنسور اندازه گیری اکسیژن خون هم تعبیه شده و همچنین با بهبود های نرم افزاری و سخت افزاری Watch3 بهتر و دقیق تر می تواند فعالیت هایی مثل دویدن را ارزیابی کند و حتی نوع و فرم دویدن را هم زیر نظر گرفته و نکات لازم را به کاربر گوشزد کند.



جمع بندی



Galaxy Watch3 در واقع نسخه بهبود یافته و بهتر شده ای از همان Galaxy Watch اورجینال است. این ساعت جدید کوچکتر و سبک تر طراحی شده و در نگاه اول مثل یک ساعت عادی است.
دومین نسل از ساعت های هوشمند سامسونگ حالا قابلیت های جدیدی فراهم کرده تا بتواند برابر اپل واچ حرفی برای گفتن داشته باشد. از جمله این ویژگی های جدید می توان به Fall Detection، سنسور اکسیژن خون و بهبود قابلیت های تشخیص فعالیت ورزشی اشاره کرد.
درست است که Watch3 نسبت به نسل قبلی، پیشرفت بزرگی به خود ندیده ولی کاربران اندرویدی که به دنبال ساعتی قوی و زیبا می گردند، می توانند از محصول پوشیدنی جدید سامسونگ لذت ببرند.




 تصاویر Galaxy Watch 3

نقاط قوت
طراحی جذاب با نمایشگری گرد و زیبا
وزن کمتر و ضخامت کمتر نسبت به نسل قبلی
نمایشگر با کیفیت با حاشیه چرخان
قابلیت های جذاب و کارآمد

نقاط ضعف
قیمت بالاتر نسبت به نسخه اورجینال
سیستم عامل Tizen OS که به اندازه Wear OS گوگل محبوب و مشهور نیست.

مشاهده لیست فروشندگان و  قیمت به روز گلکسی واچ 3 در ایران 

نظرات کاربران در مورد بررسی تخصصی ساعت هوشمند گلکسی واچ 3 سامسونگ - Galaxy Watch 3


* الزامی
* الزامی