سونی از کنترل PlayStation 5 با نام DualSense پرده برداشت.

شنبه 23 فروردین 1399
گجت ها
مدتی است که سونی هر از چند گاهی اخبار و اطلاعات تازه ای را راجع به PlayStation 5 منتشر می کند و حالا هم تصاویری از کنترل DualSense این شرکت به دستمان رسیده
مدتی است که سونی هر از چند گاهی اخبار و اطلاعات تازه ای را راجع به PlayStation 5 منتشر می کند و حالا هم تصاویری از کنترل DualSense این شرکت به دستمان رسیده که از نظر طراحی اندکی با دسته نسل قبلی متفاوت است.
روی آوردن به نوع طراحی دو رنگه باعث شده تا به نظر برسد که انگار یک نفر یک کاور سفید رنگ روی DualShock های سال گذشته کشیده باشد. با اینکه دستگاه ظاهر جذاب و زیبایی دار، اما شباهت های این دسته با DualShock سال گذشته نکته خوبی است، چرا که به نظر می رسد سونی وقتی صحبت از آرگونومی می شود، تمایل دارد که به گذشته خود پایبند باشد. البته DualSense جدید از نسل قبلی بزرگتر به نظر می رسد، اما اغلب این نکته در خوش دستی و راحتی دستگاه نکته بسیار خوبی است. در ضمن، سونی مدعی شده که این کنترل جدید، با وجود ظاهر بزرگش حس کنترل کوچکتری را القا می کند.
برخی از تغییرات ظریف اما احتمالا مهمی که در DualSense ایجاد شده، شامل تغییر اندک زاویه دکمه های جلویی و تغییر فرم دسته است. نوار نورانی آشنای سونی هنوز حضور دارد و سطح لمسی جلویی کنترلر هم حذف نشده، بلکه تنها طراحی آن تغییر کرده است.
دکمه “Share” حذف شده اما دکمه جدیدی به نام “Create” به کنترلر اضافه شده است و قول خلق محتوای بهتر و ساده تری را به کاربران داده است.
البته ویژگی هیجان انگیز دیگری هم در DulaSense تعبیه شده است. حالا چند میکروفون درونی هم در کنترلر تعبیه شده که می تواند برای چت صوتی بدون هدست به کار آید. با توجه به اینکه سونی با قابلیت Tempest در PS5، تمرکز بیشتری روی صدا کرده، احتمال می دهیم که این میکروفون ها وظایف دیگری هم بر عهده داشته باشند. برخی معتقدند که این میکروفون ها می توانند اطلاعات با ارزشی راجع به مکان کاربر در اتاق به دست آورند تا کیفیت و قدرت صدا بر اساس آن بهینه سازی شود.
سونی همچنین روی حس و لمسی که این دسته القا می کند هم توجه خاصی کرده است. حالا کنترلر DualSense نه تنها ویبره هپتیک بازخوردی پیشرفته دارد، بلکه دکمه های تغییر پذیر جدیدی هم به آن اضافه شده است. ظاهرا، دکمه های L2 و R2 در DualSense می توانند حساسیت و بازخورد خود را به صورت داینامیک تنظیم کنند تا به رویداد های درون بازی طبیعی تر واکنش نشان دهند و حس های مختلفی را القا کنند.
سونی با یک ماشین برای این تکنولوژی مثالی زد، به این صورت که کشیدن لاستیک های ماشین در گل و لای و حسی که القا می کند، می تواند با دسته به کاربر القا شود. همه این تکنولوژی ها و قابلیت ها روی کاغذ بسیار تحسین برانگیز به نظر می رسند، اما باید صبر کنیم و ببینیم که غول تکنولوژی ژاپنی و توسعه دهندگان چطور می توانند از این تکنولوژی در کنسول های بازی آینده خود  استفاده ای درست کنند.
 


خرید اینترنتی انواع دسته های حرفه ای کنسول های بازی با بهترین قیمت 

نظرات کاربران در مورد سونی از کنترل PlayStation 5 با نام DualSense پرده برداشت.


* الزامی
* الزامی