با قیمت و مشخصات گوشی های جدید هوآوی P40 و P40 Pro آشنا شوید

شنبه 9 فروردین 1399
موبايل
سرانجام هوآوی از گوشی های پرچم دار سری پی 40 خود با همکاری لایکا رونمایی کرد
دوباره به آن موقع از سال نزدیک شدیم، به زمانی که Huawei به کمک Leica، فصل جدیدی از عکسبرداری با اسمارت فون ها را رقم زده اند. این غول تکنولوژی چینی در بخش سخت افزار پرچمداران P40 خود بهبود های زیادی ایجاد کرده و در سرعت شارژ بیسیم هم رکورد جدیدی زده است.

Huawei P40 Pro

P40 Pro
با الهام از P30 و Mate 30 ساخته شده است ولی از لحاظ امکانات و قابلیت های مختلف کاملا از آن ها جلو زده است. معمولا کمپانی هواوی در ساخت سری P به دوربین و قابلیت های بی نظیر آن توجه می کنن ولی امسال، کمپانی سازنده در بهبود نمایشگر پرچمدار خود هم تلاش های زیادی کرده است.
هواوی این نمایشگر را Overflow Display نامیده که از هر چهار طرف خمیدگی دارد و از هر طرف به سمت پایین کشیده شده اند. دیگر تغییر ایجاد شده، حذف بریدگی عریض نمایشگر و تعویض آن با یک حفره بیضی شکل نه چندان کوچیک در سمت چپ نمایشگر است. این حفره جایگاه یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیو 4K باسرعت 60fps است که بالاخره به فوکوس خودکار هم تجهیز شده که برای ثبت سلفی های خوب حیاتی است.
پنل نمایشگر 6.58 اینچی OLED نرخ ریفرش 90 هرتزی دارد. رزولیشن این پنل 1200 در 2640 بوده و زیر آن هم یک سنسور اسکنر اثر انگشت تعبیه شده که 30 درصد بزرگتر از قبل است و از آن هم سریعتر عمل می کند. یک اسکنر چهره مادون قرمز هم در بخش جلویی تعبیه شده تا امنیت دستگاه را دو چندان کند.
بهترین ویژگی Huawei P40 Pro در دوربین آن خلاصه شده است. دوربین اصلی یک سنسور 1/1.28 اینچی دارد که حتی از سنسور 1/1.33 اینچی Galaxy S20 Ultra هم بزرگتر است. این سنسور رزولیشن 50 مگاپیکسلی و فیلتر رنگ RYYB دارد. هواوی از سیستم فوکوس خودکار Octa Phase Detection استفاده می کند و این یعنی 100 درصد از پیکسل ها از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می کنند. لنز جلوی سنسور هم لرزشگیر اوپتیکال و دیافراگم f/1.9 دارد.
هواوی طراحی پریسکوپ استفاده شده در P30 را در این نسل هم به کار می گیرد. فاصله کانونی این دوربین 125 میلی متر است و یک سنسور 12 مگاپیکسلی با فیلتر رنگ RYYB و لرزشگیر اوپتیکال دارد. هواوی از عبارت 5x zoom استفاده کرده اما این اندکی گنگ است، بنابراین بهتر است روی فاصله کانونی تمرکز کنیم. 
اما ماجرا به این ختم نمی شود. دوربین فوق عریض یا Cine Lens یک سنسور 40 مگاپیکسلی با فاصله کانون 18 میلی متری و درجه دیافراگم f/1.8 دارد. در ساختمان دوربین پشتی همچنین یک سنسور ToF و یک سنسور دمای رنگ هم وجود دارد. 

قابلیت های ضبط ویدیو P40 Pro شامل کیفیت 4K با سرعت 60fps می شود. قابلیت Super Steady Telephoto Video هم برای بهبود لرزشگیر اوپتیکال دستگاه در دسترس است. دوربین فوق عریض قادر به ضبط ویدیو های HDR است و در محیط های تاریک می تواند ISO را تا 51200 بالا ببرد. دستگاه می تواند تایملپس های 4K ضبط کند و ویدیو های فوق آهسته با سرعت 7680fps هم ضبط کند.
تامین انرژی Huawei P40 Pro بر عهده یک باتری 4200 میلی آمپر ساعتی است. این دستگاه همانند Mate 30 Pro می تواند به صورت بیسیم با توان 27 واتی شارژ شود و همچنین از طریق کابل USB-C هم از توان 40 واتی پشتیبانی می کند. این پرچمدار هیجان انگیز مجوز مقاومت در برابر آب IP68 را هم دریافت کرده و در رنگ های مختلف از جمله مشکی، سفید، نقره ای و طلایی عرضه خواهد شد.
گفته شده که Huawei P40 از نوزدهم فروردین ماه روانه بازار خواهد شد. نسخه پایه با رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی آن 1000 یورو خواهد بود. حافظه دستگاه قابل افزایش است اما برای اینکار باید از کارت حافظه های NanoMemory 2 این کمپانی استفاده کنید. با اینکه این کارت ها از اسلات های SIM استفاده می کنند، اما با اینحال کاربر می تواند دو سیمکارت را فعال نگاه دارد، چرا که P40 های امسال از eSIM هم پشتیبانی می کنند.

Huawei P40

هواوی در طراحی و شکل نمایشگر P40 Pro انتخاب پر ریسکی کرد چرا که ممکن است برخی از کاربران از آن خوششان نیاید. برای همین، Huawei P40 به عنوان جایگزینی معرفی شده که البته قیمت کمتری هم دارد. در سال های گذشته، نسخه های استاندارد معمولا عضوی ساده و غیر هیجان انگیز از خانواده های پرچمدار بوده اند اما به نظر می رسد که P40 از این قاعده پیروی نمی کند.
به لطف نمایشگر کوچکتر 6.1 اینچی از برادر بزرگترش جمع و جور تر است. پنل OLED تعبیه شده هم کاملا تخت است و رزولیشن آن هم +1080p است، بنابراین از لحاظ وضوح تصویر بسیار نزدیک به Pro است. اگرچه در بخش نرخ ریفرش به پای P40 Pro نمی رسد و از همان نرخ ریفرش استاندارد 60 هرتزی استفاده می کند.
دوربین اصلی بخش پشتی همان ماژول 50 مگاپیکسلی Ultra Vision با سنسور عظیم 1/1.28 اینچی است. دوربین سلفی هم همان رزولیشن 32 مگاپیکسلی را دارد اما از قابلیت فوکوس خودکار بی بهره است. اسکنر چهره مادون قرمزی هم در بخش جلویی تعبیه نشده ولی همان اسکنر اثر انگشت مدل پرو، در اینجا هم به کار رفته است.
دوربین زوم یک لنز 80 میلی متری با لرزشگیر اوپتیکال و سنسور 8 مگاپیکسلی دارد. دوربین فوق عریض هم از یک سنسور 16 مگاپیکسلی با فاصله کانون 17 میلی متری استفاده می کند. اگر دقت کنید متوجه خواهید شد که این مشخصات فنی تقریبا با فوق عریض و تله های P30 و Mate 30 برابر هستند.
درست مثل مدل پرو، Huawei P40 هم از چیپست قدرتمند Kirin 990 5G استفاده می کند. در کنار مودم 5G داخلی، این چیپست از یک پردازنده 7nm+ و EUV بهره می برد. همچنین لازم به ذکر است که نسخه Pro یک سیستم خنک کننده 4 لایه ای SuperCool دارد که از لایه گرافینی و لوله حرارتی تشکیل شده، اما نسخه استاندارد از آن بی بهره است. 
مقاومت در برابر آب نسخه استاندارد هم IP53 است، یعنی تنها در برابر پاشیدگی آب از خود مقاومت نشان می دهد. باتری دستگاه هم اندکی کوچکتر و گنجایش 3800 میلی آمپر ساعتی دارد و به طور کل از قابلیت شارژ بیسیم پشتیبانی نمی کند. توان شارژ کابلی آن هم 22.5 وات می باشد.
Huawei P40 از نوزدهم فروردین ماه با برچسب قیمت اولیه 800 یورویی روانه بازار ها خواهد شد، لازم به ذکر است که این دستگاه هم تنها در یک نسخه با رم 8 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی عرضه خواهد شد. البته اگر کارت NanoMemory 2 داشته باشید، می توانید حافظه دستگاه را ارتقا دهید.
نرم افزار
هواوی پرچمداران جدید خود را با اندروید 10 و AppGallery مخصوص خود روانه بازار می کند. امروز این کمپانی ویژگی جدیدی را معرفی کرد که پلتفرم نرم افزاری آن را گسترش می دهد و بیشتر از قبل به مقابله با اکوسیستم گوگل می پردازد. 
MeeTime یک اپلیکیشن تماس صوتی و تصویری با قابلیت اشتراک گذاری نمایشگر است. این اپ همچنین می تواند به عنوان پلتفرم استریم ویدیو برای سایر محصولات هم عمل کند. 

Celia دستیار هوشمند صوتی جدید هواوی است که از زبان های انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی پشتیبانی می کند. این دستیار هوشمند از پس وظایف ابتدایی مثل تنظیم یادآور و برقراری تماس گرفته تا کار های هوشمندی مثل AI lens و خرید به کمک هوش مصنوعی بر می آید. 
هواوی برای ایجاد پروتکلی مشابه گوگل با کمپانی های زیادی از جمله TCL همکاری کرده است. این کمپانی حتی سیستم اشتراک گذاری محتوای بیسیم جدیدی را معرفی کرده که Onehop نام دارد و می تواند برقراری ارتباط بین دو دستگاه را ساده و سریع تر کند. 


مشاهده قیمت به روز انواع گوشی های موبایل هوآوی در بازار ایران

نظرات کاربران در مورد با قیمت و مشخصات گوشی های جدید هوآوی P40 و P40 Pro آشنا شوید


* الزامی
* الزامی